Gilla hundar överallt?

Då är jag en tröttsam hundägare! :D

Min förra hund gillade att trycka nosen i häcken på folk och ta en sniff. Sedan valpåldern. Fråga mig inte varför. Aldrig haft en hund som gjort det så som hon!
Hon var i övrigt rätt väluppfostrad så med just henne var det ingen kalabalik. Mamma blev dock lite purken när hon gick över soffbordet en gång för att jag satt i fåtöljen mitt emot soffan där hon låg och hon ville komma till sin ääääälskade matte som kommit på besök (hon bodde hos mamma sitt sista år i livet, blev 12 år). Tja, det var ju kortare väg att gå över bordet än att slita på leder och kropp och energi att gå ner från soffan, runt bordet och hoppa upp i fåtöljen till mig! :o Jag säger inte att det var rätt, men hennes logik liksom! Och jag kan förstå mamma, alla vill inte ha dobermanns på bordet liksom....
Schäferhunden började dra nosen i skrevet på folk när jag tränade henne att gå slalom mellan mina ben - varje nytt trick måste demonstreras för en jublande omvärld. Omvärlden flyttade dock oftast inga ben för att tricket skulle kunna fullbordas utan det slutade med en nos i skrevet/baken.
 
Schäferhunden började dra nosen i skrevet på folk när jag tränade henne att gå slalom mellan mina ben - varje nytt trick måste demonstreras för en jublande omvärld. Omvärlden flyttade dock oftast inga ben för att tricket skulle kunna fullbordas utan det slutade med en nos i skrevet/baken.
Om Pyssling drar nosen i skrevet på någon är det fler underligheter på gång.
 
Nosen i skrevet är dobermann standard ;)

Vet alltid när folk har mens för då drar han en extra lång sniff 😳🙈😅😂🤣

Haha, det där har jag sett hos några dobbisar, så jag är inte helt förvånad, men lite lustigt är det ju att det verkar vara något som "går i rasen". :D
 
Jag är generellt mer positiv till hundar än till människor (ja, alltså, jag är inte galet osocial, gillar folk jag känner och oftast de flesta hundmänniskor, men har svårt för massor av okända människor, tex stora fester där jag knappt känner någon är rätt hemska) så jag uppskattar hundar på de flesta ställen, så länge de inte är jättestökiga och typ skäller konstant. Jag hade helt klart uppskattat om hundar fick vara med lite oftare/på fler ställen. :)
 
Jag gillar att ha med hundarna lite överallt. Oftast beter dom sig bra också så det brukar inte vara något problem. Har inte heller något problem med andras hundar, även om de är lite "störiga".

Men det är delvis därför jag gillar Italien så mycket. Hundarna är välkomna nästan överallt :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 980
Senast: Alexandra_W
·
Hundavel & Ras Jag och min pojkvän drömmer om att skaffa hund och i samma veva som vi börjat prata mer om det så märker jag ju att vi vill helt olika...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 290
Senast: cirkus
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 291
Senast: Enya
·
G
Övr. Hund Äntligen sommarlov! Men som hundägare blir det inte alltid som man minns det när man var liten. Upp varje morgon. I alla väder. Ut och...
2
Svar
23
· Visningar
2 254
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp