Gillar inte barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Morotsbiten

Hur många är det här inne som verkligen inte gillar barn? Asså att åka till min syrra å öleka med henes barn är superkuligt å så men egna barn är inte ett dugg av intresse.
Småbarn mellan 2-10 får mig att rysa
Jag tänker bara som så att skulle amn få barn så slutar ju ens eget liv å behov att existera=(
Jag menar jag måste anpassa MITT liv efter ungens.Jag kan ju inte festa varje helg, inte åka till stalllet när ajg vill och jag kan inte bara resa bort 3 månader hux flux efter som då missar ungen en massa i skolan dessutom måste jag jobba MER för att ha råd att ta med ungen.Pengar jag skulle kunna lägga på MIG ist!

Alla man möter säger typ såhär.. jaja men du är ju bara 22 nu väänta så ska du se när du träffar en kille du blir kär i så ska du nog se att du ändrar dig..

Ehhhhallå MÅSTE mn vilja ha barn??? varför skall folk se ner på oss som inte vill ha barn och som faktiskt inte ens gillar barn??

Jag respekterar dom tjejer som vill vara mammor men dom tycks inte respektera oss som inte vill bli mammor!!

Jag ÄR egoistisk av mig jag vill inte slösa bort mitt liv på en annan. nä jag vill leva å ha kul festa å resa och lägga pengarna på MIG=)

Och jag är så förbannat trött på alla kompisar som fått barn. det FINNS annat och prata om än hur mkt sin unge har spytt och hur färgen på skiten ser ut och hur många tänder den har fått..
Det är ju som om jag skulle sitta å snacka häst da ut å dag in med en som inte är ett dugg intresserad av häst
HUR kul är det på en skala för den personen???

0 :smirk:


Fler än jag som känner såhär med barn??
 
Sv: Gillar inte barn

Argumenten att det inte går att festa varje helg försvinner förmiodligen när du blir äldre. Mycket ändras med åldern.
Jag var en riktig partypingla jag med , men jag blev ofrivilligt med barn och behöll det som 19 åring och växte med uppgiften.

Svartet på din fråga : Nej alla vill inte ha barn och man måste inte ha barn men tillskillnad från dig skulle mitt liv bli meningslöst utan mina tre älsklingar.
Som ung kan det vara trevligt att vara obunden men med rätt partner och med stigande ålder kanske inte partylivet är lika lockande och som pensionär kanske barnen kommer saknas men men det är upp till dig.
/Cezty
 
Sv: Gillar inte barn

Vad är det man säger: "Mina barn och andras ungar"? ;)
 
Sv: Gillar inte barn

Med risk för att låta lite moraltant - jag tror att du ändrar dig. Kanske inte nödvändigtvis gällande barn - men man ändrar sig när man blir äldre. Man utvecklas, förändras och får andra prioriteringar i livet.
Jag var precis som du när jag var 22 (är nu 31 o har barn nr två i magen). Jag skulle ALDRIG ha skaffat barn då. Jag såg barn som livets slut. O det hade det förmodligen varit för mig just då. I det läget priorieterade jag mina kompisar, fester, möjligheten att helt själv kunna styra över MITT liv, att inte behöva anpassa mig efter någon. Tyckte faktiskt att barn var fula, elaka och allmänt ouppfostrade (ja, jag drog alla över en kam).
Men nu skulle jag inte byta bort mitt barn för NÅGOT I HELA VÄRLDEN! Jag har kvar kompisar, hästen och mitt egna liv. Upplever mig inte alls som bunden - eftersom jag själv har valt min situation (och att jag givetvis inte skaffade barn med någon idiot som inte tar sitt ansvar....). Jag saknar inte mitt gamla liv för fem öre!

Sen så tror jag inte att lösningen för alla människor är att skaffa barn. Vill man inte - fine by me. Jag bryr mig verkligen inte. Känner man inte för det - ja, då är det ju bara att låta bli.

Andra människor ska helt enkelt låta bli att vara så fördomsfulla. Att förutsätta att alla tjejer blir tårögda av lycka över synen av en bebis är bara förlegat o dumt.

Det är många som inte vill ha barn - och det är vansinne att de ska behöva försvara sitt beslut.

Men att man förändras under livet - det är nog ofrånkomligt!
 
Sv: Gillar inte barn

Nej du är inte onormal, det finns massor som inte vill ha barn å det av olika anledningar.
Alla tycker inte heller om barn å det är väl inget krav i livet att man måste göra det.
Du är inte egoistisk för att du inte skaffar barn, att skaffa barn är i sig en egoistisk handling då man bara skaffar barn för sin egen skull å inte för barnets, barnet finns ju inte förrän man skapar det så att säga.

Alla säger att man ändrar sig men det är inte alls säkert å jag tycker inte man ska känna sig tvingad att skaffa barn, många tjejer skaffar barn för att deras män vill å inte för att de själva vill till 100%.Å det tycker jag är mer fel än att låta bli.
Så vill du inte ha barn utan kunna göra precis vad du vill när du vill så skaffa inte barn, man måste vara beredd att göra uppoffringar i såna fall.
Jag tycker det är bra att man tänker till före, många skaffar barn "för att göra det"¨å "för att man ska" å jag anser att det inte är skäl nog till att skaffa barn.Det är en för stor grej för att man bara "ska" för att andra gör det å inte för att man vill.

Sedan tror jag många här kan beskriva att de inte tycker om barn i allmänhet men att man älskar sitt eget barn.Egna barn å andras ungar som ngn skrev här.
 
Sv: Gillar inte barn

Folk får väl göra som de vill - kom bara inte som infertil 45 åring och tyck att du har rätt till att skaffa barn när du missade tåget då du var fertil !

Nu var jag ovanligt krass och dum, men faktiskt. J

ag fattar inte varför folk måste trumpeta sin ovilja mot barn. Speciellt inte om den baserar sig på att man som 22 åring inte vill vara beroende. Du förstår att det du ser som att slösa bort livet på en annan är själva livet för vissa.

jag skulle inte vilja leva en dag utan mina barn, ingen gång har jag tyckt att de gar begränsat mig, de har bara tillfört.
 
Sv: Gillar inte barn

De kanske har samma behov som alla som vill trumpeta ut att de älskar barn å att de inte skulle vilja leva utan dem? :smirk:
 
Sv: Gillar inte barn

Ja kanske det.

Men det är inte ofta jag ser såna trådar.

"Jag hatar barn" trådar kommer upp ungeför en gång i månaden. Och alltid vill de höra att de är normala och måste respekteras....tja, jag vet inte...jag är bara glad att dessa personer inte skaffar barn, för barnens skull.
 
Sv: Gillar inte barn

Det är nog det som de är ute efter att folk ska skriva, att de inte ska skaffa barn ;)
Tyvärr är det nog så att många som inte vill ha barn vill ha bekräftelse på att de inte är onormala då de upplever ett krav/tryck från samhället att man "ska" skaffa barn, vilket ju inte är självklart för alla.
 
Sv: Gillar inte barn

Jag kan väl hålla med till en viss gräns... Jag har alltid sagt att jag inte vill ha barn, inte i den värld vi lever i... Sen har jag själv tyckt att jag skulle ha för lite tålamod med ett barn och få värsta vredesutbrotten på dom om dom inte fattar eller gör som jag säger. :crazy:
Men i somras märkte jag att jag faktiskt kanske har mer tålamod än jag trott.

(Jag är inte heller den som är ute och festar, har lixom aldrig fattat vitsen med det, man förstör bara hörsel, utvecklar lungcancer (pga passiv rökning) och dricker man för mycket så förstör man levern... :smirk: )

Men att aldrig skaffa barn... Jag har kommit fram till att idag så vill jag inte skaffa barn och kan nog inte tänka mig det i framtiden heller. MEN om jag nu mot förmodan skulle ändra mig och vilja skaffa barn så vill jag ha barn innan jag är 30!!! (Idag är jag 23)
 
Sv: Gillar inte barn

Hur många är det här inne som verkligen inte gillar barn? Asså att åka till min syrra å öleka med henes barn är superkuligt å så men egna barn är inte ett dugg av intresse.
Småbarn mellan 2-10 får mig att rysa

Det finns säkert många här som inte tycker om barn. Men du behöver ju inte vara inne på forumet "barn" och läsa och skriva inlägg. Det finns säkert andra roliga forum som passar dina intressen bättre.

Jag tänker bara som så att skulle amn få barn så slutar ju ens eget liv å behov att existera=(
Jag menar jag måste anpassa MITT liv efter ungens.Jag kan ju inte festa varje helg, inte åka till stalllet när ajg vill och jag kan inte bara resa bort 3 månader hux flux efter som då missar ungen en massa i skolan dessutom måste jag jobba MER för att ha råd att ta med ungen.Pengar jag skulle kunna lägga på MIG ist!

:rofl: Jag kan inte annat än skratta åt att du säger att ens eget liv och behov slutar att existera. Det är ju mycket som faktiskt börjar när man får barn. Om jag säger så här det finns inget som du inte kan göra för att du har barn (vissa saker kan man inte göra så ofta) men det finns en del saker som du inte kan göra om du inte har barn och det finns absolut en massa känslor som du aldrig kommer att få uppleva utan barn. (Både bra och dåliga, mest bra)

Alla man möter säger typ såhär.. jaja men du är ju bara 22 nu väänta så ska du se när du träffar en kille du blir kär i så ska du nog se att du ändrar dig..

Ehhhhallå MÅSTE mn vilja ha barn??? varför skall folk se ner på oss som inte vill ha barn och som faktiskt inte ens gillar barn??

Nej, man måste inte skaffa barn, det finns ingen lag på det, vad jag vet. Men jag tror att för det mesta så ångrar man sig när man blir lite äldre och har ett tryggt och stabilt förhållande. Jag gillade inte heller barn så speciellt mycket innan jag skaffade egna. Jag gillar fortfarande inte alla barn, lika som jag inte gillar alla vuxna. Helt normalt.

Jag respekterar dom tjejer som vill vara mammor men dom tycks inte respektera oss som inte vill bli mammor!!

Om du respekterar oss varför skriver du detta då?

Jag ÄR egoistisk av mig jag vill inte slösa bort mitt liv på en annan. nä jag vill leva å ha kul festa å resa och lägga pengarna på MIG=)

Fortsätt du med att vara en egoist och skaffa inga barn, det är nog bäst så... Det är bättre att inte skaffa några än att inte ta hand om dem och om du tycker att du är viktigast i världen så ska du nog inte ha några. Lika bra att du är singel hela livet också om du tycker att du inte vill slösa bort ditt liv på någon annan.

Och jag är så förbannat trött på alla kompisar som fått barn. det FINNS annat och prata om än hur mkt sin unge har spytt och hur färgen på skiten ser ut och hur många tänder den har fått..

Hur var det med att du respekterar att folk skaffar barn?

Det är ju som om jag skulle sitta å snacka häst da ut å dag in med en som inte är ett dugg intresserad av häst
HUR kul är det på en skala för den personen???

Ja, eller att någon går in på ett forum som handlar om och kring barn och talar om hur trött h*n är på allt tjat om barn. Jag har hissat intresseflaggan i topp! Det här var ett riktigt roligt och uppfriskande tråd. :D ;)

Jag tror att de flesta av er kan läsa mitt inlägg med lagom mycket ironi och humor. ;)
 
Sv: Gillar inte barn

Jag tycker inte om barn. Ändå väntar jag mitt tredje. Jag älskar mina barn, men det innebär inte att jag automatiskt älskar alla andras ungar för det.

Och nej, livet tar inte slut, men för många verkar fantasin göra det! Det går att göra i princip allt man gjorde innan, men kanske på ett annorlunda sätt och inte lika oplanerat. Visst går det mesta bara man vill och prioriterar det.
 
Sv: Gillar inte barn

Jag tycker att sådana här trådar är ganska så kul, och skall berätta varför.

Det hade kunnat vara jag som skrivit dem för 20 år sedan.
Jag var totalt rabiat när det kom till tanken på barn eller att skaffa barn.
Nu så skrek jag ju inte ut min åsikt så starkt, för jag tyckte inte att jag behövde stoppa den i halsen på folk, men tyckte så det gjorde jag.

Det var t.o.m. ett skojjigt skämt att försöka att sätta en bebis i famnen på mig och se hur jag led.

Jag gjorde ett uttalande om min dåvarande pojkvän och numera före detta make.
"Det är så bra med Xxxxxxx, för han vill heller aldrig ha barn."
Det uttalandet har jag fått äta upp många gånger när vi ett antal år senare skaffade vårt andra barn.

Som 40-åring så skaffade jag sedan mitt tredje barn med en ny betydligt yngre man.
Så nu är jag en 44-årig bebisälskande 3-barnsmamma.

Så det kan bli av en barnhatande 24-åring.
Man skall nog inte vara så kategorisk i sitt liv, för man vet aldig vilka vägar som det tar.
 
Sv: Gillar inte barn

Ärligt talat finns det saker man inte kan göra när man har barn.Är man ensamstående å inte har släkt eller barnvakter i samma stad är det ju svårt att ens sticka å rida sin egen häst.
Har man däremot en jämställd pappa till sitt barn så kan man lämna barnet med pappan men hur många gånger har man inte varit med om tjejer som fått sälja sina hästar då de fått barn just för att de inte har tid för hästen.
Det är inte precis som om man kan flytta till island å jobba som ensamstående med spädbarn, sånt är nog bäst att göra innan man skaffar barn.
Men det är ju bättre att tänka till före man skaffar barn än efter, det vore ju hemskt om barnet kände sig oönskat :crazy:
 
Sv: Gillar inte barn

chrysler skrev:
Ärligt talat finns det saker man inte kan göra när man har barn.Är man ensamstående å inte har släkt eller barnvakter i samma stad är det ju svårt att ens sticka å rida sin egen häst.


Jodå - det är bara att ha hästarna hemma :)

Cilla,
enastående tvåbarnsmamma med sex hästar
 
Sv: Gillar inte barn

Ärligt talat finns det saker man inte kan göra när man har barn.Är man ensamstående å inte har släkt eller barnvakter i samma stad är det ju svårt att ens sticka å rida sin egen häst.

Jag skrev att man kan göra allt men inte lika ofta. :p


Har man däremot en jämställd pappa till sitt barn så kan man lämna barnet med pappan men hur många gånger har man inte varit med om tjejer som fått sälja sina hästar då de fått barn just för att de inte har tid för hästen.

Jag skaffade hästar när jag nyss fått mitt tredje barn, gick utmärkt. Men det krävdes ju att jag hade en man som ställde upp till 110%.

Det är inte precis som om man kan flytta till island å jobba som ensamstående med spädbarn, sånt är nog bäst att göra innan man skaffar barn.

Varför inte??? Det klart att det GÅR, men det är nog inte lätt eller ens att rekomendera, men det går. Men jag håller med dig om att det antagligen är bäst att göra det innan man skaffar barn, men jag tror inte att det är omöjligt.

Men det är ju bättre att tänka till före man skaffar barn än efter, det vore ju hemskt om barnet kände sig oönskat

Helt rätt! Men det jag tycker är lite roligt med detta är att när man är så ung och så ...... "inte mogen" (som jag tycker att morotsbiten verkar vara, flå´t.) och säga att man inte ska ha barn. Jag har vänner som är 35 och säger att de inte ska ha barn och det tycker jag är okej, de har så pass mycket livserfarenhet att det är okej.
 
Sv: Gillar inte barn

Oj såna tankar hade jag också tills den dag jag mötte mannen i mitt liv :) ..

Sen så bara vände det över en natt och jag verkligen kännde för en egen liten bebis :idea: ..

Efter två år så hade jag min son och gud vad jag ångrar att jag inte började tidigare..

Det där med barn är nog en mognads sak, själv var jag inte mogen förens jag var 30 till att skaffa bebis...
 
Sv: Gillar inte barn

Morotsbiten skrev:
Ehhhhallå MÅSTE mn vilja ha barn??? varför skall folk se ner på oss som inte vill ha barn och som faktiskt inte ens gillar barn??
Det här kan jag inte riktigt relatera till. Vart finns alla dessa krav om att man SKA skaffa barn? Jag tycker tvärtom att det är många som väljer att inte skaffa barn alls, eller väntar tills de är i 35-årsåldern. Kanske är det vanligare på mindre orter att "alla" förväntas skaffa barn tidigt i livet?
 
Sv: Gillar inte barn

Bri skrev:
Det här kan jag inte riktigt relatera till. Vart finns alla dessa krav om att man SKA skaffa barn? Jag tycker tvärtom att det är många som väljer att inte skaffa barn alls, eller väntar tills de är i 35-årsåldern. Kanske är det vanligare på mindre orter att "alla" förväntas skaffa barn tidigt i livet?

Håller med dig, jag fattar inte heller det där. Det finns väl ingen som kräver att någon ska skaffa barn. Jag tror att det oftast är de som inte har barn/inte vill skaffa som känner det så. Uppriktigt så skiter jag i om folk vill ha barn eller inte. Jag vill ha barn och jag har tre stycken sen är det väl upp till var och en. Om en person säger till mig att den inte vill ha barn så svarar jag ungefär: "Nehe". Så är det inte mer med det. Jag frågar aldrig folk utan barn om de inte ska skaffa barn, dels för att det kan ju vara ofrivillig barnlöshet dels därför att jag inte bryr mig/inte har med det att göra.
 
Sv: Gillar inte barn

Nej det spelar ingen roll om man har hästarna hemma , man lämnar inte en bebis ensam å sticker ut å rider en timme utan att ngn ser efter den, inte jag iaf.Det kan börja brinna, barnet kan få panik eller vadsomhelst.Har man ingen som ställer upp som barnvakt är det ganska kört att ha häst :(
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 638
Senast: Saigon
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 954
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 010
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 697
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp