gipsavtagning imorgon, skönt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon ska Frej äntligen bli av med gipset. Så skönt! Det har varit lite trassel med det.

Första två veckorna satt det hyfsat men skavde lite upptill så att veterinären fick kapa det lite. Efter den första planerade omgipsningen var han irriterad på det nya gipset så tre dagar senare blev det en extra omgipsning. Det satt jättebra i två veckor. Efter nästa omgipsning vägrade han att gå på benet så det blev nytt gips igen dagen därpå. Det verkade bra, men fem dagar senare så upptäckte jag att han verkade ha ganska rejält skav baktill så då blev det nytt gips igen... Men imorgon ska det alltså av! Skönt och även lite skrämmande då benet kommer vara så klent :nailbiting:. Det blir nog koppel på även inomhus de närmsta veckorna!

Jag har bokat några gånger på rehab, varav två nu till veckan. Jag misstänker att Frej inte kommer kunna gå i vattentrasken förrän om någon vecka. Därför ska jag höra med den vi träffar på tisdag om det är bättre att skjuta fram torsdagens tillfälle tills han kan det. På tisdag går vi i alla fall så att han får lite laserbehandling :). Hade egentligen velat få det redan imorgon men de hade tyvärr ingen ledig tid på rehab då. Kanske skönt för Frej att få sova av sig sederingen ordentligt istället. Av de senaste 365 dagarna har Frej haft gips 122 dagar, en tredjedel av ett års tid :angel: (då inräknat båda benen.

Gud förbjude att Frej råkar ut för något mer, men OM det skulle hända inom relativt snar framtid så skulle jag nog välja att inte göra något mer som kräver operation och lång konvalescens. Gud jag skäms ju när jag tänker att folk kanske känner igen oss och tänker "den där stackars hunden"... Det är ingen som uttryckt sig tydligt ifrågasättande i mitt beslut att låta honom opereras igen, men hjärnan är kreativ nog att föreställa sig att folk tänker både det ena och det andra.

Nu har vi nedräkning till cirka tredje mars då Frej får gå omkring i soffa och säng som han vill. Och jag flytta upp i sängen ;). I och med att jag vill kunna sova tillsammans med Frej och han inte ska hoppa upp/ner i möbler så har det blivit till att sova på madrass på golvet större delen av senaste året. Det går bra det med, men jag ligger nog hellre i sängen. Får se var Frej väljer att ligga bara när jag flyttar upp dit ;). Tänk om han blir kvar på golvnivå...

Vad jag hoppas att det här året ska bli bättre än det föregående! Jag hoppas också lite på att jag ska hitta ett nytt jobb. Trivs visserligen med det jag gör idag, men det är nog inget jag ska fortsätta med då det finns det som jag tycker är för svårt/känsligt också. Problemet är att det nog inte finns något "felfritt" jobb :p. Hur som helst skulle det vara bättre för mig med ett jobb som är mer hundvänligt, särskilt med tanke på att jag på sikt skulle vilja ha två hundar.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 146
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Postade två brev (överklagan till FK och AF), kostade 36 kronor kommer väl kosta det dubbla innan jag får rätt. Sedan gick jag in till...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp