Bukefalos 25 år!

Giraff!!!!

B

**BORTTAGEN**

finns det någon mer än jag som tycker att det borde finnas en färg på hästar som heter giraff-skäck...dom ska se ut som giraffer i pälsen, röda o vita...jag funderar faktiskt på att korsa giraffer med hästar när jag får möjlighet....

B

**BORTTAGEN**

ja va då då?? giraffer är jätte fina o hästar är underbara...så man kan ju prova o blanda litte...

"jag funderar faktiskt på att korsa giraffer med hästar när jag får möjlighet...."

Det lät så kul :D
Hähä tänk om du får fram en häst med jäääättelånga ben och ännu längre hals! :rofl:

F

Fnurra

Nu är det ju så modernt me högställda hästar så det blir väl inga problem å sälja :angel:

"jag funderar faktiskt på att korsa giraffer med hästar när jag får möjlighet...."

Det lät så kul :D
Hähä tänk om du får fram en häst med jäääättelånga ben och ännu längre hals! :rofl:
Fast om hon nu skulle lyckas korsa en giraff med en häst och sedan få avkomma, så är nog utseendet ett mindre problem... :D

I min bok här står det zebroid :confused: Men alltså, kan det kanske vara så att zorse är på engelska och zebroid på svenska? Tycker de låter att vara olika språk eller någe :confused:

Möjligt... I usa avlar de ju mer på zebra korsningar än vad vi gör i sverige :crazy: Ganska mkt tom :angel:

Vet iafl att:
Zorse = Zebra/Horse (tror att motsatsen heter Horbra fast jag vet inte :bow:)
Zonky = Zebra/Donky (och så finns det Zedonk)
Zony = Zebra/Pony

Mula är en korsning e. häst u. åsna, genetiskt kastrerad

Läste en gång någonstans att det var en Häst, Zebra och Åsne korsning... :eek: :smirk:

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Fler här har ju hundar med mycket päls. Som van från dobermann där man liksom badar hunden när den är skitig typ några gånger som valp...
Svar
8
· Visningar
600
Kläder&Bli fin Ytlig fråga men viktig 😄 Ni som gift er vad har ni haft för färg på väska? Ska ha vit klänning med spets och allt men hittar ingen fin...
Svar
12
· Visningar
620
Lantbruksdjur Ska köpa nya får efter en tid utan. Har en jordbruksfastighet med inriktningen "Skogsförvaltning" och har blivit avrådd av den revisor...
Svar
5
· Visningar
658
Fritid Jag samlar på leksaks- och modellbilar. Jag är ingen storsamlare, och har mer leksaksbilar än modellbilar eftersom det delvis är...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
3 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15
  • Ridrädsla

Omröstningar