Bukefalos 28 år!

Gissa vikten..

Gnist

Trådstartare
Inte på matte, men väl på hundarna ;)

Mkh: 34 cm

DSC_0033.jpg


Mkh 30 cm

Stromboli_3_2_vannas.jpg


Bara en kul grej, men det är ju relativt små hundar de båda och det skulle vara skoj att se om någon prickar in någorlunda korrekt viktklass på dem.

Ingen av dem är speciellt feta, revbenen är väl kännbara och de har båda bra med muskelmassa. Båda är hanhundar.

Vinnaren får en burk tassalva :D
 
Sv: Gissa vikten..

Tillägger att vinnaren (den som kommer närmast i vikterna på de båda herrarna) koras sent i kväll, så att burken hinner iväg innan helgen :cool:
 
Sv: Gissa vikten..

Kamomilla; Strumpan 8,5 kilo Atlas 9,3 kilo

squarepants; Fauven: 11kg Terriern: 8 kg

lieverd; Fauven 13 kg och terriern 10,5 kg

russinbulle; Fauven 12,2 kg och Australiern 7,8 kg

Hazel; Strumpan 6 kg Atlas 8.5 kg

Ainon; 34cm -> 10,5kg 30cm ->7.9kg[/QUOTE]

Lilljessicah; Fauven: 8,5kg Terriern: 5,5 kg

Zizzy; 34cm -> 9.4 kilo 30cm ->7.2

Minerva; Atlas: 10.4 Strumpan: 9.2

Ciindy; Atlas: 11,4 kg Strumpan: 6.7 kg

Korrekt svar: Atlas = 17 kg & Strumpan 10 kg :cool: :D

Mankhöjden säger således inte så mycket om massan i småhundarna och ffa fauvarna väger "bly" i förhållande till vad de ser ut ;)

Vinnare är således; lieverd :bump:

Så pm:a adressen, så kommer en burk tassalva (förhoppningsvis) som ett brev på posten :cool:
 
Sv: Gissa vikten..

Hur mycket (ungefär) skiljer i längden på dem? Bara nyfiken då jag aldrig träffat någon fauve :p
 
Sv: Gissa vikten..

Skulle tippa på nånstans runt ½-1 dm kanske.. *funderar* Kanske mer.. Får nog mäta dem i morgon och stilla din nyfikenhet då :D
 
Sv: Gissa vikten..

Korrekt svar: Atlas = 17 kg & Strumpan 10 kg :cool: :D

Mankhöjden säger således inte så mycket om massan i småhundarna och ffa fauvarna väger "bly" i förhållande till vad de ser ut ;)

17 kilo:eek: Oh gisses..
Ingen knähund där inte. :angel::rofl:
 
Sv: Gissa vikten..

Jippiii :banana:

Läste slarvigt och märkte inte att man kunde vinna nånting :o

Tyvärr är jag hundlös för tillfället så behöver ingen salva, men tack i alla fall! :)
 
Sv: Gissa vikten..

17 kilo:eek: Oh gisses..
Ingen knähund där inte. :angel::rofl:

Det är rätt så härdiga och robusta jakthundar, men de älskar att mysa som knähundar också :love: om än de är lite tunga då, så inget väskhundsmaterial precis, sin ringa höjd till trots :D
 

Liknande trådar

F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
981
Senast: Fiachi
·
G
Övr. Hund Ännu en av alla femtioelva trådar om vilken hundras, men förhoppningsvis tycker ni fortfarande det är kul att tipsa om passande...
2
Svar
28
· Visningar
2 503
Senast: Långnos
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 054
Senast: Lilahnee
·
S
Övr. Hund Jag som efter många år trodde jag kunde hund har på nytt fått mig en tankeställare. Vi har tagit in en ny hund i flocken. En omplacering...
Svar
17
· Visningar
7 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp