Gissa vilken vecka jag är i!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Eina

Hej!

Här är min (lilla) mage. Kan ni gissa vilken vecka jag är i?

När började era magar synas?

Gissa på :D

php9lzvxn.jpg
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Nu syns bilden:D

Det är svårt att gissa vilken vecka du är i eftersom det är så olika. Ska jag gå efter hur min egen mage utvecklades när jag var gravid skulle bilden visa v 27, kanske t o m senare.

Jag gifte mig när jag var i v 21 och då såg ingen som inte visste om att jag var gravid det:smirk: Klänningen jag provat ut en månad tidigare passade utan problem fortfarande. Däremot svällde kroppen snabbt runt v 30 och då snackar vi inte om magen. Jag samlade på mig så mycket vätska så anklarna inte syntes längre:eek:
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Eftersom jag vet om att du inte är lika långt gången som mig så kan jag inte gissa så högt som jag skulle vilja.. Jag har fortfarande lite mindre mage och är i v 23 nu.
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Hehe, ingen har gissat rätt ännu.

Fler försök!!:bump:
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Ska jag berätta?

Har inte varit på inskrivning än, så det kanske ger en ledtråd?:D
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Ska jag gå efter hur mycket min mage skulle synts om jag inte varit lite mullig säger jag v.6-7. :)
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Ok, här kommer svaret (som är efter när min senaste mens första dag var)

idag 7+5, alltså vecka 8 :-D

Men en massa folk har redan börjat märka det, så min sambos mamma tror jag är längre fram...

Vad vet jag... Vi får se efter den 20 juli, ska på inskr. då :D
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Dom räknar också efter sista mensens första dag, så det är först vid ultraljudet som man blir fram- eller bakåtflyttad.

Jag fick ett nytt BF nästan 4 veckor senare än vad som troddes från början :crazy:
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Är det ditt första barn? Sådär stor var min mage i v. 14 och då var det tvillingar. :)
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

javill skrev:
Är det ditt första barn? Sådär stor var min mage i v. 14 och då var det tvillingar. :)

:crazy: Min mamma är född med en tvillingbror.... Kanske är två?!:rofl:

Jag på 155 cm måste ju se galen ut i slutet av en tvillinggraviditet!!:D

Edit: Ja, jag är 23, detta är mitt första barn :D Efterlängtat :D
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Jag kan trösta dig med att vi har tvåäggstvillingar i varje generation på min sida av släkten, och det finns även i sambons släkt också. Men jag har bara en därinne tack och lov :D

Min storebror var tvåäggstvilling, tyvärr förlorade mamma den ena pojken. Innan honom har det varit ett par i varje generation i alla fall.. Huu :eek:
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

gissar på max vecka 10..... :-) fast jag hade sådär stor mage först vecka 23 nånting :)
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Bebben skrev:
Jag kan trösta dig med att vi har tvåäggstvillingar i varje generation på min sida av släkten, och det finns även i sambons släkt också. Men jag har bara en därinne tack och lov :D

Min storebror var tvåäggstvilling, tyvärr förlorade mamma den ena pojken. Innan honom har det varit ett par i varje generation i alla fall.. Huu :eek:

Ja, min mamma hade en bror när hon föddes, men han dog oxå. :(
Vi får helt enkelt se när det är dags att kolla :D
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Jag var jättenervös och kunde bara tänka "Säg att det inte är två därinne!" :D

Och väljer vi att skaffa fler barn senare, så lär jag vara lika nervös då, med tanke på släkternas tradition. Förhoppningsvis är det min bror som "ärvt tvillinggenen" och får tillbaka för allt han ställt till med som tonåring ;)
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Så där är det i min släkt med, jättemånga led bakåt på pappas sida där kvinnorna fått två äggstvillingar... Men men får man det så får man ta det...
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Hehe, i fredags var det till och med en man jag aldrig träffat förr, som har kontakt med min sambo via jobbet, som när i skulle gå sa: Lycka till med pojken eller flickan!:eek:

Han har aldrig träffat mig förr, och min sambo har aldrig nämnt att han ska bli pappa!!:cool:

Ska man ta det som: F*n va tjock du ser ut, måste va gravid!
Eller: Oj, de måste ha legat i, gravid redan :D

Kan ngn här inne säga vad som görs på inskrivningen? Ska dit den 20:e juni, nästa vecka.
 
Sv: Gissa vilken vecka jag är i!!

Eina skrev:
Kan ngn här inne säga vad som görs på inskrivningen? Ska dit den 20:e juni, nästa vecka.

Man pratar mest. Man får inte någon ytterligare bekräftelse på att man faktiskt är gravid. Jag minns inte om det var på inskrivningen som de tog blodprov och kollade vilken blodgrupp man har, eller om det var senare.

Just det...vi fick se en film oxå, om alkohol.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har HD-röntgat min hund. Vad skulle ni gissa på för resultat?
2
Svar
20
· Visningar
2 068
Senast: LaMagia
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 101
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 176
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 051
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp