Give me a f-ing break

Pancakes

Trådstartare
Jag tror egentligen inte på övernaturliga ting men jag börjar snart tro att någon vill ta varje chans att trycka till mig. Allt bara krånglar, stort som smått. 2014 har varit ett mardrömsår. Och inget vill gå min väg. Senast idag lyckades jag trotsa mina rädslor och gå på en medicinsk undersökning som jag mått så dåligt över att jag fått vara hemma från jobbet. Belönar mig själv med att handla lite gott att äta. Kommer hem och klämmer fingret utav bara helvete i dörren. Jag har klämt om fingret och hållt det högt, spolat i kallt vatten i en kvart men det bultar ändå och har börjat svullna. Visst är det en jäkla skitsak men tillräckligt för att jag vill skrika högt.

Ja, detta är bara en gnälltråd :arghh:
 
Jag tror egentligen inte på övernaturliga ting men jag börjar snart tro att någon vill ta varje chans att trycka till mig. Allt bara krånglar, stort som smått. 2014 har varit ett mardrömsår. Och inget vill gå min väg. Senast idag lyckades jag trotsa mina rädslor och gå på en medicinsk undersökning som jag mått så dåligt över att jag fått vara hemma från jobbet. Belönar mig själv med att handla lite gott att äta. Kommer hem och klämmer fingret utav bara helvete i dörren. Jag har klämt om fingret och hållt det högt, spolat i kallt vatten i en kvart men det bultar ändå och har börjat svullna. Visst är det en jäkla skitsak men tillräckligt för att jag vill skrika högt.

Ja, detta är bara en gnälltråd :arghh:
Välkommen till klubben. :meh:

Före helgen hade ena hästen lyckats skada sig i hagen, tyvärr var det för gammalt för att sys och prognosen att det skulle hållit är ändå bara 50/50, som tur är verkar det läka fint ändå. Självklart tog jag ut veterinär men hon kunde mest konstatera att det var ett fult sår men som inte borde påverka användbarheten i framtiden.
 
Blä, var tvungen att byta dator då batteriet tog slut i den första och sen var det försent att ändra. Skrev ju såklart ett långt inlägg som nu är borta. :mad:
 
Ibland är det bra att få gnälla av sig.

Jag har varit sjuk i ett år, olika saker, sakerna byter av varandra liksom :crazy: Fast det vore ju jobbigt om man fick må bra en stund, för då blir man ju jätte deprimerad när man börjar må dåligt igen.

Nu har jag varit säng liggandes sedan i Fredags för att jag är så sjukt trött att inget funkar.

Glad att jag står på benen idag i alla fall, trots att det snurrar och världen lutar mest hela tiden :D

Andra saker går rätt bra, det är som att inte allt får vara bra på samma gång. Går det bra på ett hörn ska man liksom straffas lite med något annat :eek:
 
Känner samma sak jusy nu. Sambon blev avskedad pga arbetsbrist, fick ett nytt. Vi sålde lägenheten och flyttade hem till mina föräldrar, tror ni inte att han blir avskedad igen för samma orsak? Och själv harvar jag runt som timmis på olika LSS-boende. Vi kommer ju få bo hos mina föräldrar för evigt, vilket är dötradigt för två vuxna människor!
 
Och jag hittar inte bilnyckeln till min Volvo. Och dotterns pass är försvunnet. Jag är så otroligt slarvig. Tapar bort alldeles för mycket viktiga saker.
 
Men det regnar iallafall inte idag så för tillfället regnar det inte in genom taket. :D


*Ja man får vara glad för det lilla.*
 
När jag kom hem från jobbet söndag morgon fick jag ringa 112 och mamma fick ambulans till akuten. Första MR:en som gjordes i måndags klantade de till genom att avbryta för tidigt så den misslyckades. Igår fanns ingen tid, idag har de förhoppningsvis lyckats bättre än första gången. :cautious:

Hon har så ont att det knappt går att röra henne utan att hon skriker, trots att hon är fullpumpad med morfin. Hon kan inte röra sig, inte ta sig ur sängen, inte lägga sig själv om de hjälper henne upp, behöver stöd för huvudet om de ska dra upp henne högre i sängen. De vet inte vad det är ännu, inlagd tills vidare. :cry:

På väg till jobbet igen söndag kväll går biljäveln sönder ett par 100 m från jobbet. Fick lämna in den måndag morgon och sedan lösa ut den igår för över 5000 kr. :crazy:

Två vänner är rörande överens, ingen vill byta liv med mig och bägge brukar tala om det för mig med jämna mellanrum, tills jag bad dem knipa igen och frågade vad jag hade för alternativ än att ro skiten iland, igen. :banghead:
 
@Mia_R: *stor kram* Hoppas din mamma blir bättre snabbt :(

Dina vänner var ju... empatiska :cautious: Tyvärr känns det ibland så att vi som "begåvats" med förmågan att klara saker får all skit på oss. Plus att som vi vet finns det inget alternativ till att se till att rodda det hela, oavsett vad man vill.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp