Gjord med platta! hoppning

J

jojjo_blondin

japp nu ska vi köpa en.. någon ni tycker är bra?
får inte kosta för mkt, max ca 750 kr..
hittade en norton eller nolton men tyvärr så görs som ju bara i 115-125-135 och vi behöver 110..
 
mm ja vet, men tyvärr har vi inte tillgång till något hööks längre och måste köpa på postårder isf och ja vill gärna känna på den osv. innan. kollade på globus också men dom verkade inge bra alls, ganska kass läderkvalite och inte spec. bekväm inuti.
 
Gå in på Haglunds eller Svensk ridsport i Kungsbacka de har massor av bra gjordar. Gå runt och kän på kvalité Absolut bättre att leta i en affär en här.
 
hööks gjorda är väl dom ända du får till ett så lågt pris.. men dom e fan inte ens värda 700.. SKITDÅLIGA! dom blir jätte jätte mjuka å resåret töjer sig jättemkt.. :mad:
har beställt en från Prestige, dom e SKITBRA! men dom kostar ju betydligt mer..
 
den jag hittade hette nolton tror ja, vi ska ta med våran gjord och mäta, kanske går det med 115. iaf så verkade den jättebra, trippelresår, bra läder..
 
Jag hade en från hööks för länge sen till ponnyn (fast utan vitt foder) Jag tyckte inte om lädret i den och så satt den inte så bra. Nu har jag en jättebra, Herve Godignon men den kostar ju närmare 3000 tyvärr.. Hade tur och fick den billigare när ja köpte sadel och det var enda märket de hade i rätt storlek på gjord, det är ja glad för nu! ;)
 
Jag har en Prestige-Appoloosa och tycker den är helt suverän. Den har en smart grej på som man lätt kan sätta fast förbygel/martingal. Helt klart värt att satsa på kvalite.
 
har också en hg-gjord. Mycket mjuk och smidig, du kan nästan slå knut på den :)
 
Jacson har för strax under tusenlappen. Lite mer än du räknat med, men jag tror inte du hittar annan än typ Hööks om du ska ha för max 750 kr. Knappt man hittar en BRA lädergjord utan platta för 750 kr längre tyvärr..
 
okej. har andra jacsonprylar som ja tycker är jättebra. ska åka och kolla på ett annat ställe där dom också har plattor.. sen får vi se hur det lbir om vi väntar till gbg horseshow eller inte (hellst inte)
 

Liknande trådar

Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
883
Senast: Gulis
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 231
Senast: Lady_S
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 146
Senast: JennyLz
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp