Gjort något second-hand kap?

Dingelass

Trådstartare
Idag var vi på ett antikvariat ( eller vad det nu heter?)
Hittade 6 böcker jag kände att jag bara måste ha!:)
Runt om i den väldigt röriga lokalen satt postit-lappar med priser 5kr och 10kr men när jag väl skulle betla ville gubben ha 200kr:meh:

Tänkte OJ SÅ DYRT! men tanken kom ut högt o tydligt:angel:
jaja jag ville iaf ha böckerna o det var väl det gubben kunde se...

En av böckerna var en Bruno Liljefors, Det vildas rike, som jag hade en förhoppning om att den kunde vara värd nåt...kollat runt på nätet nu och de finns från 35-250:- så det var ju inget riktigt fynd (om än ett fynd för mig!)

Går ofta på loppis och second hand o ibland hittar jag saker som jag bara måste ha, har alltid en liten förhoppning att jag ska kunna hitta nåt värdefullt för en struntsumma fastän jag inte vet ett skvatt om vad som har värde eller ej:D

Var bara lite nyfiken på om någon råkat komma över ett riktigt värdefullt nån gång?
Eller hittat nåt som ni känt att ni bara måste ha?
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

jepp, köpte nyligen en tavla, låg i facket hötorgskonst. visade sig vara en europeisk naturmålare.
tavlan är äkta(verifierat) och hans bilder säljs för mellan 300 och 1000 euro.
bra ränta på 150 spänn. men den hänger på väggen hemma. ej till salu.
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

kl

Jag har köpt två tavlor på loppis, varav den ena är en riktig favorit. En liten, abstrakt akvarell som jag gav ett par hundra för. Värdefull i pengar vet jag inte om den är, men jag gillar den jättemycket, så för mig är den värdefull.

Jag köpte en jättesnygg jacka på Tradera; av ett fint och mycket dyrt märke och den hade säker kostat några tusen en gång i tiden. Nu njuter jag av mitt fynd som kostade en hundring, i nyskick dessutom.:)
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

kl

Jag har köpt två tavlor på loppis, varav den ena är en riktig favorit. En liten, abstrakt akvarell som jag gav ett par hundra för. Värdefull i pengar vet jag inte om den är, men jag gillar den jättemycket, så för mig är den värdefull.

Jag köpte en jättesnygg jacka på Tradera; av ett fint och mycket dyrt märke och den hade säker kostat några tusen en gång i tiden. Nu njuter jag av mitt fynd som kostade en hundring, i nyskick dessutom.:)

det är ju det viktigaste eller hur?
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

Jag köpte en kappa i cashmereull på Emmaus i vintras för ett par hundra som har varit fantastisk.
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

I stort köper jag bara saker jag behöver. Undantaget är tyvärr konst och böcker - där är min karaktär förfärligt dålig. :o

Jag lockas inte alls av second hand eller loppisar. Sällan hittar jag saker jag behöver köpa på sådana ställen. Sedan äcklas jag en smula av sådant som andra människor svettats, pruttat och kladdat på...
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

jepp, köpte nyligen en tavla, låg i facket hötorgskonst. visade sig vara en europeisk naturmålare.
tavlan är äkta(verifierat) och hans bilder säljs för mellan 300 och 1000 euro.
bra ränta på 150 spänn. men den hänger på väggen hemma. ej till salu.

Extra roligt när man hittat en tavla man gillar att den dessutom anses ha ett ekonomiskt värde:)
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

I stort köper jag bara saker jag behöver. Undantaget är tyvärr konst och böcker - där är min karaktär förfärligt dålig. :o

Jag lockas inte alls av second hand eller loppisar. Sällan hittar jag saker jag behöver köpa på sådana ställen. Sedan äcklas jag en smula av sådant som andra människor svettats, pruttat och kladdat på...


Konst och böcker är min stora svaghet också men jag är också väldigt ekonomisk (eller snål:p ) så om/när jag behöver något så köper jag gärna begagnat om det går.
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

Böcker och tidningar är en stor svaghet så när lokala bibblan rensar och säljer ut för 5/ 10 kr styck / bok eller tidning släpar jag hem så jag nästan skäms..

Köpte ett par Meindl vandrarkängor obetydligt använda för 500kr på tradera. Nya kostar dom runt 3000;- så det var ett riktigt fynd!

Sen tror jag alltid jag gör fynd när jag köpter begagnade sadlar- men det gör jag sällan..
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

KL

jag kopte en koksvag i lordags, da jag aldrig haft nagon innan. 40kr kostade den, super nojd da det inte finns en repa pa den ens, gissningsvis fran tidigt 30-tal. Ingen aning om den ar vard mer, och bryr mig faktist inte. Gissningsvis kommer den funka kanonbra langt mycket langre an en ny dyr digitalare (och ser snyggar ut med).

Kopte en kanonfin sekretar forra aret for 125kr. Letade i flera veckor efter en (dem flesta var gangjarnen helt slut pa), den anvands som skrivbord och funkar valdigt bra (litet rum sa har inte plats for ett stort skrivbord + att det ar bra med extra forvaringslador under :D). Ingen aning om vad den skulle vara vard heller, men det ar vard mycket for mig :)

+ kope en fin bastu vatten tunna med skopa i koppar forra aret. Stog tackt i damm undanskymd i ett horn. Tror den kostade en 20kr, val vard sina kronor da den nu star skinande i min fars bastu.
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

KL

jag kopte en koksvag i lordags, da jag aldrig haft nagon innan. 40kr kostade den, super nojd da det inte finns en repa pa den ens, gissningsvis fran tidigt 30-tal. Ingen aning om den ar vard mer, och bryr mig faktist inte. Gissningsvis kommer den funka kanonbra langt mycket langre an en ny dyr digitalare (och ser snyggar ut med).

Kopte en kanonfin sekretar forra aret for 125kr. Letade i flera veckor efter en (dem flesta var gangjarnen helt slut pa), den anvands som skrivbord och funkar valdigt bra (litet rum sa har inte plats for ett stort skrivbord + att det ar bra med extra forvaringslador under :D). Ingen aning om vad den skulle vara vard heller, men det ar vard mycket for mig :)

+ kope en fin bastu vatten tunna med skopa i koppar forra aret. Stog tackt i damm undanskymd i ett horn. Tror den kostade en 20kr, val vard sina kronor da den nu star skinande i min fars bastu.

Jag trodde först att du menade att du köpt en sån där superkänslig gramvåg till "koks"....haha jag är oerhört smart ibland:D
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

Ingenting man säljer vidare och tjänar massa pengar på kanske men här är mina bästa second hand-fynd:

Två fina och hela balklänningar av bra kvalitet och passform för 400 resp 500 kronor.
Två löjligt snygga kuvertväskor i guld och silver, har aldrig sett något liknande, 100-200 kronor.
En svart handväska som passar till allt, 150 kronor.
En skitsnygg och modern ulljacka i nyskick för 150 kronor :eek:
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

Jag har fyndat billiga märkesväskor som jag fått dubbelt upp för när jag redan sålt dom igen när jag tröttnat på dom och velat köpa nya.
Dom har betalat nästan 50% av den nya väskan istället för 25%. Det handlar då om väskor för några tusenlappar och inte några fantasisummor men ändå en slant för en väska.
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

Då bor du inte på hotell ofta heller då? Med tanke på fjärrkontroller, vattenkokare och jag vet inte allt. :cautious:

Håller med. Då skulle man ju varken kunna äta, sitta eller sova nån annanstans än hemma.

Själv köpte jag med en ljuvligt skön soffa på loppis idag, för 250 kr. Klädseln är tvättbar så det är det första jag ska göra. Sen blir den kanon!
 
Sv: Gjort något second-hand kap?

Då bor du inte på hotell ofta heller då? Med tanke på fjärrkontroller, vattenkokare och jag vet inte allt. :cautious:

jo, emellanåt.

Men jag har inte vattenkokare på rummet, sängen är (förhoppningsvis) nybäddad med rena sängkläder och fjärrkontrollen är inte smutsigare än vilken ledstång eller dörrhandtag som helst.

Jag har svårt för andras lort i mitt eget hem. Skulle inte vilja ha gamla stoppade möbler, någon annans madrass eller - värst av allt - någon annans gamla kläder närmast kroppen.

Bakterieskräck har jag inte. Definitivt inte. Jag är ju bonnunge, och fd hästuppfödare.
 

Liknande trådar

Kultur Jag läser mycket ofta och jämt. Tyvärr uteblir mina biblioteksbesök då jag inte vill mecka mig in till staden och mitt lokala bibliotek...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 228
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 811
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp