Gjuta betongplatta i lösdrift

eldkyss

Trådstartare
Är det någon som gjort det? En blandning av makadam och väggrus finns idag som botten. Lösdriften är cirka 50 kvadrat. Hur tjock platta behövs? Ska hålla för tunga kallblod. Ni som gjutit vad har det kostat? Har ni gjort jobbet själva?
 
När vi byggde ligghallen lejde vi bort betongjobbet inkl underarbetet, 90 kvm 165000:-

När vi hade en befintlig byggnad och ville gjuta platta ovanpå stampat jordgolv, så kostade betongen och armeringen 10000:- för 20 kvm.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 373
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 574
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 168
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 721
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp