Bukefalos 28 år!

Gjuta egna plattor till gång och annat

MissFideli

Trådstartare
Jag kan inte riktigt komma fram till hur jag vill ha det. Just nu är det ett tunnt gruslager och min försts tanke var att fylla på mer. Men nu har jag kommit på att jag kanske vill ha gräs och plattor istället. Men hur? Tittat på natursten, men det är lite för dyrt så jag fundrar på att gjuta själv. Eller ska det vara grus/sten? Vilket i så fall? Ska vara okej att gå på.

Och hur ska jag lösa trappa? Det ska vara trall från vita stenarna (de som skyms av skuggan) och bortåt, dvs den kommer börja/sluta bortanför dörren. Trappsteget som är där idag ska bort. Helst skulle jag vilja ha ett halvt kvarnhjul, men det verkar inte möjligt. Lägger in en till bild i kommentarerna. Ge mig tips på hur man kan inreda den delen som inte ska vara trall.
20200422_161714.jpg
 
Jag kan inte riktigt komma fram till hur jag vill ha det. Just nu är det ett tunnt gruslager och min försts tanke var att fylla på mer. Men nu har jag kommit på att jag kanske vill ha gräs och plattor istället. Men hur? Tittat på natursten, men det är lite för dyrt så jag fundrar på att gjuta själv. Eller ska det vara grus/sten? Vilket i så fall? Ska vara okej att gå på.

Och hur ska jag lösa trappa? Det ska vara trall från vita stenarna (de som skyms av skuggan) och bortåt, dvs den kommer börja/sluta bortanför dörren. Trappsteget som är där idag ska bort. Helst skulle jag vilja ha ett halvt kvarnhjul, men det verkar inte möjligt. Lägger in en till bild i kommentarerna. Ge mig tips på hur man kan inreda den delen som inte ska vara trall.Visa bifogad fil 49416
Leta på Blocket efter Ölandssten, ibland t.o.m. skänks den bort. Annars hade jag valt traditionell natursingel som krattas i mönster till gångar :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp