gjuta i betong?

T.Alsterfeldt

Trådstartare
Jag skule vilja ha en gång med oregelbundna stenar i trädgården.
Eftersom jag har djuren så fallerd et sig ju naturligt att gärna vilja ha lite hov o tassavtryck på stenarna.

Bord eman inte kunna gjuta dessa stenar på ridbanan,med plast i gropen?
eller är jag helt ute o cyklar?
alltså utgå från en fyrkantsstens mall som man sedan gör oregelbundna kanter på o därefter gjuter i finbetong?
Men vilket väder skal man satsa på?
 
Sv: gjuta i betong?

Om du häller betong i ett hov/tass avtryck så kommer avtrycket att sticka upp ur plattan (ligga ovanpå) kanske inte så skönt att gå på, stor snubbelrisk... Hovavtryck gör du ju lätt genom att trycka ner en sko lite när betongen har stelnat litegrann, tassar däremot vet ja inte...

Det får inte bli för kallt när betongen ska härda, inte regn heller, å tänk på att det tar några dar innan den är helt stel!
 
Sv: gjuta i betong?

Jag har sett plast formar där man gjuter oregelbundna betongplattor i. Kommer inte exakt ihåg i vilken katalog det var men det kan ha variot antagligen Jula eller den där tunna katalogen med alla möjliga och omöjliga bra och ha saker... ( heter den g-kraft? i varjefall typ tvshop liknande prylar).

Har man en sån form kan man ju gjöra avtryck i den när betongen nästan har torkat. ( Ungefär som när katter ALLTID går över nygjutna betonggolv och lämnar spår för evigt!)

/KT
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp