Gjutjärnspanna

Nja, vi misshandlar våra friskt, och det har ännu inte hänt något. Lite rostfärg vid vissa diskningar, men jag låter dem alltid lufttorka.

Det är den erfarenheten jag har också. Den vanligaste modellen nu är Mineral B, och den är robustare i godset än en klassiska lyonnaise och rostar inte för minsta lilla. Vill man ha en "traditionell" carbone plus får man ju låta bli att ställa den i blöt.

Ett annat alternativ jag är nyfiken på är Satake, men det faller nog på att den storlek jag ska ha bara har ett handtag. Ronneby bruk går bort av samma skäl, och skeppshult är inte att tänka på...
 
Pst! Såg nyss att kedjan vars initialer blir WS har 40% off på Le Creuset.

WS? :cautious: /Hastflicka thinking loudly ... hmmm ... WHSmith (typiskt Brittiskt, men finns formodligen pa ostkusten, kanns dock inte ratt) WS? ... well ... hastflicka thinking deeply, as deeply as you can think after your third glass of EXCELENT Josh wine ... -empty- Nothing's there. :meh::nailbiting::angel: .. NO, of course, Williams Sonoma :o A skinny grill is on the way (and my finger is hovering over ordering one stoneware casserole dish and one cast-iron saucepan:angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har snöat in. På stekpannor. Jag behöver förnya beståndet men desto mer jag läser, ju mer förvirrad blir jag, och har ingen aning om...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 764
Senast: SiZo
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 005
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 460
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp