Glad o skön midsommar

Ska fira midsommar med två eller tre amerikaner, varav det bara är en som firat tidigare (dock mer hemmafest, aldrig sett en midsommarstång eller liknande) och jag ska laga maten. Är så hysteriskt nervös att de ska tycka det är äckligt ^^ Ska fixa köttbullar och prinskorv också utifall sillen inte smakar. Det är inga små killar heller, utan de antingen är eller är före detta soldater, så jag måste ju se till att de blir mätta :o
Tänkte köra 3 sorters sill med potatis + tillbehör, silltårta, köttbullar, prinskorv, bröd + röra, ägghalvor, västerbottenpaj och kanske en tårta till efterrätt. Känns lite lite, men jag hoppas det blir bra!
 
Ska fira midsommar med två eller tre amerikaner, varav det bara är en som firat tidigare (dock mer hemmafest, aldrig sett en midsommarstång eller liknande) och jag ska laga maten. Är så hysteriskt nervös att de ska tycka det är äckligt ^^ Ska fixa köttbullar och prinskorv också utifall sillen inte smakar. Det är inga små killar heller, utan de antingen är eller är före detta soldater, så jag måste ju se till att de blir mätta :o
Tänkte köra 3 sorters sill med potatis + tillbehör, silltårta, köttbullar, prinskorv, bröd + röra, ägghalvor, västerbottenpaj och kanske en tårta till efterrätt. Känns lite lite, men jag hoppas det blir bra!
Tror inte dom tycker det är äckligt. Allt verkar ju gott. En Janson tycker jag fattas. Om du däremot ställer fram en burk surströmming så tror jag dom däremot tycker är äkligt🙃
 
Ska fira midsommar med två eller tre amerikaner, varav det bara är en som firat tidigare (dock mer hemmafest, aldrig sett en midsommarstång eller liknande) och jag ska laga maten. Är så hysteriskt nervös att de ska tycka det är äckligt ^^ Ska fixa köttbullar och prinskorv också utifall sillen inte smakar. Det är inga små killar heller, utan de antingen är eller är före detta soldater, så jag måste ju se till att de blir mätta :o
Tänkte köra 3 sorters sill med potatis + tillbehör, silltårta, köttbullar, prinskorv, bröd + röra, ägghalvor, västerbottenpaj och kanske en tårta till efterrätt. Känns lite lite, men jag hoppas det blir bra!

Om du skippar kansket framför (jordgubbs!)-tårta så låter det alldeles utmärkt tycker jag :up: Vill du fylla ut enkelt hade jag satsat på något gott bröd med smör och västerbotteost till bara.
 
Ska "fira" med goda vänner. Vi träffas typ 2 ggr om året. Nyår och midsommar. fjärde året nu.

En nyår då vi vart flera utan planer samlades och vips så hade vi startat något. Det är alltid någon som hakar på i sista stund eller andra som hoppar av men vi brukar vara ett gäng på 10-15p som umgås. Vi handlar för lunch och gör den tillsammans sen kör vi lite lugn aktivitet såsom promenad, lite volleboll eller kubb.

Beställt catering för kvällens middag.

Väldigt lugnt och avslappnat ingen klär upp sig och man kan komma och gå som man vill,

Detta är första året jag kan vara med hela dagen och inte behöver åka iväg för att rasta hundar/ta in hästar mm
 
Ska ta med hela familjen och sticka till liten ö i skärgården, för att fira släkting som fyller jämt. 🥳 Känner jag släkting rätt blir det definitivt midsommar enligt konstens alla regler med stång, dans, traditionell mat osv. Åker redan i morgon, så det blir långhelg i liten stuga :heart

Har skaffat tunn blommig klänning, blommor till håret och allt, supertaggad! :laugh:
 
Ska fira midsommar med två eller tre amerikaner, varav det bara är en som firat tidigare (dock mer hemmafest, aldrig sett en midsommarstång eller liknande) och jag ska laga maten. Är så hysteriskt nervös att de ska tycka det är äckligt ^^ Ska fixa köttbullar och prinskorv också utifall sillen inte smakar. Det är inga små killar heller, utan de antingen är eller är före detta soldater, så jag måste ju se till att de blir mätta :o
Tänkte köra 3 sorters sill med potatis + tillbehör, silltårta, köttbullar, prinskorv, bröd + röra, ägghalvor, västerbottenpaj och kanske en tårta till efterrätt. Känns lite lite, men jag hoppas det blir bra!

Låter inte alls lite

Vår lunch består av samma :)
 
Tror inte dom tycker det är äckligt. Allt verkar ju gott. En Janson tycker jag fattas. Om du däremot ställer fram en burk surströmming så tror jag dom däremot tycker är äkligt🙃
En försöker övertyga mig om att han verkligen vill prova surströmming. Han bor i Sverige så jag har lovat honom att vi kan prova det en annan gång, men jag vill verkligen inte förstöra midsommar med att öppna en sådan burk :D
Har funderat på Jansson, men jag kommer bara ha torsdag kväll att själv fixa äggen, silltårta, en röra och paj.. Men jag kanske hinner en Jansson också, problemet är bara att det tar sådan tid att riva potatisen för hand ^^
Om du skippar kansket framför (jordgubbs!)-tårta så låter det alldeles utmärkt tycker jag :up: Vill du fylla ut enkelt hade jag satsat på något gott bröd med smör och västerbotteost till bara.
Tårtan hade jag tänkt köra på marängbotten och antingen lemon curd eller hemgjord hjortronsylt och grädde på toppen.

Låter inte alls lite

Vår lunch består av samma :)
Det är just det, känns så "lunchigt"... Men det kommer antagligen bli mer middag här då vi är på firande över lunchen.
 
Hälsa på svärmor 85 år 25 mil bort.
Är inte så begeistrad över det, men tröstar mig med att det bara blir en övernattning i alla fall.
Åker morgon fredag och hem efter middag lördag så borta 2 dagar.
Något firande lär det inte bli, hon orkar inte direkt någonting.
Har i alla fall söndagen hemma :)
 
Ska vara hemma, rida, umgås med hästarna, njuta av att vara ledig. Troligtvis är dottern hemma också, så vi kommer nog att grilla en köttbit med lite goda tillbehör och bara ha det lugnt och mysigt. Ingen av oss är särskilt förtjust i sill och vi båda skulle hellre dö än att ses dansa runt en midsommarstång, så hos oss blir midsommar "vanlig långhelg" :D
 
En försöker övertyga mig om att han verkligen vill prova surströmming. Han bor i Sverige så jag har lovat honom att vi kan prova det en annan gång, men jag vill verkligen inte förstöra midsommar med att öppna en sådan burk :D
Har funderat på Jansson, men jag kommer bara ha torsdag kväll att själv fixa äggen, silltårta, en röra och paj.. Men jag kanske hinner en Jansson också, problemet är bara att det tar sådan tid att riva potatisen för hand ^^

Tårtan hade jag tänkt köra på marängbotten och antingen lemon curd eller hemgjord hjortronsylt och grädde på toppen.


Det är just det, känns så "lunchigt"... Men det kommer antagligen bli mer middag här då vi är på firande över lunchen.
Tårta med hjortronsylt o grädde 🥰😋
 
Vi skulle åka till killens pappa på västkusten och jobba lite i trädgården (klippa gräs och snygga till plattor och trappa).
Egentligen skulle det blivit två nätter men killen hade visst missuppfattat (han och exet delar jul å nyår med barnen, så om det är julafton hos mamma och nyår hos pappa är det tvärtom nästa år).
Killen hade inget minne av att de brukade byta så på midsommar (det gjorde inte så över påsk), men tydligen var det så nu.

Så på fredagen ska vi hitta på något hemma med grabbarna. Kan bli en båttur och gå i land och grilla lite korv om vädret tillåter.
Tror det blir rätt lugnt.
 
Ska ut till Roslagen och det blir Pripps blå. Har panik över att Frontline inte levererats ännu + alla myggor. Längtar redan hem till icke myggor och fästingar. Men det kommer bli klassisk sill lunch och sedan något grillat.

Är det någon som vet om man kan droppa frontline som gått ut på katten?
 
Jag ska nog mest bara lata mig på midsommarafton, möjligen påta lite i trådgården.
Sen jobbar jag både lördag och söndag.
 
Ska ut till Roslagen och det blir Pripps blå. Har panik över att Frontline inte levererats ännu + alla myggor. Längtar redan hem till icke myggor och fästingar. Men det kommer bli klassisk sill lunch och sedan något grillat.

Är det någon som vet om man kan droppa frontline som gått ut på katten?
Det enda som kan hända är att det inte fungerar, det blir inte farligt fast det har gått ut.
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
395
Senast: Fideli
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
20
· Visningar
1 562
Senast: mars
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 690
Senast: Badger
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 822
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp