Glad o skön midsommar

Midsommarafton firas här hemma med familjen och ev några vänner. Grillat och kubb, lugnt och städat då våra barn är med :) På midsommardagen ska vi på dans ihop med några vänner. Varit uppehåll pga pandemin så tänker det kommer vara mycket festsugna människor där :)
 
Fredag: jobba eftermiddag och kväll (kommer nog inte hem förens vid 23:00)
Lördag: jobba tidig morgon (gå upp 05:15)
Söndag: jobba tidig morgon igen.

Sova därimellan så mycket jag kan och grilla lite med familjen på Lördag eftermiddag.
 
Ledig på midsommarafton och blir nog en ridtur om man hinner före solgasset som utlovas, silllunch, grilla och jordgubbstårta och mest koppla av lite tror jag. Jobbar på midsommardagen och även lagt mig tillgänglig på söndagen så vi får se :laugh:
 
Jag ska väl grilla och sen avrundar jag med en kladdkaka. Tyvärr lär jag inte få några jordgubbar. De har inte mognat och är inte pepp på dyra jordgubbar från affären.
 
Jag ska väl grilla och sen avrundar jag med en kladdkaka. Tyvärr lär jag inte få några jordgubbar. De har inte mognat och är inte pepp på dyra jordgubbar från affären.
Här har åtminstone priset sjunkit lite för jag kan inte låta bli att köpa till midsommar 😄 (våra hemma har inte heller mognat än och hade ändå inte räckt till en tårta haha)
 
Vad ska ni göra på midsommar? Verkar bli bra väder med upp till 30grader kanske 👍. Vi ska åka på Göta kanal och bara ha det mysigt och äta en klassisk midsommar buffé
Vi är bortbjudna och ska fira med familj och vänner. Och ett gäng hundar. 😅 Vi kör lite enkelt firande där vi på knytkalas-vis delat upp lite vem som gör vad.
Vi åker då från vårt boende på landet som är lite så midsommar-idylliskt till lägenhet, förvisso på bottenvåningen med uteplats, i Stockholm. :laugh: Men övriga har svårare att komma loss. Så vi kör till dem istället.
Vi ska bara äta gott och umgås.
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
397
Senast: Fideli
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 802
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 694
Senast: Badger
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 841
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp