Glad o skön midsommar

Jag ska i år vara med bara min bror och hans sambo, hemma hos vår mamma (på landet!). :D Det känns helt lagom och avslappnat! Trevligt sällskap, gott vin och god mat ser jag framför mig.
 
Vi ska ha familj på midsommarlunch i sommarstugan. Ska bli väldigt kul, första året vi firar här och har besök från Norge. Kör full midsommar med krans på huvudet, går till någon större samling i närheten med midsommarstång, dans å hela faderullan ^^

Till lunchen har vi 2 sorters sill,+ lax, räkor och köttbullar för dom som inte vill ha sill. Tänkte göra lite goda röror ala' skagen, Västerbotten snurror på smördeg, knäckebröd, gräslök, gräddfil, ägghalvor och lite kokt potatis. Mamma köper med nån fancy tårta med jordgubbar och rabarber. Har köpt in alkoholfria nubbar, dom flesta av oss dricker inte så mycket alkohol men kul att snapsa å sjunga 😁

På kvällen blir det grillat..lite kött, grönsaker och jordgubbar ☺️ om vi hinner kanske vi tar ett dopp i havet om det är väldigt varmt på dagen.

🌿🌼 Glad midsommar! 🌼🌿
 
Vad ska ni göra på midsommar? Verkar bli bra väder med upp till 30grader kanske 👍. Vi ska åka på Göta kanal och bara ha det mysigt och äta en klassisk midsommar buffé
Blir nästan lite avis på det där.
Lite opeppad på firande, men vi behöver åka på det firandet som vi ska på då vi inte vet hur många midsommar till en förälder till maken finns kvar.
Och i deras familj är det tradition att fira där och i år kommer verkligen "alla".
 
Ska vara hemma, rida, umgås med hästarna, njuta av att vara ledig. Troligtvis är dottern hemma också, så vi kommer nog att grilla en köttbit med lite goda tillbehör och bara ha det lugnt och mysigt. Ingen av oss är särskilt förtjust i sill och vi båda skulle hellre dö än att ses dansa runt en midsommarstång, så hos oss blir midsommar "vanlig långhelg" :D
Lät otroligt skönt 😇
 
Vi drar till Kolmårdens camping, och till Kolmårdens djurpark på midsommar. Att åka iväg över midsommar till någon nöjespark är en mångårig tradition. Var dock exakt 10 år sen vi var på Kolmården över midsommar, brukar mest bli High Chaparall om barnen får bestämma. I år bestämde jag :angel:
 
Jag och killen jag träffar ska ta oss iväg en bit för en minidagsvandring med hundarna. Har en rutt på kanske 7-10km planerad i ett område där jag inte varit på minst 10 år. Det är vatten nära, så vi kommer kunna svalka oss också och pausa för att äta lunch någonstans längs vägen. Förhoppningsvis blir det lugnt och fint.
 
Vi drar till Kolmårdens camping, och till Kolmårdens djurpark på midsommar. Att åka iväg över midsommar till någon nöjespark är en mångårig tradition. Var dock exakt 10 år sen vi var på Kolmården över midsommar, brukar mest bli High Chaparall om barnen får bestämma. I år bestämde jag :angel:
Låter varmt att traska i backarna i 30 graders värme men annars mysigt och chappen är ju inte heller fel! :)
 
Låter varmt att traska i backarna i 30 graders värme men annars mysigt och chappen är ju inte heller fel! :)

Haha ja det är dåligt med skugga på Kolmården, men vi sa det att om det blir för varmt så bryter vi och åker till campingen istället för att bada :)

Ja High chaparall är också bra, vi köpte årskort i år så vi ska åka dit nästa helg igen :D
 
Några kompisar kommer till oss. Första midsommaren på egen gård :love:
Lär inte bli någon direkt "fest", snarare att vi hänger, käkar och bara har det gött. Med tanke på temperaturen får vi väl se vad vi orkar göra.
 
Haha ja det är dåligt med skugga på Kolmården, men vi sa det att om det blir för varmt så bryter vi och åker till campingen istället för att bada :)

Ja High chaparall är också bra, vi köpte årskort i år så vi ska åka dit nästa helg igen :D
Visst och alla backar gör det ju inte mindre påfrestande 😅. Ni får säkert en fin dag hur ni än gör :). Kul! :) miljön är ju helt underbar!
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
357
Senast: Fideli
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 778
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp