Glädjeämne

På FB dök det upp en påminnelse om att jag för ett år sedan hade haft en fantastisk ridlektion och känslan satt i länge och jag kände mig glad.

Förra året var jag också mer aktiv med odlandet. Det fanns uppenbarligen något med det som jag gillade. Nu är jag bara trött jämt och det är inget kul att se min misskötta trädgård.

Förlusten av ridningen tog bort det viktigaste glädjeämnet jag hade. Nu känns det som om jag inte har något kvar att glädjas över. Ridningen tvingade mig till aktivitet och jag tyckte om att rida.

Skolan hyr sina lokaler precis bredvid en ridskola och jag känner avundsjuka när jag ser andra rida. För egen del känns ridningen som ett passerat kapitel. Jag kommer nog aldrig tillbaka till ridningen. Jag är för tjock, har för dålig kondition men främst är jag för gammal.

Men vad för alternativ finns det i stället för ridning? Tror tyvärr inte det finns något tyvärr.
 

Köra häst? Då kan man använda mindre hästar = billigare. Finns ju körtävlingar om du absolut vill ha tävlingsmomentet.
Jag är inte det minsta intresserad av körning. Och jag har aldrig sett annonser där någon söker kusk för den delen heller.
 
Om du kan släppa att rida på elitnivå och bara rida för skojs skull. Kan du då försöka hitta tillbaka till ridningen?
Du har ju ridit tidigare och uppenbarligen tyckt att det är kul fast du inte fått karriär inom ridning
 
Om du kan släppa att rida på elitnivå och bara rida för skojs skull. Kan du då försöka hitta tillbaka till ridningen?
Du har ju ridit tidigare och uppenbarligen tyckt att det är kul fast du inte fått karriär inom ridning
Jag har inte råd. Jag slutade på ridskolan för att jag inte kunde betala längre.

Och det finns inga medryttarhästar här ändå. Jag sökte intensivt från förra sommaren till vintern men hittade inget utom en travare med osymmetrisk galopp och grav separationsångest. Det lockade inte det minsta. Och så tycker jag det är trist att inte kunna utvecklas. Ska jag bara skogsmulla så tröttnar jag. Det är inte roligt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 031
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp