Glansspray eller serum

Ajda

Trådstartare
Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna?

IMG_1731.png



Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa manar?
Har provat NAFs glansspray tidigare och den var inte bra.
 
Jag har använt det serumet på mitt troll. Jag tycker det är bra, men det behövs en del för att det ska hamna överallt. Så jag använder det inte så ofta, och använder jag den är det främst i manen och pannluggen. Men det blir väldigt glansigt och fint resultat iaf :)
 
Cowboy magic detangler & shine är det bästa jag har testat. Så mycket bättre än pälsglans.
Använder engångshandskar och reder ut man och svans med fingrarna med det. Sen kan man borsta igenom på slutet.
Resultatet håller längre än pälsglans.
Brukar köpa deras 946ml flaska.

NAFs tub kommer på god andraplats.
Tycker de är alldeles förliten förpackning.

Minerals By Nordic serum är sämst av de serumen jag provat, krävs stora mängder för att göra sitt jobb och håller inte alls lika länge.
 
Cowboy magic detangler & shine är det bästa jag har testat. Så mycket bättre än pälsglans.
Använder engångshandskar och reder ut man och svans med fingrarna med det. Sen kan man borsta igenom på slutet.
Resultatet håller längre än pälsglans.
Brukar köpa deras 946ml flaska.

NAFs tub kommer på god andraplats.
Tycker de är alldeles förliten förpackning.

Minerals By Nordic serum är sämst av de serumen jag provat, krävs stora mängder för att göra sitt jobb och håller inte alls lika länge.
Är cowboy detangler & shine ett serum?
 
Frågan är om det innehåller silikon eller inte. De utan silikon brukar inte riktigt ge lika bra resultat. Men alla vill inte ha silikon i glanspray eller liknande produkter.
 
Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna?

Visa bifogad fil 141799


Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa manar?
Har provat NAFs glansspray tidigare och den var inte bra.
Det där serumet är superbra och väldigt drygt.
Det behövs bara en liten dutt till mina med mycket tagel. Bara man borstar ordentligt efter så blir det ett väldigt fint resultat som håller länge utan att vara kladdigt eller halkigt.
Sprayen är inte lika bra nej.
 
Jag har använt TIBs pälsglans tidigare men provade nyligen Effols superstar-shine och blev väldigt imponerad. Mvh, tinkerägare som flätar, reder ut man/svans/hovskägg dagligen 😅
 
Leovets och Fiebings pälsglans är de absolut bästa, tycker jag. Och då har jag provat det mesta. Men jag upplever att det, precis som på människor, är väldigt olika vad som fungerar bäst på olika hästar.
 
Leovets och Fiebings pälsglans är de absolut bästa, tycker jag. Och då har jag provat det mesta. Men jag upplever att det, precis som på människor, är väldigt olika vad som fungerar bäst på olika hästar.
Och jag tycker Leovets är en av de sämsta jag testat. Men jag tänker som du att olika märken funkar bättre/sämre på olika hästar och beroende på förutsättningarna och vad jag själv anser gör ett pälsglans bra.

Jag använder bara TIBS sedan flera år tillbaka. Har funkat klockrent på alla hästar jag använt det på och är prisvärt.
Jag har NAFS serum och det funkar bra att reda ut tovig man och svans med. Tycker dock inte att effekten håller i sig på samma sätt som med pälsglans.
 
Och jag tycker Leovets är en av de sämsta jag testat. Men jag tänker som du att olika märken funkar bättre/sämre på olika hästar och beroende på förutsättningarna och vad jag själv anser gör ett pälsglans bra.

Jag använder bara TIBS sedan flera år tillbaka. Har funkat klockrent på alla hästar jag använt det på och är prisvärt.
Jag har NAFS serum och det funkar bra att reda ut tovig man och svans med. Tycker dock inte att effekten håller i sig på samma sätt som med pälsglans.
Och TIBS funkade inte alls på min. 😅
 
Jag har använt TIBs pälsglans tidigare men provade nyligen Effols superstar-shine och blev väldigt imponerad. Mvh, tinkerägare som flätar, reder ut man/svans/hovskägg dagligen 😅
Håller med om effols pälsglans.
Äger en fjording och en shettis. Båda med rikligt med tagel.

Man kansle skulle prova något serum ändå. För det gär ju åt en del glans. Även om effols håller i några dagar på mina.
Behöver inte sprayas varje dag.
 
Håller med om effols pälsglans.
Äger en fjording och en shettis. Båda med rikligt med tagel.

Man kansle skulle prova något serum ändå. För det gär ju åt en del glans. Även om effols håller i några dagar på mina.
Behöver inte sprayas varje dag.
Ja, det går ju åt en del när det lätt regnar bort med jämna mellanrum också. Tänker nog prova babyolja som komplement som någon nämnt i tråden och utvärdera. Hade jag köpt märkesgrejer i små yttepyttetuber hade jag behövt börja sälja organ på svarta marknaden med tanke på mängden tagel.
 
Jag har serumet och tycker det är toppen, men jag använder det inte istället för pälsglans utan kör båda. Först pälsglans och sen serum. Serumet håller fler dagar så det behöver inte appliceras lika ofta.

Gällande pälsglans tycker jag TIB är väldigt bra och prisvärt. Brukar köpa på dunk👍
 
Om man läser på om skillnaden mellan serum och glanspray så innhåller serum även olja till skillnad från glansspray. De flesta oavsett vad det kallas innehåller silikon. Det finns inga preparat som ökar produktionen av man svans. Men en ren och glansig svans slits inte lika mycket. Silikon lägger sig som en glansig uttorkande hinna runt stråna och är svårt att tvätta ur. Jag använder glansspray men inte så ofta. Tyvärr svårt att hitta bra medel utan silikon. Någon som kan tipsa.
 

Liknande trådar

Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: slant98
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 990
Senast: Anna-Bella
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: Rosett
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
623
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp