Glas i inramat foto har gått sönder!

MJLee

Trådstartare
Hjälp! Min just nu inte så älskade katt har just haft ner ett inramat foto och glaset har gått sönder. Jag måste laga det :arghh: men var vänder man sig? När jag googlar så är det bara mobilskärmar eller hantverkare som restaurerar etc. Någon som vet om det finns en affär i Stockholm. Alltså allt som behöver göras är att reparera det trasiga glaset.
 
Hjälp! Min just nu inte så älskade katt har just haft ner ett inramat foto och glaset har gått sönder. Jag måste laga det :arghh: men var vänder man sig? När jag googlar så är det bara mobilskärmar eller hantverkare som restaurerar etc. Någon som vet om det finns en affär i Stockholm. Alltså allt som behöver göras är att reparera det trasiga glaset.

Du byter ut glaset antingen hos en ramverkstad eller en glasmästare.
 
Finns det ingen ramverkstad som kan hjälpa dig? De borde ju ha glas löst, eller kontakt med en glasmästare som kan ordna rätt storlek.
 
Suck. Någon gissning på kostnaden?

Förbaskade katt. Det här är varför jag inte kan åka bort
 
Hjälp! Min just nu inte så älskade katt har just haft ner ett inramat foto och glaset har gått sönder. Jag måste laga det :arghh: men var vänder man sig? När jag googlar så är det bara mobilskärmar eller hantverkare som restaurerar etc. Någon som vet om det finns en affär i Stockholm. Alltså allt som behöver göras är att reparera det trasiga glaset.
Är glaset löst i ramen?
 
Det ser ur såhär
 

Bifogade filer

  • 16278238286189025893944476888897.jpg
    16278238286189025893944476888897.jpg
    307,7 KB · Visningar: 125
Googlar frenetiskt på glasmästare i Stockholm. Nej det är inte stort men har lossnat från ramen
 
Hjälp! Min just nu inte så älskade katt har just haft ner ett inramat foto och glaset har gått sönder. Jag måste laga det :arghh: men var vänder man sig? När jag googlar så är det bara mobilskärmar eller hantverkare som restaurerar etc. Någon som vet om det finns en affär i Stockholm. Alltså allt som behöver göras är att reparera det trasiga glaset.

Ryds Glas finns över hela landet. Blir alltid förvånad över hur lite det kostar att få tillskuret fönsterglas full custom. Brukar handla om en hundring för runt fyra rutor (såna där typ 20x30 i 2mm glas).
 
Ryds Glas finns över hela landet. Blir alltid förvånad över hur lite det kostar att få tillskuret fönsterglas full custom. Brukar handla om en hundring för runt fyra rutor (såna där typ 20x30 i 2mm glas).

De verkar inte syssla med fotoglas i ramar
 
Sök på byta glas i ram. Jag fick upp flera förslag då, bl.a. på Södermalm och i Hammarby. Men det dök även upp att man kan byta glas hos byggvaruhus.
 
Kollat och det är ett standardformat foto, 10x5? Tänkte ta in ramen eftersom de inte vill att jag tar med fotot.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 133
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Äldre Detta är ett väldigt svårt ämne för mig just nu och jag skulle gärna höra fler åsikter, jag ber om ursäkt för att det är så långt och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 053
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp