Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Mischmasch

Trådstartare
Gör jag bort mig om jag köper dessa glasögon?? Själva bågen älskar jag men det är färgen jag är orolig för. Men eftersom jag har väldigt tunna diskreta metallbågar just nu så kanske det mest oroar mig för att jag är ovan vid så markerade bågar?

Det jag är rädd för är alltså att dom är för mörka och därför inte passar mig? Ska till optikern i eftermiddag och vet inte hur jag ska göra.

Så vad säger det objektiva bukefolket? Bu eller bä? :D

photogrid_1366830212418_5178de3fe087c36d33921438.jpg
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Helt otroligt jättefula :eek:

Jag tycker ditt eget söta ansikte och uttryck försvinner i så dominerande bågar. Dessutom ser de alldeles för stora ut.

Kan du inte lägga in en bild på de du redan har? Gissar att de är snyggare.
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jag tycker oxå att de är för stora. Allra helst den övre delen.

Provat pilotbågar?
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jättefina! Jag gillar stora, markerade bågar! Har själv precis köpt nya, svarta (är blond) och rätt breda. Dock gillar jag att de är breda, då de gör att mitt avlånga ansikte blir lite mer proportionerligt ;)

...o så är det ju så skönt när de är stora - man behöver inte flytta på hela huvudet för att titta åt andra håll än rakt fram!:D

Här är mina: (på kortet ser de nog ännu lite större ut, då jag tror att kameran är lite vinklad)

glasogon.jpg
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Inte alls bra!
Tycker också att dem är för stora, dock har jag inget emot själva typen av glasögon.
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Det var spridda omdömen minst sagt ;) Verkar som om det är sånna glasögon man antingen älskar eller hatar.

Slänger in första bilden jag hitta på mina nuvarande glasögon

img_20121228_140510_50dda7c09606ee5a646dfab9.jpg


Problemet med så tunna bågar är att glasen är för tjocka för dom. Har gått och stört mig i nästan ett år nu på brytningarna som blir i kanten.

Plus att jag känner mig snyggare utan dom än med dom, jag vill ha ett par glasögon som tillför något så jag nästan känner mig snyggare med än utan om ni förstår :)
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jag gillar de nya mycket bättre än de gamla! De ramar in ditt ansikte fint och du ser mycket tuffare ut i dem! :) Tycker jag då :D
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Har ett till collage, tyvärr med instagramfilter så färgåtergivningen är väl inte helt korrekt. Men man ser ju glasögonen iaf.

photogrid_1366731386336_5178ebaa9606ee7cb1f6a8ed.jpg


Jag VILL ha stora nördiga glasögon. Har insett att om man väl måste ha glasögon så är det lika bra och försöka hitta några som syns och ser bra ut än att bara försöka välja så diskreta som möjligt för dom kommer synas ändå.

Men som sagt, har ångest för att jag kanske lurar mig själv till att jag passar i dom fast jag kanske inte gör det. För nästan 6000 kr vill man vara rätt säker på att man kommer trivas i dom också :crazy:
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Men haaallåååå!
De nya är supermycket snyggare är de gamla. Faktiskt!
Du ser asball ut i de nya!! :D
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jag tycker att modellen passar dig alldeles utmärkt, men jag hade nog sett mig om efter ett par med lite mindre båge. Alltså leta efter samma typ av glasögon, men som inte är lika kraftiga :)
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Håller med de i den positiva kören, de nya är mycket bättre än de gamla :)!
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Jag tycker att de är jättefina på dig.
Och att färgen passar bra då du är så pass mörk och har mycket egen färg.

Men med glasögon så är det ju så att de är mycket modekänsliga.
För 13 år sedan så gjorde sig min kollegor oerhört lustiga över sådana glasögon på en Amerikansk föreläsare när vi var på konferens i USA.
Så det blir nog roligt att titta på gamla foton sedan.
I USA så var de mode då men det var de inte här så det varierar ju dessutom geografiskt.

Jag har varit med genom 2 omgångar av både pyttesmå och jättestora glasögon och kommit fram till att man måste välja något som man själv kan stå för.
Modet kan man inte slava under.

För egen del så bär jag Silhouette för att de är så bekväma.
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Innan mina nuvarande glasögon så hade jag ett par billiga Favopticbågar, mörkbruna och rätt kraftiga i plast. Dom var för breda och satt rätt dåligt men jag kände mig betydligt mer bekväm i dom än vad jag har gjort i mina tunna metallbågar. Så därför tror jag att kraftiga plastbågar är det jag ska satsa på även om det känns som att folk börjar tröttna lite på trenden med nördbrillor :)

Verkar ju som att en hel del tycker att dom är snygga iaf så jag kanske inte är helt ute och cyklar. Har bara fått för mig att jag är så blek och att färgen därför inte skulle passa, men det kanske inte är ett problem utan snarare tvärtom?
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Det är nog bra att de är så pass breda som de är för att dina ögon blir förminskade ganska mycket när dina egna glas kommer in i bågen. Färgen är helt rätt!
 
Sv: Glasögonångest.. behöver snabb hjälp!

Markerande bågar är personligt! Jag tycker de var snygga och passar dig bra.

Själv har jag flera bågar jag alternerar mellan, ett par svarta välmarkerade i plast, ett par metall och ett par 'invisible' utan båge. De svarta bågarna kan ge mig lite klaustofobisk känsla ibland, ffa inomhus, eftersom skalmen är så bred just vid ögat att sidovinkeln är lite 'skymd' av skalmen. Känn efter så du trivs, och gör du det så är ju det huvudsaken!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: cirkus
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 086
Senast: Migo
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 623
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 080
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp