DarkInNight

Trådstartare
Jag har precis köpt glassmaskin och plötsligt har en ny glassig värld öppnat sig :D

Har ni några smaskiga recept ni vill dela med er av?
Gräddglass, yoghurtglass, sorbet mm
 
Vanlig gräddglass och ha i daimkross, eller köp olika essenser ( typ melon) och ha i. Min mamma gör en sjukt god moccaglass... Även saffransglass är gott.
 
Vanlig gräddglass och ha i daimkross, eller köp olika essenser ( typ melon) och ha i. Min mamma gör en sjukt god moccaglass... Även saffransglass är gott.
Vad är det för essenser? :)

Provade daimbitar idag med gräddvaniljglass. Såå gott!
Varför har jag inte köpt glassmaskin tidigare? :D
 
De finns ganska mycket olika på nätet. Får man skriva det rakt ut? Chansar, annars får moderator ta bort inlägget så pm:ar jag istället...
Jag köpte iaf på Borgeby kryddgård. Melonessensen blir samma smak på glassen så den riktigs kulglassen melon.
 
Jag brukar blanda i riktig choklad i min chokladglass (ett recept där man värmer ingredienserna). Citronglass med chokladsås (helst sån som stelnar) var helt gudomligt.
 
De finns ganska mycket olika på nätet. Får man skriva det rakt ut? Chansar, annars får moderator ta bort inlägget så pm:ar jag istället...
Jag köpte iaf på Borgeby kryddgård. Melonessensen blir samma smak på glassen så den riktigs kulglassen melon.
Toppen! dem har jag handlat från tidigare
 
Jag brukar blanda i riktig choklad i min chokladglass (ett recept där man värmer ingredienserna). Citronglass med chokladsås (helst sån som stelnar) var helt gudomligt.

Värma ingredienser till glass i glassmaskin = glassoppa (provade igår, blandade ihop två recept och det blev lite knas) :)
 
Mja, värma, sen kyla (rumstemperatur i alla fall) sen blanda. Jag har aldrig misslyckats :D däremot med ett recept där ingredienserna var kalla... :confused:
Egen Rocky road (chokladglass med minimarshmellows och nötter om man vill) var ruskigt gott. Sen kolasås på vid servering. Mmm måste nog göra glass snart... :p
 
Någon som har ett bra grundrecept att dela med sig av? På exempelvis vaniljglass? Letade mycket på nätet när jag fick min maskin, men fick inte riktigt till det. Glassarna blev goda, men stenhårda och isiga när de stått mer än ett dygn i frysen :confused: Skall det vara så?
 
Någon som har ett bra grundrecept att dela med sig av? På exempelvis vaniljglass? Letade mycket på nätet när jag fick min maskin, men fick inte riktigt till det. Glassarna blev goda, men stenhårda och isiga när de stått mer än ett dygn i frysen :confused: Skall det vara så?

De ska ätas direkt :d
 
Någon som har ett bra grundrecept att dela med sig av? På exempelvis vaniljglass? Letade mycket på nätet när jag fick min maskin, men fick inte riktigt till det. Glassarna blev goda, men stenhårda och isiga när de stått mer än ett dygn i frysen :confused: Skall det vara så?

Min glass blir stenhård eftersom det inte är lika mycket luft invispat som i konstgjord glass. Låter den stå framme lite och så blir det jättegott. Dock inte isig alls..
 
Vill man göra ngt gott o svalkande på sommaren så häller man lite vatten på en bakplåt.
Fryser den. När detta sedan är fruset tar man en spackelspade (helst ren) och skrapar upp isen.
Lägg den i ett glas(isen alltså), fyll upp med Limoncello.
Sött, iskallt, friskt och en gnutta alkohol ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Mer på temat glass, med inspiration från tråden om glasspriser och vad man kan köra i en glassmaskin. Vi äter mycket glass hemma, och...
2
Svar
22
· Visningar
1 377
Senast: Human
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
468
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 927
Senast: Jojo
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp