Glasspriser

alazzi

Trådstartare
Årets första glaskulor avnjutna efter att jag överlevt prischocken. En kula pistageglass (premium) kostade 35 kr (3.50€) och de vanliga smakerna låg på 18 kr (1.80 €). Jag förstår att folk inte har råd.
 
Är ju nästan bättre å köpa glass typ bigpack i affären å ha sked med sig å äta direkt ur lådan :d
Vill man ha glass ska man ju dock undvika just bigpack 😬 (det finns inga mjölkprodukter i den längre)
Screenshot_2023-05-20-17-24-12-342_com.android.chrome-edit.jpg
 
Själv tycker jag glass ute på stan har blivit för dyrt nu inget jag vill lägga så mycket pengar på. Tre kulor kostar runt 60 kronor på de flesta glasskioskerna. Sen är det ju usel konkurrens mitt i stan är de flesta triumfglass med undantag för lejonet och björnen på några ställen.

Sen har jag någon sån föreställning om att jag gillar mjukglass 🤔. Varje sommar och köper en i början av sommaren. Men jag blir uttråkad av smaken så fort strösslet tagit slut och äter inte upp den utan det mesta går i papperskorgen.
 
Jag ryggar också tillbaks allt oftare för priserna både på portions- och paketglass, men jag är tacksam att jag har höns och färska ägg hela glassäsongen och numera en prima glassmaskin. Lite grädde, socker och bär eller annat kul som smaksättning och jag är räddad från den kompletta glassabstinensen utan att bli ruinerad.

Men jag passade ju ändå på att testa mig genom GBs nyheter medan de såldes till halva priset på pressbyrån, och kostade på mig en 45 kronorsstrut med två kulor idag. Och en och annan ananassplitt och salmiakglasspinne går ju inte heller att avvara.
 
Vill man ha glass ska man ju dock undvika just bigpack 😬 (det finns inga mjölkprodukter i den längre)
Visa bifogad fil 119406

Jag älskar alla former av glass - förutom denna. Alltså den smakar rent vedervärdigt? Enda gången jag inte ätit upp glassen, är den gång då jag blev bjuden på denna. Gick liksom inte ens att maskera smaken med olika tillbehör, det var fortfarande lika vedervärdigt. Anser att denna glass är en ren skymf mot all annan glass och borde fråntas rättigheten att kalla sig "glass" omedelbums.
 
Jag köpte en mjukglass igår. Liten i våffla 50 kr plus strössel 10 kr.
60 kronor!!! För en liten mjukglass!!! Förut hade den kiosken 2-3 olika storlekar på våffelstrutar och den minsta kostade 30 kr + 5 kr för strössel.
Det blir ingen mer glass därifrån om de inte sänker priset senare i sommar. En Tip Top för 30 kr är mer prisvärd. Eller en Lohilo (ca 45 kr).
 
Jag är i Egypten och den indiska restaurangen här i stan gör egen glass. De bakar även egna rån varje morgon. Nya smaker varje dag och sådana man inte är så van vid, som dadlar och druvor. Cocos, jordgubb och choklad är standard. Flera kulor kör de inte med. Man får alltid en stor kula och den kan bestå av flera smaker om man vill det.

Efter att nu ha läst i tråden om glasspriserna i Sverige känner jag mest för att rusa iväg till restaurang Nirvana och köpa (ännu) en glass. Priset är motsvarande 14 kr, så nu ska jag äta glass för hela säsongen de dagar jag har kvar innan jag åker hem på tisdag kväll. Lär se ut som en strut när jag landar. :rofl:
 
Ska jag ha mjukglass tar jag det när jag är på Biltema. 10 kr + 5 kr för strössel 😁

En gång varje sommar går jag dock till gelato-stället. De gör egen glass varje dag, så där tar jag en kula (45 kr) eller två, det är värt det en gång om året.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 449
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 653
Senast: tanten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 501
Senast: Farao
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 799
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp