Globus bomvidd (och skillnad på olika modeller)

Miljon

Trådstartare
Hur är Globus i bomvidden? Har försökt leta, men hittat lite olika svar. Någonstans såg jag att 38 är ca 120 grader, någon som vet om det stämmer? Isåfall, hur många grader är 36 resp. 34? Någon som har koll på det?

Sedan undrar jag även om skillnaderna mellan Loke, Esperanza och Clic. Har läst mig till att Clic är mer takformad medan de andra två är runda. Stämmer det?
Har de alla kilbossor, eller har någon av dem rundbossor?
 
Jag har en Globus Clic 34, som ligger på en "normalrund" liten D-ponny som inte har någon manke. Har legat på en annan ponny i samma storlek/ras/modell tidigare, dock inte hos mig.
 

Liknande trådar

Utrustning Säkert nån här som har koll på Globus, hur är Clic och Ezperanza? Har läst att Clic passar mer takformade och Ezperanza rundare ryggar...
Svar
1
· Visningar
1 238
Senast: skogaliten
·
Utrustning Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så...
Svar
10
· Visningar
5 492
Senast: ankic
·
Utrustning Hej på er! Har nu avverkat två utprovare och ingen hade något som passade och sade helt olika saker så man blir ju inte klok på det...
2
Svar
28
· Visningar
4 429
Senast: Nea_
·
Utrustning Jag letar hoppsadel åt min 3 åriga valack. Har funderat en hel del och jag tror att jag behöver testa en sadel som är bred/bred kanal...
Svar
4
· Visningar
2 468
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp