Globus Dressyr

ankic

Trådstartare
Någon som vet vilken av Globus Dressyr sadlarna som passar kort, lite rund o relativt liten manke ?
Har en Globus Esperanza( 16,5 " 34 i bom ) - hopp och även en Globus Loke( 16,5 " 34 i bom ) - båda ligger bra - Eseranzan är lite rakare tycker jag - till båda använder vi en Mattespadd under .

Har en Morris dressyr - men den börjar bli lite trång i bommen ( 16" 32 i bom ) använder ingen padd
 
Globus clic och Globus the turner har samma raka bom som Esperanza och Loke. Passar på kort rygg med ingen (liten) manke.

Funkar utmärkt t.ex. på Nsv bruks.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
864
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
516
Senast: caballus
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
966
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: Time Lord
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp