Globus loke

Johanna19

Trådstartare
Hej
Försöker hitta en allround eller hoppsadel till vår maxade D-ponny. Har haft sadelutprovare ute men hon hade inget som passade. Hon föreslog en Globus Loke 16,5-17 tum med bomvidd 36. Omöjligt att få tag på. Finns det något annat på marknaden som skulle kunna fungera istället tror ni?
Han har idag en Lippo integro som fg ägare provade ut till honom. Han är rätt bred med kort något svängd rygg. Normal mot lite högre manke. Tacksam för alla råd jag kan få 🙏
 
Om hopp går bra istället för allround, så kanske en av Globus hoppsadlar istället? Det brukar finnas en del av dem på hästnet etc så man brukar inte behöva vänta så länge innan en i rätt storlek och bomvidd dyker upp. Vad jag kan se ligger det en Globus Loke i 17 tum och 36 vidd på hästnet nu också.
Annars har jag nog tyvärr inga bra tips, min häst har själv en Globussadel med 36 i bomvidd och tycker det är svårt att hitta lika breda sadlar av andra märken så länge man inte vill gå upp väldigt mycket i pris.
 

Liknande trådar

Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: Time Lord
·
Utrustning I sadelletarträsket igen. Hästen har avverkat 2 sadlar på knappt ett år pga att han musklat på sig vilket ju är positivt, men tyvärr...
Svar
1
· Visningar
343
Senast: Johannna1
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 166
Utrustning Fick en Globus Loke utprovad till hästen i början av sommaren och den ligger verkligen helt kanon! Nu är jag ute efter en mer renodlad...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: Aleel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp