AgentCarter

Trådstartare
Jag har problem med att jag är glömsk, har alltid varit.
Men jag tycker det blir värre och värre, har börjat tappa ord, säger till min sambo x antal gånger samma sak osv. Allmänt förvirrad dessutom.
Har/hade b12 brist som jag trodde det kom av, men tycker det bara blir värre trots "mediciner"

Är det fler som mig? Känner inte för att gå mer till vården, samtidigt hur kul är det att vissa dagar inte kunna funka i hjärnan?
Samtidigt vet jag att jag är glömsk och går igenom saker och räkningar 1000 gånger för att veta (men ändå lyckades jag glömma att jag hade hästen en dag)

(Det som utlöste tråden är en glömd räkning:p)
 
Sv: Glömska

Stress? För mycket mediciner?

Du Kanske behöver en rejäl almanacka och en pärm att stoppa betalda fakturor i?
 
Sv: Glömska

Spontant känns det som att det kan bero på en långvarig stress där kroppen inte har hunnit med att vila upp sig.
Har haft det själv de senaste månaderna och det är först nu som minnet börjat samarbeta med mig igen.
 
Sv: Glömska

Saken är den att jag inte har haft något och stressa över egentligen, är föräldraledig och borde leva livets glada dagar typ.
Samtidigt som jag har haft lite problem med magont vissa dagar när det har varit jobbigt och jag fått konkurrera med maten med sonen (löjligt ja:p)

Tender: Enda jag äter är p-piller och extra vitaminer, dricker i princip aldrig.

niyama: Vet inte, kommer inte ihåg hur länge jag har ätit detta men kanske två månader? Jag hade en låg brist men jag tror den var hög för mig. Sen tar inte min kropp upp b12 ordentligt så tar nog längre tid än normalt. Är bara det att jag tycker det har blivit värre senaste tiden.
 
Sv: Glömska

Är det fler som mig?


Mitt minne är också hopplöst. Jag kan tänka på en sak jag ska göra, gå ner för trappan till nedervåningen och ställa mig där som ett fån och undra vad det var jag egentligen skulle göra:crazy:

Jag har verkligen skitkort minne ibland, för det är ju inte alltid det är så. Men ibland är det värre än vanligt. Jag har också fått ett himla problem med att skilja på höger och vänster. Om jag t.ex. kör bil och någon ber mig svänga vänster så kan jag ta höger och tvärt om.
 
Sv: Glömska

Haha ja det verkar ju inte bättre:p

Jag tappar också ord ja, och kommer lätt av mig mitt i meningar. Kan liksom helt glömma vad det var jag skulle prata om. Haha, men hjälp, detta låter ju inte klokt egentligen:crazy: :p
 
Sv: Glömska

Kan informera dig om att det finns tanter på mitt jobb som är över 90 och har bättre närminne än oss:cool:
 
Sv: Glömska

Antagligen:D Dock kommer hemtjänsten tycka att vi är söta små tanter så jag tror nog vi blir lyckliga:D
 
Sv: Glömska

Fast, nu har jag visserligen inte varit gravid/fått barn själv, men jag har upplevt att det kan vara en ganska stressfylld period?
Först med graviditeten och allt "fel" som kan hända, stress över smärta och om allt är normalt. Och när väl ungen är ute kan det ju vara problem att få sömn nog etc. Utan sömnen är det ju svårt att vila upp kroppen så att den hinner ikapp menar jag.

Men ja, jag har ingen aning egentligen -särskilt inte om hur det är och har varit för din del :)
 
Sv: Glömska

Jag är också löjligt glömsk... Jag försöker kompensera det genom att skriva massa lappar om allt, framförallt på jobbet. Dessutom jobbar jag som chef så jag måste verkligen skärpa mig. Men jag har insett att det är bättre om jag är ärlig med att jag har dåligt minne, folk har lite större tålamod med mig då:angel:
 
Sv: Glömska

Lappar är helt fantastiska, de är min räddning ibland.

Eller så får jag helt enkelt gå och repetera det jag ska komma ihåg i huvudet så jag inte glömmer det. T.ex. kan jag stå och borsta tänderna och komma på att jag ska ta upp köttfärs ur frysen, och för att då inte glömma detta innan jag borstat färdigt tänderna står jag och tänker köttfärs, köttfärs, köttfärs osv i huvudet ända tills jag har borstat klart och gått till frysen och tagit upp köttfärsen. Känns ju lite sådär, men det funkar...oftast:p
 
Sv: Glömska

niyama: Vet inte, kommer inte ihåg hur länge jag har ätit detta men kanske två månader? Jag hade en låg brist men jag tror den var hög för mig. Sen tar inte min kropp upp b12 ordentligt så tar nog längre tid än normalt. Är bara det att jag tycker det har blivit värre senaste tiden.

Men du måste väl ta ett blodprov för att kontrollera? Särskilt om du bara äter tabletter, jag kan äta hur jäkla mycket B12-tabletter som helst men får inte upp värdet, måste få sprutor. Varför får du inte det om du vet att din kropp inte tar upp som den ska?
 
Sv: Glömska

Jo, men ska äta upp två burkar med vardera 200 tabletter först:grin: Men jag ska ringa och prata med läkaren, måste bara komma ihåg:p

Lady_vip: Post-it lappar vore en idé! Eller göra schema till mig själv för varje dag.
 

Liknande trådar

Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
684
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp