Bukefalos 28 år!

glucosamin

K

knäppis

Hej! Kan man kombinera glucosamin med andra preparat, t. ex. arnika (homoepatmedel)? Har tillskottet några biverkningar, negativ invenrkan på känsliga magar etc.? Ibland går hästen, särskilt i nerförsbackar, stelt nästan som hon inte hittar marken. Beror det på stela leder, stela muskler eller en kombination?
Tacksam för svar!
 
Sv: glucosamin

Min häst har nu ätit glukosamin ganska länge och han har inte fått några som helst biverkningar! Han äter även homeopat medicin och det går alldeles utmärkt att kombinera detta!

Så jag tror inte du behöver oroa dig över biverkningar!
 
Sv: glucosamin

På människor är det i allafall så att man ska kunna äta hompeopat medicin som vanlig/'riktig' medicin, det ska alltså inte vara någon fara, däremot vet jag att en del homeopat mediciner kan försämra verkandet av vissa ämnen, det tycker jag man ska kolla upp dock så inte medcinerna sätter ner varandra.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
2 462
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 626
Senast: Lipperta
·
Hundhälsa Hej djurfolk! Jag undrar om det finns någon med erfarenhet av läkemedlena Onsior och Fenemal till hund? Min Pekingesekille har fått...
Svar
2
· Visningar
7 704
Hästvård Jag köpte en liten minikille i somras, ca 75 cm hög, blandning amerikansk miniatyr och minishettis. Säljaren sade att han alltid varit...
Svar
7
· Visningar
1 586
Senast: Miamamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp