Bukefalos 28 år!

Glutenfri och laktosfri tårta

Milosari

Trådstartare
Jag måste fixa någon tårta/efterrätt i morgon. Den måste vara glutenfri, jag föredrar mjölkfri men så länge den är laktosfri så funkar det. Måste vara snabb att göra och jag är inget vidare på att baka. Hjälp!
 
Jag måste fixa någon tårta/efterrätt i morgon. Den måste vara glutenfri, jag föredrar mjölkfri men så länge den är laktosfri så funkar det. Måste vara snabb att göra och jag är inget vidare på att baka. Hjälp!
Marängbottnar kan man köpa, med sylt och laktosfri vaniljvisp? Eller någon annan vispad grädde
Och jordgubbar på toppen
 
Jag måste fixa någon tårta/efterrätt i morgon. Den måste vara glutenfri, jag föredrar mjölkfri men så länge den är laktosfri så funkar det. Måste vara snabb att göra och jag är inget vidare på att baka. Hjälp!

Får du tag i laktosfri mjölkchoklad är denna marängtårtan suveränt god och extremt enkel..
 
Första tanken är en Pavlova. Köper du marängbottnar så måste du läsa innehållsförteckningen, dom flesta är det mjölk i tyvärr. Men det är lätt att göra själv.
 
Det finns underbart goda tårtbottnar att köpa på större mataffärer, t.ex Hans&Greta har en som är både gluten- och mjölkfri! Den är dessutom bäst av de jag smakat.
Så kan du lösa fyllningen efter tycke och smak. :)

Brukar finnas i frysen för glutenfria produkter

Edit: Även Coops glutenfria tårtbotten tycks vara mjölkfri. (finns bland glutenfria torrvaror)
 
Den här! En del moment då det är flera lager. Men lätt att göra, och väldigt god.
Laktosfri grädde och skippa mjölet i brownien bara. 👍
 
Tack för alla tips! Jag hinner inte baka något som ska svalna helt men färdiga bottnar var ju bra. Trodde att det var smör i lemon curd men det var margarin. Kan man lägga det på marängen precis innan, eller kanske blanda med grädden? Funkar det till sockerkaksbotten också kanske?
 
Tack för alla tips! Jag hinner inte baka något som ska svalna helt men färdiga bottnar var ju bra. Trodde att det var smör i lemon curd men det var margarin. Kan man lägga det på marängen precis innan, eller kanske blanda med grädden? Funkar det till sockerkaksbotten också kanske?
Jag brukar blanda lemon curd i grädden eller en del av grädden. Lägger ihop allt precis innan! Har aldrig testat till sockerkaksbotten, men kanske någon annan har?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 881
Senast: baraclara
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 644
Senast: Enya
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 816
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp