Gmail - hur göra?

MiaMia

Trådstartare
Hur gör jag för att klassa något som skräppost i gmailen?
Hittar att jag kan skapa filter men där finns bara alternativet att aldrig göra skräppost av något. Jag vill att något alltid ska bli skräppost.

Har miljoner utskick från ett företag som jag vill deleta. Söker alla mail med denna avsändare. Och får upp dem så att 50 visas på varje sida. Där kan jag markera alla (dvs. de 50) och ta bort. Sen måste jag göra det igen med en ny sida för 50 till...
Hur fixa detta på ett effektivare sätt?
 
Läggs de inte under 'kampanjer'?

Jag markerar "rapportera skräppost" sen går eventuellt utskickat efter det direkt till skräppostmappen som töms efter 30 dagar..Sen är inte sorteringen till skräppostmappen helt vattentät heller, jag kollar av den lite då och då.

Har haft gmail i säkert över 20 år, har tusentals olästa mail i kampanjmappen...så jag borde ta tag i det.

Det allra bästa är att i aktuellt mail göra avregistrering direkt till utskicksadressen, men ibland måste man logga in och ha lösenord och då rapporterar jag bara som skräppost.
 
Jag markerar "rapportera skräppost" sen går eventuellt utskickat efter det direkt till skräppostmappen som töms efter 30 dagar..Sen är inte sorteringen till skräppostmappen helt vattentät heller, jag kollar av den lite då och då.
Hittar inte "rapportera skräppost". :confused:
Van vid Hotmail, men ovan på Gmail. Och känner mig rätt dum när jag inte lyckas göra saker som jag tycker borde vara enkla. :o
 
Klicka på de tre punkterna i högra överkanten när du har mailet öppet
Men... Jag har varit runt och klickat på alla menyer. Garanterat de prickarna också flera gånger. :banghead:

Ok, då ska jag bara få bort de triljoner mail som redan ligger där och gör annat omöjligt att hitta. :crazy:
 
Men... Jag har varit runt och klickat på alla menyer. Garanterat de prickarna också flera gånger. :banghead:

Ok, då ska jag bara få bort de triljoner mail som redan ligger där och gör annat omöjligt att hitta. :crazy:
Men vilken mapp är det du ska ta bort mail ur? Som sagt går ju många massutskickade mail in i kampanjmappen, där låter jag mycket komma in där jag vet att jag är kund liksom. Annat skräp sorterar in sig automatiskt i skräpposten. Enstaka skräp som dyker upp i kampanjer markerar jag som skräp och sen ser jag inte dem mer efter det. I min inkorg kommer bara sånt jag ska ha där, och sånt som jag stjärnmärkt eller gulmärkt pilen på. Kampanjer kollar jag oftast bara av, öppnar om det är något intressant erbjudande bara.
 
Men vilken mapp är det du ska ta bort mail ur? Som sagt går ju många massutskickade mail in i kampanjmappen, där låter jag mycket komma in där jag vet att jag är kund liksom. Annat skräp sorterar in sig automatiskt i skräpposten. Enstaka skräp som dyker upp i kampanjer markerar jag som skräp och sen ser jag inte dem mer efter det. I min inkorg kommer bara sånt jag ska ha där, och sånt som jag stjärnmärkt eller gulmärkt pilen på. Kampanjer kollar jag oftast bara av, öppnar om det är något intressant erbjudande bara.
Inkorgen. Det har varit en extra adress som inte använts till något viktigt innan som jag typ inte skött alls, men behöver göra vettig nu.
Fick rabatt på något köp av att gå med i en kundklubb för typ 3 år sedan. Och de har skickat 6-8 mail i veckan, ibland flera samma dag. :eek: Men någonstans emellan dem ligger några enstaka som inte ska försvinna utan att jag tittar på dem...
 
Inkorgen. Det har varit en extra adress som inte använts till något viktigt innan som jag typ inte skött alls, men behöver göra vettig nu.
Fick rabatt på något köp av att gå med i en kundklubb för typ 3 år sedan. Och de har skickat 6-8 mail i veckan, ibland flera samma dag. :eek: Men någonstans emellan dem ligger några enstaka som inte ska försvinna utan att jag tittar på dem...
Gör så här, från datorn, i inkorgen: boxa i fyrkanten bredvid mailet, det blir då blått - dra mailet till den plats du vill ha mailet, antingen papperskorgen längst till höger på samma rad som mailet (symboler för arkivera, radera, markera som läst, skjut upp ELLER till någon av flikarna du har, jag har exempelvis , viktigt, kampanjer, forum osv. Då kommer det upp en dialogruta nere till vänter som frågar om du vill ha all post från avsändarmailen under den fliken i fortsättningen. Du kan alltså dra upp en skräppostlik där när du storsorterar.

Jag sa förut att jag har tusentals olästa mail att sortera...jag hade visst 24 773 oöppnade mail under min kampanjflik....

20211129_152223.jpg
 
Du kan öppna ett meddelande och "tvinga" det till skräpposten. Då blir resten från samma avsändare också spam.

Gmail har väldigt bra funktioner för regler och filter för att vara en gratismejl.
 
Jag lyckas inte få den att flytta med alla gamla meddelanden, men nu har jag regler för nya.
Och har suttit och klickat mig ner till 200 i inkorgen. Får vara nog för idag...
 
Använd appen på telefon, mycket enklare.
Du kan markera hur många du vill och skicka i skräppost. Öppna ett i taget låter skitjobbigt 😅
Jag öppnar aldrig, markerar och rapporterar till skräp.
 
Hur gör jag för att klassa något som skräppost i gmailen?
Hittar att jag kan skapa filter men där finns bara alternativet att aldrig göra skräppost av något. Jag vill att något alltid ska bli skräppost.

Har miljoner utskick från ett företag som jag vill deleta. Söker alla mail med denna avsändare. Och får upp dem så att 50 visas på varje sida. Där kan jag markera alla (dvs. de 50) och ta bort. Sen måste jag göra det igen med en ny sida för 50 till...
Hur fixa detta på ett effektivare sätt?
När du markerat hela sidan från en sökning, så får du upp den här:
1638201746070.png

Bara klicka på "Markera alla ...", så kan du göra vad du vill med allt sedan.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Senaste dagarna har jag haft problem med Gmail appen när jag ska skriva mail (alltså på mobilen). Den hackar jättemycket så att...
Svar
3
· Visningar
534
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 801
Senast: skiesabove
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: Smoothi
·
  • Artikel
Dagbok Jag trivs med mitt boende. Inget snack om den saken. Här har jag frihet att odla som jag vill. Ja, jag hade kanske önskat att jag bodde...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp