Gnäll, gnäll, gnäll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu jäklar ska jag gnälla.

I höstas kraschade jag lite lätt efter några skitjobbiga år. Började med antidepressiva, kanonbra, kom upp ur hålet. Att de har viktökning som biverkning bestämde jag mig för att leva med.

I januari kom MIRAKELMEDICINEN mot migrän. Jag blev en av de 2000 som ska få den. Halleluja!

Nu har jag upptäckt att även den har viktökning som biverkning. Inte enligt studier men det finns ganska gott om anekdotisk evidens. Och jag ser det ju på min egen våg, och på Viktväktarnas.

Så nu äter jag alltså TVÅ mediciner som leder till viktökning. Och blev jag migränfri och glad hade jag väl fått ta det. Men: jag har för högt blodsocker och får inte gå upp i vikt för då får jag diabetes. Och: jag är långt ifrån migränfri. Jag fick en liten förbättring efter första sprutan men efter andra har jag haft lika mycket migrän som vanligt. Och glad? Nej, det visar sig nämligen att även mirakelmedicinen har depression som biverkning, även det anekdotiskt men jag känner det ju. Lusten och glädjen från i höstas är som bortlåst.

Så nu äter jag alltså en medicin som motverkar depression och en som framkallar den. Och båda får mig att gå upp i vikt.

Så i stället för glad, smal och med mindre migrän kommer jag att bli deprimerad, tjock diabetiker med migrän. :meh:

Vad jag ville med tråden? Inte mycket.
 

Det jag tycker är sugigast är att migränssprutorna inte var så bra som de verkade först. Hade ju kanske varit lättare att hantera den andra skiten om åtminstone migränen hade blivit bättre.

Jag håller fortsatt tummarna för att det blir bättre ändå med sprutorna framöver :heart.
 
Men, sådär kan du ju inte ha det! :heart
Bara slänger ut frågan utan bättre vetande, har du provat Botox mot migrän? Hört att det funkar för vissa...
 
Det jag tycker är sugigast är att migränssprutorna inte var så bra som de verkade först. Hade ju kanske varit lättare att hantera den andra skiten om åtminstone migränen hade blivit bättre.

Jag håller fortsatt tummarna för att det blir bättre ändå med sprutorna framöver :heart.
Jag har inte gett upp hoppet om sprutorna än, det kan fortfarande bli bättre. Och man kan prova dubbel dos innan man ger upp.

Tack snälla du :heart
 
Men, sådär kan du ju inte ha det! :heart
Bara slänger ut frågan utan bättre vetande, har du provat Botox mot migrän? Hört att det funkar för vissa...
Japp, jag får botox sedan 2,5 år ungefär. Har lindrat de flesta av mina anfall men tyvärr inte gjort dem färre.

Men tack ändå :heart
 
Jag har hört talas om att piercingen daith minskar migränproblem för många. Kanske har du redan provat?

Oavsett så är det ju skit att medicinerna inte hjälper dig :down:
 
Jag har hört talas om att piercingen daith minskar migränproblem för många. Kanske har du redan provat?

Oavsett så är det ju skit att medicinerna inte hjälper dig :down:
Men ursäkta men jag måste inflika. De som på riktigt lider av migrän (som jag och bläckis) vi HAR provat miljoner saker och im det hade funnits fungerande saker så hade vi redan provat dem. Jag vet att folk vill väl men det är skitjobbigt då folk kommer med såna tips som är så himla självklara eller helt huvudlösa att man blir alldeles trött.

@mandalaki jag är så ledsen för din skull. :(
 
Men ursäkta men jag måste inflika. De som på riktigt lider av migrän (som jag och bläckis) vi HAR provat miljoner saker och im det hade funnits fungerande saker så hade vi redan provat dem. Jag vet att folk vill väl men det är skitjobbigt då folk kommer med såna tips som är så himla självklara eller helt huvudlösa att man blir alldeles trött.

@mandalaki jag är så ledsen för din skull. :(
Den där piercingen har jag inte känt till så jättelänge, faktiskt. Men jag tror nog inte på den.

Tack! Men jag har inte gett upp än.
 
Röv, är ordet. Jag kan inte föreställa mig hur jobbigt det är, mina röviga perioder har ju haft slutmål jag kunnat fokusera på.
Jag hoppas så innerligt att de hittar nåt som hjälper.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp