Gnäll, gnäll, gnäll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu jäklar ska jag gnälla.

I höstas kraschade jag lite lätt efter några skitjobbiga år. Började med antidepressiva, kanonbra, kom upp ur hålet. Att de har viktökning som biverkning bestämde jag mig för att leva med.

I januari kom MIRAKELMEDICINEN mot migrän. Jag blev en av de 2000 som ska få den. Halleluja!

Nu har jag upptäckt att även den har viktökning som biverkning. Inte enligt studier men det finns ganska gott om anekdotisk evidens. Och jag ser det ju på min egen våg, och på Viktväktarnas.

Så nu äter jag alltså TVÅ mediciner som leder till viktökning. Och blev jag migränfri och glad hade jag väl fått ta det. Men: jag har för högt blodsocker och får inte gå upp i vikt för då får jag diabetes. Och: jag är långt ifrån migränfri. Jag fick en liten förbättring efter första sprutan men efter andra har jag haft lika mycket migrän som vanligt. Och glad? Nej, det visar sig nämligen att även mirakelmedicinen har depression som biverkning, även det anekdotiskt men jag känner det ju. Lusten och glädjen från i höstas är som bortlåst.

Så nu äter jag alltså en medicin som motverkar depression och en som framkallar den. Och båda får mig att gå upp i vikt.

Så i stället för glad, smal och med mindre migrän kommer jag att bli deprimerad, tjock diabetiker med migrän. :meh:

Vad jag ville med tråden? Inte mycket.
 

Du om någon har verkligen all rätt i världen att klaga. Du är inte alls bitter! :heart
Vilken skit-situation du är i, kan knappt föreställa mig hur det måste kännas :(
 
Ha! Jag tog sprutjäveln i går kväll och har fått migrän av den men inte värsta sorten. Så den lyckas kanske inte knäcka mig 😈

Men det satt långt inne att ta den. I går vaknade jag nämligen utan migrän, jag mådde bra hela dagen och det har inte hänt ofta på sistone. Så tänk om den förbättringen berodde på att det gått 4 v sedan förra sprutan? Och nu sprutar jag i mig skiten igen?

Får nog försöka hitta ett mindset (oh the svengelska!) där jag är lite mer positiv till det här läkemedlet. :angel:
 
Ha! Jag tog sprutjäveln i går kväll och har fått migrän av den men inte värsta sorten. Så den lyckas kanske inte knäcka mig 😈

Men det satt långt inne att ta den. I går vaknade jag nämligen utan migrän, jag mådde bra hela dagen och det har inte hänt ofta på sistone. Så tänk om den förbättringen berodde på att det gått 4 v sedan förra sprutan? Och nu sprutar jag i mig skiten igen?

Får nog försöka hitta ett mindset (oh the svengelska!) där jag är lite mer positiv till det här läkemedlet. :angel:

Tänk om förbättringen beror på att medicinen börjat byggas upp ordentligt i kroppen och snart blir det så hela tiden... Och att du reagerat på sprutan hittills är för de plötsliga spikearna (apropå svengelska) i serumnivåer, men eftersom du stadigt höjer baseline blir varje spike mindre - och därmed även reaktionen.

Så, fixat. :D

Nä men allvarligt, skönt att du i alla fall inte fått värsta sortens migrän... Jag hoppas verkligen att det vänt för dig! Jag tror ju att du borde härda ut och verkligen försöka ge medicinen en långsiktig chans - för det var ju inte så jäkla kul utan den heller :( - men det är ju väldigt lätt för mig att säga som inte behöver ta risken.
 
Tänk om förbättringen beror på att medicinen börjat byggas upp ordentligt i kroppen och snart blir det så hela tiden... Och att du reagerat på sprutan hittills är för de plötsliga spikearna (apropå svengelska) i serumnivåer, men eftersom du stadigt höjer baseline blir varje spike mindre - och därmed även reaktionen.

Så, fixat. :D

Nä men allvarligt, skönt att du i alla fall inte fått värsta sortens migrän... Jag hoppas verkligen att det vänt för dig! Jag tror ju att du borde härda ut och verkligen försöka ge medicinen en långsiktig chans - för det var ju inte så jäkla kul utan den heller :( - men det är ju väldigt lätt för mig att säga som inte behöver ta risken.
Du låter som mitt ex. :meh:

(Go figure om det är en komplimang eller inte 😂)

Men: ja, det är väl därför jag fortsätter. För att se om nivån faktiskt backas på för varje gång.

Och tack för sympati och pepp :heart
 
Hur har det gått?
Jaa du, jag vet inte. Låg hemma dagen efter sprutan, fick som väntat ett anfall men som dock var mycket lindrigare än de tidigare, så jag var jag klart nöjd med.

Sedan lyckades jag jobba en dag men vaknade efter det med skitkonstigt anfall. Ett jättetryck i pannan, det kändes som den värk som vanligen blir gnistrande men som nu hölls tillbaka av antingen botox eller medicinen eller båda. I resten av kroppen hade jag dock rejäl migrän och mådde kopiöst illa utan att lyckas kräkas.

Så något händer men det är jobbigt att det ändå kommer så tätt och att jag inte lyckas jobba
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp