Gnäll, gnäll, gnäll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu jäklar ska jag gnälla.

I höstas kraschade jag lite lätt efter några skitjobbiga år. Började med antidepressiva, kanonbra, kom upp ur hålet. Att de har viktökning som biverkning bestämde jag mig för att leva med.

I januari kom MIRAKELMEDICINEN mot migrän. Jag blev en av de 2000 som ska få den. Halleluja!

Nu har jag upptäckt att även den har viktökning som biverkning. Inte enligt studier men det finns ganska gott om anekdotisk evidens. Och jag ser det ju på min egen våg, och på Viktväktarnas.

Så nu äter jag alltså TVÅ mediciner som leder till viktökning. Och blev jag migränfri och glad hade jag väl fått ta det. Men: jag har för högt blodsocker och får inte gå upp i vikt för då får jag diabetes. Och: jag är långt ifrån migränfri. Jag fick en liten förbättring efter första sprutan men efter andra har jag haft lika mycket migrän som vanligt. Och glad? Nej, det visar sig nämligen att även mirakelmedicinen har depression som biverkning, även det anekdotiskt men jag känner det ju. Lusten och glädjen från i höstas är som bortlåst.

Så nu äter jag alltså en medicin som motverkar depression och en som framkallar den. Och båda får mig att gå upp i vikt.

Så i stället för glad, smal och med mindre migrän kommer jag att bli deprimerad, tjock diabetiker med migrän. :meh:

Vad jag ville med tråden? Inte mycket.
 

Fy fan för migrän. Jag är inne i en migränperiod just nu och känner mig nästan knäckt. Lider med er som har det regelbundet.
 
Migrän suger. Dottern drabbas ofta och det är ett helvete.
Hoppas verkligen att medicinen fungerade bättre.
Jag kämpar också med grav övervikt pga av antidepp medicinen.
 
Känner med dig! Det är för jävligt med sån smärta. Man hoppas väl på att det kommer bättre vårdalternativ med mer forskning etc.
Håller tummarna att sprutorna tar mer nästa gång!
 
Kairasec heter den. Är egentligen en blodtrycksmedicin.
Intressant! Den var ny för mig, och uppenbarligen ny i Sverige också. Betablockerare har man ju använt länge mot migrän, men blodkärlsvidgande har jag aldrig hört. Konstigt att den kan funka, blodkärlen är ju redan vidgade under en attack.

Ska absolut fråga min neurolog om den. Var det neurolog du fick den av?
 
Det suger stenhårt.

:heartheart:heart
Fy fan för migrän. Jag är inne i en migränperiod just nu och känner mig nästan knäckt. Lider med er som har det regelbundet.
Migrän suger. Dottern drabbas ofta och det är ett helvete.
Hoppas verkligen att medicinen fungerade bättre.
Jag kämpar också med grav övervikt pga av antidepp medicinen.
Känner med dig! Det är för jävligt med sån smärta. Man hoppas väl på att det kommer bättre vårdalternativ med mer forskning etc.
Håller tummarna att sprutorna tar mer nästa gång!
Stackare, det suger verkligen när kroppen motarbetar en och lika mycket när mediciner jävlas på olika sätt (som att göra en till ett slukhål eller inte ha tillräcklig effekt)!

Tack för all sympati :heart

Ja, migrän suger nåt överjävligt.

Jag har nyss gått med i fem (!) olika migrängrupper på facebook - och konstaterat att jag långt ifrån har det värst. :(
 
Intressant! Den var ny för mig, och uppenbarligen ny i Sverige också. Betablockerare har man ju använt länge mot migrän, men blodkärlsvidgande har jag aldrig hört. Konstigt att den kan funka, blodkärlen är ju redan vidgade under en attack.

Ska absolut fråga min neurolog om den. Var det neurolog du fick den av?

Jag fick den av läkare på VC. Den verkar ju förebyggande. Fick ett anfall och tog min anfallsmedicin precis när jag börjat med den här, det blev kaos kan jag säga.
 
Intressant! Den var ny för mig, och uppenbarligen ny i Sverige också. Betablockerare har man ju använt länge mot migrän, men blodkärlsvidgande har jag aldrig hört. Konstigt att den kan funka, blodkärlen är ju redan vidgade under en attack.

Ska absolut fråga min neurolog om den. Var det neurolog du fick den av?
Jag undrar också hur det kommer sig att en sådan medicin skrivs ut. Jag har testat blodtrycksmedicin och det funkade INTE. Det var också kandesartan. Överlag verkar den dock ha lika god effekt som botox.
 
Nu jäklar ska jag gnälla.

I höstas kraschade jag lite lätt efter några skitjobbiga år. Började med antidepressiva, kanonbra, kom upp ur hålet. Att de har viktökning som biverkning bestämde jag mig för att leva med.

I januari kom MIRAKELMEDICINEN mot migrän. Jag blev en av de 2000 som ska få den. Halleluja!

Nu har jag upptäckt att även den har viktökning som biverkning. Inte enligt studier men det finns ganska gott om anekdotisk evidens. Och jag ser det ju på min egen våg, och på Viktväktarnas.

Så nu äter jag alltså TVÅ mediciner som leder till viktökning. Och blev jag migränfri och glad hade jag väl fått ta det. Men: jag har för högt blodsocker och får inte gå upp i vikt för då får jag diabetes. Och: jag är långt ifrån migränfri. Jag fick en liten förbättring efter första sprutan men efter andra har jag haft lika mycket migrän som vanligt. Och glad? Nej, det visar sig nämligen att även mirakelmedicinen har depression som biverkning, även det anekdotiskt men jag känner det ju. Lusten och glädjen från i höstas är som bortlåst.

Så nu äter jag alltså en medicin som motverkar depression och en som framkallar den. Och båda får mig att gå upp i vikt.

Så i stället för glad, smal och med mindre migrän kommer jag att bli deprimerad, tjock diabetiker med migrän. :meh:

Vad jag ville med tråden? Inte mycket.

Fan vad värdelöst rent ut sagt :down: :(

Jag har ju tur, min giftmedicinspruta ger ju faktiskt effekt och hittills har jag inte fått någon av de allvarligare biverkningarna :)

PS: Har du provat kolloidalt silver? :angel: :D DS
 
Jag undrar också hur det kommer sig att en sådan medicin skrivs ut. Jag har testat blodtrycksmedicin och det funkade INTE. Det var också kandesartan. Överlag verkar den dock ha lika god effekt som botox.

Den äts ju förebyggande, varje dag. Vet inte om det kan vara skillnad i hur det verkar kontra vid ett anfall? Kan säkert vara skillnad i hur en funkar vid själva anfallet också. Vet flera som tar koffein i olika former när de har ett anfall, för mig gör det anfallen tusen gånger värre.
 
Misstänker att det handlar om att medicinerna egentligen har motsatt verkan (blodkärlsvidgande/sammandragande). Resultatet blev att kroppen knappt funkade alls (vilket den ju knappt gör med ett vanligt anfall men det här var deluxe).
Fy vad hemskt.

Men så skönt att medicinen har hjälpt mot din migrän i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp