Gnäll, gnäll, gnäll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu jäklar ska jag gnälla.

I höstas kraschade jag lite lätt efter några skitjobbiga år. Började med antidepressiva, kanonbra, kom upp ur hålet. Att de har viktökning som biverkning bestämde jag mig för att leva med.

I januari kom MIRAKELMEDICINEN mot migrän. Jag blev en av de 2000 som ska få den. Halleluja!

Nu har jag upptäckt att även den har viktökning som biverkning. Inte enligt studier men det finns ganska gott om anekdotisk evidens. Och jag ser det ju på min egen våg, och på Viktväktarnas.

Så nu äter jag alltså TVÅ mediciner som leder till viktökning. Och blev jag migränfri och glad hade jag väl fått ta det. Men: jag har för högt blodsocker och får inte gå upp i vikt för då får jag diabetes. Och: jag är långt ifrån migränfri. Jag fick en liten förbättring efter första sprutan men efter andra har jag haft lika mycket migrän som vanligt. Och glad? Nej, det visar sig nämligen att även mirakelmedicinen har depression som biverkning, även det anekdotiskt men jag känner det ju. Lusten och glädjen från i höstas är som bortlåst.

Så nu äter jag alltså en medicin som motverkar depression och en som framkallar den. Och båda får mig att gå upp i vikt.

Så i stället för glad, smal och med mindre migrän kommer jag att bli deprimerad, tjock diabetiker med migrän. :meh:

Vad jag ville med tråden? Inte mycket.
 

Nu pekar några parametrar åt rätt håll i alla fall. Jag uteslöt godis, bakverk, potatis, ris och pasta, har fasat ut antideppen för att se om den ligger bakom migränökningen och tappade några kilon.

Så nya blodprover visade att både långtids- och vanliga blodsockret är normalt och inget jag behöver bekymra mig för. 👍🏼
Även kolesterolet hade gått ner men LDL ligger just över referensvärdet. Så när jag drog pappas hjärt/kärlstatus, som antagligen gått i arv, för doktorn så skrev hon ut statiner precis som jag ville. 👍🏼

Sedan har jag kollat blodtrycket morgon och kväll ett tag och det är för högt. Vet inte om det beror på mirakelmedicinen eller att jag haft lätt migrän varje gång jag tagit det. Vet heller inte vad som är hönan och vad som är ägget: ger högt blodtryck migrän eller ger migrän högt blodtryck? Ska ta ett snack med neurologen om det och be om en blodtryckssänkare som en del migräniker också mår bättre av.

Så, migränen. Har varje dag men oftast lindrigt. I veckan fick jag dock per post en medicin som jag har stora förhoppningar om. En bukefalist (som själv får ge sig till känna om hon vill) har virkat mig en feministbläckfisk! Normalt används de virkade djuren i neonatalvård och även om jag vid min höga ålder ofta känner mig alldeles för tidigt född så är denna avsedd för min migrän. Hon valde mellan den och kolloidalt silver men jag tror stenhårt på bläckfisken! :love:

F387B686-1AF8-4AE7-94DB-BAA962D40D88.jpeg
 
Senast ändrad:
Ajajaj, nu är jag extra gnällig. Och rädd.

I onsdags fick jag äntligen min uppskjutna botox. Och efter den blev jag utslagen av migrän. Det har inte hänt sedan första behandlingen för typ 3 år sedan.

Och: i morgon lördag ska jag ta min fjärde spruta av mirakelmedicinen. Som jag ALLTID får ett ÄNNU jävligare anfall just efter.

Jag fasar för detta. :(

Och när jag visade min huvudvärksdagbok för doktorn, med bautaanfall efter varje spruta, så sa han ”Det får man inte efter det läkemedlet.” Jaså du ...

Och dessutom ska jag börja jobba på måndag. Det går verkligen bra nu.
 
Ajajaj, nu är jag extra gnällig. Och rädd.

I onsdags fick jag äntligen min uppskjutna botox. Och efter den blev jag utslagen av migrän. Det har inte hänt sedan första behandlingen för typ 3 år sedan.

Och: i morgon lördag ska jag ta min fjärde spruta av mirakelmedicinen. Som jag ALLTID får ett ÄNNU jävligare anfall just efter.

Jag fasar för detta. :(

Och när jag visade min huvudvärksdagbok för doktorn, med bautaanfall efter varje spruta, så sa han ”Det får man inte efter det läkemedlet.” Jaså du ...

Och dessutom ska jag börja jobba på måndag. Det går verkligen bra nu.

Känner med dig!
Jag har blivit sämre i nacke etc för att jag tränar för lite och sitter vid dator mer. Kände själv hur mkt mer stresspåslag man fick och hur mkt tröttare jag blev av den värken i nacke och huvud. Jag är dock inte alls i närheten av så dålig som du är. Men det räckte för att man skulle komma ihåg hur vidrigt det varit med Hortons etc. Och bli rädd för att få tillbaks den skiten. Att inte kunna hejda snöbollen liksom.
Så jag känner verkligen med dig! Vilket piss att vara så maktlös!

Håller tummarna för att de kan hjälpa dig! :heart
 
Ajajaj, nu är jag extra gnällig. Och rädd.

I onsdags fick jag äntligen min uppskjutna botox. Och efter den blev jag utslagen av migrän. Det har inte hänt sedan första behandlingen för typ 3 år sedan.

Och: i morgon lördag ska jag ta min fjärde spruta av mirakelmedicinen. Som jag ALLTID får ett ÄNNU jävligare anfall just efter.

Jag fasar för detta. :(

Och när jag visade min huvudvärksdagbok för doktorn, med bautaanfall efter varje spruta, så sa han ”Det får man inte efter det läkemedlet.” Jaså du ...

Och dessutom ska jag börja jobba på måndag. Det går verkligen bra nu.
Förstår fasan (är ju liknande situation själv) :( Hoppas verkligen du slipper migrän denna gången. Är det sista chansen för mirakelmedicinen?
 
Ajajaj, nu är jag extra gnällig. Och rädd.

I onsdags fick jag äntligen min uppskjutna botox. Och efter den blev jag utslagen av migrän. Det har inte hänt sedan första behandlingen för typ 3 år sedan.

Och: i morgon lördag ska jag ta min fjärde spruta av mirakelmedicinen. Som jag ALLTID får ett ÄNNU jävligare anfall just efter.

Jag fasar för detta. :(

Och när jag visade min huvudvärksdagbok för doktorn, med bautaanfall efter varje spruta, så sa han ”Det får man inte efter det läkemedlet.” Jaså du ...

Och dessutom ska jag börja jobba på måndag. Det går verkligen bra nu.
Märkligt att ens säga att den biverkningen inte finns. Särskilt när det handlar om en ny medicin.

Håller tummarna för att det blir ett undantag idag och att du istället blir hjälpt av medicinen ❤
 
Ajajaj, nu är jag extra gnällig. Och rädd.

I onsdags fick jag äntligen min uppskjutna botox. Och efter den blev jag utslagen av migrän. Det har inte hänt sedan första behandlingen för typ 3 år sedan.

Och: i morgon lördag ska jag ta min fjärde spruta av mirakelmedicinen. Som jag ALLTID får ett ÄNNU jävligare anfall just efter.

Jag fasar för detta. :(

Och när jag visade min huvudvärksdagbok för doktorn, med bautaanfall efter varje spruta, så sa han ”Det får man inte efter det läkemedlet.” Jaså du ...

Och dessutom ska jag börja jobba på måndag. Det går verkligen bra nu.
Stackare. Hur har det gått med sprutan? Hur lång tid brukar det ta innan du får ett anfall efter? Håller tummarna för att du mot all förmodan klarar dig lindrigare den här gången.
 
@mandalaki Åh fy, jag lider så med dig :heart. Hoppas du klarade dig undan den här gången med lite lindrigare besvär.
 
Förstår fasan (är ju liknande situation själv) :( Hoppas verkligen du slipper migrän denna gången. Är det sista chansen för mirakelmedicinen?

Tack! Jag antar att jag bestämmer själv. Läkaren vill ju att jag ska fortsätta men själv vill jag helst slänga skiten i Mölndalsån.

Stackare. Hur har det gått med sprutan? Hur lång tid brukar det ta innan du får ett anfall efter? Håller tummarna för att du mot all förmodan klarar dig lindrigare den här gången.
@mandalaki Åh fy, jag lider så med dig :heart. Hoppas du klarade dig undan den här gången med lite lindrigare besvär.

Tack snälla ni! :heart

Jag har asångest och inte ens kommit iväg till apoteket än. De stänger 16. Just nu använder jag tankefiguren Gå och hämta sprutorna, du behöver ju inte ta någon.
 
Tack! Jag antar att jag bestämmer själv. Läkaren vill ju att jag ska fortsätta men själv vill jag helst slänga skiten i Mölndalsån.




Tack snälla ni! :heart

Jag har asångest och inte ens kommit iväg till apoteket än. De stänger 16. Just nu använder jag tankefiguren Gå och hämta sprutorna, du behöver ju inte ta någon.

Fy satan så misär!
Jag vidhåller att det är skit och pannkaka att vi kan åka till månen men inte bota migrän.
 
Tack! Jag antar att jag bestämmer själv. Läkaren vill ju att jag ska fortsätta men själv vill jag helst slänga skiten i Mölndalsån.




Tack snälla ni! :heart

Jag har asångest och inte ens kommit iväg till apoteket än. De stänger 16. Just nu använder jag tankefiguren Gå och hämta sprutorna, du behöver ju inte ta någon.
@vallhund, bra av dig, nu MÅSTE jag ju gå till apoteket! 👍🏼😉
 
Har hämtat sprutjävlarna (mirakelmedicinen!) på apoteket men är skör som ett äggskal. Efter telefonbollning med syrran kom jag fram till en lösning: när jag valde lördagar som sprutdag var det för att ta första migränsmällen på söndagar då jag oftast är ledig. Då får jag bara sjukfrånvaro må-ti.

Men eftersom jag nu varit sjukskriven i 5 veckor kan det rimligen inte göra så mycket om jag har sjukfrånvaro må-ti-o i stället. Så jag tar sprutan i morgon i stället för i dag vilket ger mig ett dygn till att lappa ihop kropp och själ inför nästa migränsmäll.

Fan vilket toppenliv jag har! :banghead:
 
Har hämtat sprutjävlarna (mirakelmedicinen!) på apoteket men är skör som ett äggskal. Efter telefonbollning med syrran kom jag fram till en lösning: när jag valde lördagar som sprutdag var det för att ta första migränsmällen på söndagar då jag oftast är ledig. Då får jag bara sjukfrånvaro må-ti.

Men eftersom jag nu varit sjukskriven i 5 veckor kan det rimligen inte göra så mycket om jag har sjukfrånvaro må-ti-o i stället. Så jag tar sprutan i morgon i stället för i dag vilket ger mig ett dygn till att lappa ihop kropp och själ inför nästa migränsmäll.

Fan vilket toppenliv jag har! :banghead:

:heart
Det är verkligen skit samma. Du måste ju hålla ihop något sånär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp