Gnäll, gnäll, gnäll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu jäklar ska jag gnälla.

I höstas kraschade jag lite lätt efter några skitjobbiga år. Började med antidepressiva, kanonbra, kom upp ur hålet. Att de har viktökning som biverkning bestämde jag mig för att leva med.

I januari kom MIRAKELMEDICINEN mot migrän. Jag blev en av de 2000 som ska få den. Halleluja!

Nu har jag upptäckt att även den har viktökning som biverkning. Inte enligt studier men det finns ganska gott om anekdotisk evidens. Och jag ser det ju på min egen våg, och på Viktväktarnas.

Så nu äter jag alltså TVÅ mediciner som leder till viktökning. Och blev jag migränfri och glad hade jag väl fått ta det. Men: jag har för högt blodsocker och får inte gå upp i vikt för då får jag diabetes. Och: jag är långt ifrån migränfri. Jag fick en liten förbättring efter första sprutan men efter andra har jag haft lika mycket migrän som vanligt. Och glad? Nej, det visar sig nämligen att även mirakelmedicinen har depression som biverkning, även det anekdotiskt men jag känner det ju. Lusten och glädjen från i höstas är som bortlåst.

Så nu äter jag alltså en medicin som motverkar depression och en som framkallar den. Och båda får mig att gå upp i vikt.

Så i stället för glad, smal och med mindre migrän kommer jag att bli deprimerad, tjock diabetiker med migrän. :meh:

Vad jag ville med tråden? Inte mycket.
 

Ser detta först nu. FY FAN! Det GÅR ju inte!

Men jag förstår att du älskar läkaren.

Säg till om du behöver hjälp med att handla eller nåt! Jag är ju i dina trakter.
Tack snälla! :heart

Just det anfallet är dock över nu. Och jag tror att det kommer att lätta lite för mig nu när jag slipper pressen från jobbet.
 
Men så jäkla rövigt du har det, rent ut sagt. Så skönt att du blev sjukskriven, låter som en fantastisk läkare!
Ja han är verkligen bra! Han sjukskriver dock inte till höger och vänster, om nu någon tror det. Jag har flera strödagar som jag frågat om intyg för innan men då fick jag nobben för att jag kom försent.
 
@mandalaki fy fan. Jag vet precis hur det känns. Så jävla hopplöst och ångestfyllt då man inte ens klarar av att sjukanmäla sig. Jag brukar stöna fram "mail. Jobb" åt min sambo så får han maila min chef.

Min sambo var bortrest i fem veckor och jag skulle sköta fem hundar under världens migränanfall. Tur som fan att jag har inhägnad tomt så det var "bara" att kravla sig till dörren nu som då.
 
@mandalaki fy fan. Jag vet precis hur det känns. Så jävla hopplöst och ångestfyllt då man inte ens klarar av att sjukanmäla sig. Jag brukar stöna fram "mail. Jobb" åt min sambo så får han maila min chef.

Min sambo var bortrest i fem veckor och jag skulle sköta fem hundar under världens migränanfall. Tur som fan att jag har inhägnad tomt så det var "bara" att kravla sig till dörren nu som då.
Ett av hindren för min framtidsvision om hund är just det. Jag bor på tredje våningen i stan. Så jag tänker mig en marklägenhet med gräsplätt där hunden kan kissa när jag är utslagen. Att gå en koppelpromenad finns inte på kartan.
 
Ett av hindren för min framtidsvision om hund är just det. Jag bor på tredje våningen i stan. Så jag tänker mig en marklägenhet med gräsplätt där hunden kan kissa när jag är utslagen. Att gå en koppelpromenad finns inte på kartan.
Nej precis. Jag låg och laddade i ett par timmar för att gå och fixa mat åt dem. Fy.
 
Läser just i en migrängrupp om en behandling jag missat, trodde jag prövat det mesta: el-akupunktur på öronen och sedan frön som man gnuggar in på samma plats.

:up:
 
Drick tretton liter vatten vid minsta försymtom så går det om. Så gjorde min kompis kollegas systers kompis grannes kusin.
Ja då försvinner ju verkligen migränen. För gott så att säga.
@mandalaki du kan inte få varaktig sjukersättning för din migrän? Det låter helt fruktansvärt att du ovanpå migränen ska kämpa med jobb och sånt. Fast du kanske älskar att jobba iofs.
 
Ja då försvinner ju verkligen migränen. För gott så att säga.
@mandalaki du kan inte få varaktig sjukersättning för din migrän? Det låter helt fruktansvärt att du ovanpå migränen ska kämpa med jobb och sånt. Fast du kanske älskar att jobba iofs.
Nä. Men jag älskar min lön. Dessutom måste jag tro att det här kommer att bli bättre nån gång.
 
Haha @mandalaki jag har migränperiod och skulle nyss tvätta händerna. Tryckte på tvålpumpen för tvål, sen skulle jag ha mera vatten. Vad gjorde jag? Pumpade fyra gånger till på tvålpumpen innan jag fattade att det inte kommer vatten då man gör så.

Men händerna blev rena. Mycket tvål.

Och jag har viktigt möte på jobbet idag:laugh:

#migrändum
 
Nä. Men jag älskar min lön. Dessutom måste jag tro att det här kommer att bli bättre nån gång.
En i släkten eller vad man ska säga har lyckats få något långvarigt sjukintyg då personen har återkommande problem med smärta. Lite osäker på exakt vad det rör sig om men jag vill minnas att det var något om att jobbet inte skulle behöva gå in med ersättning för de där sjukdagarna för just det problemet varje vända. Som jag förstod ligger intyget registrerat hela tiden men jag kan ju ha missförstått det. Vore ju något om det gick att ordna, låter ju helt vidrigt att behöva ta i läkarintyg när man är sådär dålig.
 
En i släkten eller vad man ska säga har lyckats få något långvarigt sjukintyg då personen har återkommande problem med smärta. Lite osäker på exakt vad det rör sig om men jag vill minnas att det var något om att jobbet inte skulle behöva gå in med ersättning för de där sjukdagarna för just det problemet varje vända. Som jag förstod ligger intyget registrerat hela tiden men jag kan ju ha missförstått det. Vore ju något om det gick att ordna, låter ju helt vidrigt att behöva ta i läkarintyg när man är sådär dålig.
Det är inte särskilt högriskskydd du tänker på? Det har man rätt till om man beräknas vara sjuk minst 10 ggr på ett år. Det innebär att man bara får karensavdrag en gång om året, och att arbetsgivaren får ersättning för ens sjuklön som de betalar ut.

Det har jag sedan flera år, söker på nytt vartannat år. Men det gör tyvärr inte att man slipper läkarintyg.
 
Det är inte särskilt högriskskydd du tänker på? Det har man rätt till om man beräknas vara sjuk minst 10 ggr på ett år. Det innebär att man bara får karensavdrag en gång om året, och att arbetsgivaren får ersättning för ens sjuklön som de betalar ut.

Det har jag sedan flera år, söker på nytt vartannat år. Men det gör tyvärr inte att man slipper läkarintyg.
Det är möjligt att jag missförstått det hela och det är ett sådant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp