Gnäll, gnäll, gnäll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu jäklar ska jag gnälla.

I höstas kraschade jag lite lätt efter några skitjobbiga år. Började med antidepressiva, kanonbra, kom upp ur hålet. Att de har viktökning som biverkning bestämde jag mig för att leva med.

I januari kom MIRAKELMEDICINEN mot migrän. Jag blev en av de 2000 som ska få den. Halleluja!

Nu har jag upptäckt att även den har viktökning som biverkning. Inte enligt studier men det finns ganska gott om anekdotisk evidens. Och jag ser det ju på min egen våg, och på Viktväktarnas.

Så nu äter jag alltså TVÅ mediciner som leder till viktökning. Och blev jag migränfri och glad hade jag väl fått ta det. Men: jag har för högt blodsocker och får inte gå upp i vikt för då får jag diabetes. Och: jag är långt ifrån migränfri. Jag fick en liten förbättring efter första sprutan men efter andra har jag haft lika mycket migrän som vanligt. Och glad? Nej, det visar sig nämligen att även mirakelmedicinen har depression som biverkning, även det anekdotiskt men jag känner det ju. Lusten och glädjen från i höstas är som bortlåst.

Så nu äter jag alltså en medicin som motverkar depression och en som framkallar den. Och båda får mig att gå upp i vikt.

Så i stället för glad, smal och med mindre migrän kommer jag att bli deprimerad, tjock diabetiker med migrän. :meh:

Vad jag ville med tråden? Inte mycket.
 

Tog tredje sprutan av mirakelmedicinen i lördags och fick ännu ett mirakulöst stort migränanfall av den.

Min huvudvärksdagbok är ett skämt. 9 huvudvärksfria dagar sammanlagt i februari. Med mirakelmedicin i kroppen.

Det går bra nu!

Fy satan:(

Jag har bara haft medicinutlöst migrän (3dagar som mest) och det var helt vansinnigt vidrigt. Att man kan åka till månen men inte hindra migrän övergår mitt förstånd.
 
Tog tredje sprutan av mirakelmedicinen i lördags och fick ännu ett mirakulöst stort migränanfall av den.

Min huvudvärksdagbok är ett skämt. 9 huvudvärksfria dagar sammanlagt i februari. Med mirakelmedicin i kroppen.

Det går bra nu!
Fy fan. Jag har också en migränperiod. Ovanligt mycket anfall nu.

Har du börjat trappa ner antidepp?
 
Tog tredje sprutan av mirakelmedicinen i lördags och fick ännu ett mirakulöst stort migränanfall av den.

Min huvudvärksdagbok är ett skämt. 9 huvudvärksfria dagar sammanlagt i februari. Med mirakelmedicin i kroppen.

Det går bra nu!
Fy fan :(
Jag hade fem migränanfall på en vecka, sen var hjärnan helt utslagen. Fungerade inte.
Men så många anfall hör till ovanligheterna. Ett i månaden är mer normalt.

Det måste vara riktigt jobbigt med så mycket migrän.. Det är svårt att sätta sig in i hur mycket det måste påverka en.
Får du någon vila /återhämtning emellan anfallen?
 
Tog tredje sprutan av mirakelmedicinen i lördags och fick ännu ett mirakulöst stort migränanfall av den.

Min huvudvärksdagbok är ett skämt. 9 huvudvärksfria dagar sammanlagt i februari. Med mirakelmedicin i kroppen.

Det går bra nu!
Är det en biverkning de vet kan förekomma? Eller är det som med många nya mediciner att inga biverkningar har blivit rapporterade än?

Det är sanslöst. Jag har just nu en period där jag verkar ha fastnat i "efter migrän huvudvärken". Jag har tappat räkningen på antalet dagar det har pågått. För min del vet jag dock att det beror på stress men den stressen kan jag inte göra något åt vilket i sig är frustrerande och stressande.
 
Är det en biverkning de vet kan förekomma? Eller är det som med många nya mediciner att inga biverkningar har blivit rapporterade än?

Det är sanslöst. Jag har just nu en period där jag verkar ha fastnat i "efter migrän huvudvärken". Jag har tappat räkningen på antalet dagar det har pågått. För min del vet jag dock att det beror på stress men den stressen kan jag inte göra något åt vilket i sig är frustrerande och stressande.
Då jag har sån huvudvärk går den om först efter ett riktigt stort anfall...
 
Ja så brukar jag med ha det men nu har jag haft flertalet och det går ändå inte över :(
Jag har en sån period nu också. Hade ett grymt anfall igår, men nu sätter auran igång med bortdomnade händer, darrningar, svårt att prata. Så jag antar att det riktiga anfallet är framför mig. Likadant var det förra veckan.
 
Fy satan:(

Jag har bara haft medicinutlöst migrän (3dagar som mest) och det var helt vansinnigt vidrigt. Att man kan åka till månen men inte hindra migrän övergår mitt förstånd.
Medicinutlöst migrän är antagligen något annat för mig än för dig så jag undrar vad du menar.

Ursäkta tröghet, fick migrän igen.
 
Fy fan :(
Jag hade fem migränanfall på en vecka, sen var hjärnan helt utslagen. Fungerade inte.
Men så många anfall hör till ovanligheterna. Ett i månaden är mer normalt.

Det måste vara riktigt jobbigt med så mycket migrän.. Det är svårt att sätta sig in i hur mycket det måste påverka en.
Får du någon vila /återhämtning emellan anfallen?
En dag, i de värsta perioderna. Men alla anfall är inte lika jobbiga.
 
Är det en biverkning de vet kan förekomma? Eller är det som med många nya mediciner att inga biverkningar har blivit rapporterade än?

Det är sanslöst. Jag har just nu en period där jag verkar ha fastnat i "efter migrän huvudvärken". Jag har tappat räkningen på antalet dagar det har pågått. För min del vet jag dock att det beror på stress men den stressen kan jag inte göra något åt vilket i sig är frustrerande och stressande.
Jag vet inte om det räknas som biverkning, det är kanske mer att vissa av oss har ovanligt lättriggad migrän.

De enda listade biverkningarna är förstoppning, klåda, muskelkramper och irritation på injektionsstället.

Anekdotiskt verkar många få fatigue, viktuppgång, ledvärk, illamående och håravfall.
 
Jag har en sån period nu också. Hade ett grymt anfall igår, men nu sätter auran igång med bortdomnade händer, darrningar, svårt att prata. Så jag antar att det riktiga anfallet är framför mig. Likadant var det förra veckan.
Fy fan så vidrig! Lider med dig.
 
Alltså det är så himla himla tragiskt att det ska behöva vara såhär illa med migrän för så många! :( Men vilken guld-läkare du ändå verkar ha hittat @mandalaki Så fint att sådana existerar även när det kommer till migrän :heart

(och så undrar jag om det är något särskilt i vattnet eller luften - kollodialt silver kanske - som gör att så många har så extremt mycket anfall just nu :meh: Har också haft dom värsta veckorna på länge även om jag har sån tur att jag kommer upp ur sängen de flesta dagarna)
 
Medicinutlöst migrän är antagligen något annat för mig än för dig så jag undrar vad du menar.

Ursäkta tröghet, fick migrän igen.

Tog helt fel dos av medicin vilket resulterade i migrän. Blev sängliggande 3 dagar mer eller mindre. Säkert fel ordval, men jag åt melantonin i åt helvete för hög dos. Gick fel.
 
Alltså det är så himla himla tragiskt att det ska behöva vara såhär illa med migrän för så många! :( Men vilken guld-läkare du ändå verkar ha hittat @mandalaki Så fint att sådana existerar även när det kommer till migrän :heart

(och så undrar jag om det är något särskilt i vattnet eller luften - kollodialt silver kanske - som gör att så många har så extremt mycket anfall just nu :meh: Har också haft dom värsta veckorna på länge även om jag har sån tur att jag kommer upp ur sängen de flesta dagarna)
Nja, jag tror att vi tar för lite kollodialt silver helt enkelt!
 
Åh katten. Hur mycket tog du?

10 mg har jag för mig. Vän som köpte, och glatt valde den med högst siffra på. Jag var desperat efter sömn och testade. Rörde jag mig kändes det som om huvudet skulle sprängas. Det var hemskt. Tog en vecka att känna sig normal igen. Jag har svårt med sömnen fortfarande men det är klart att föredra.
 
Å
10 mg har jag för mig. Vän som köpte, och glatt valde den med högst siffra på. Jag var desperat efter sömn och testade. Rörde jag mig kändes det som om huvudet skulle sprängas. Det var hemskt. Tog en vecka att känna sig normal igen. Jag har svårt med sömnen fortfarande men det är klart att föredra.
Åh fy vad hemskt. Jag har 5 mg men tar dem inte just nu, sover ändå inte på dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp