Gnälltråd - Kroppen

dender

Trådstartare
Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig.

Min kropp är världens skitstövel. Den har alltid ont, finns ingen anledning till det mer än överrörlighet enligt läkare. Min sköldkörtel tyckte det var en bra idé att sluta fungera ordentligt förra våren och vips låg jag 10 kg plus. Jag har alltid varit jättetrött, minimum 10 timmar natt är vad jag egentligen behöver.

Men tröttheten och sköldkörteln verkar jag faktiskt fått ordning på! Äter kosttillskott för den sedan augusti som fungerar, jag har gått ner i vikt, jag orkar leva och dessutom har jag blivit smart igen.
Jag insåg inte förrns jag var utan tabletterna några dagar vilket helvete mitt liv hade varit utan dem. Att vara så hjärntrött är hemskt, jag själv fanns inte kvar längre utan dem. (pratat om dem med en läkare som sa: funkar det, kör!).

Så nu när allt detta fungerar, kan inte lite mer skita sig? Jo självklart!
Jag har sedan jag var gravid för fem år sedan haft lätt för illamående, men det har bara eskalerat den senaste tiden. I somras innan jag började äta tabletterna hade jag en kraftig episod under ca en vecka där jag var illamående nästan dygnet runt och även höll på att svimma en gång.
Under hösten har jag haft "matförgiftning" två gånger och fått spy. Denna veckan spydde jag måndag kväll, illamående tisdag, illamående + nära svimning onsdag, illamående men kunde äta på torsdag och idag slog det till ordentligt igen vid tre med ordentligt illamående och spydde igen på kvällen ( två gånger, på sin höjd 1 dl varje gång). Tisdag-torsdag mådde jag riktigt dåligt i hjärnan med men åt inga tabletter då så är nog därför. Lägg dessutom till att under hösten har jag fått mer och mer migrän och huvudvärk som ofta håller i sig i dygn. Och eftersom jag ändå klagar så kissar jag typ konstant och är törstig jämt (fast håller mig på samma vätskeintag som innan)

Jag ska väl försöka få tid till läkare igen, men känns lönlöst då jag tagit massa tester nu i augusti-november som varit bra, det finns helt enkelt inget fel på mig egentligen. Jag bara spyr någon gång i månaden och sover +10h natt utan anledning.

Men det jag egentligen tycker är jobbigast är att min son och sambo blir så indragen i detta. Att få sätta på en film åt sonen för att sen gå och spy. Att lägga sig och somna innan honom (dock i samma säng) eftersom jag har migrän för andra kvällen i rad. Att oroa min sambo hela tiden med hur jag mår. Min sambo jobbar mycket borta dessutom så blir mycket själv med sonen vilket inte känns så kul dessa kvällar när jag inte mår bra. Nej barnvakt finns inte.

Det känns så kasst bara, att inte få vara frisk. Att veta att så här kommer resten av livet vara.
Jag får i alla fall igen min skatt till landstinget.
 
Ge inte upp. Du vet inte om det kommer att vara såhär resten av livet eller om det ordnat sig om något år.

Prova nya läkare, massage, naprapat, kiropraktor osv. kanske akupressur eller akupunktur?

Om du har muskelspänningar, vilket jag gissar att du har efter år av smärta börja där.

Jag blir tex. väldigt illamående och yr om jag är spänd i vissa nackmuskler och får migränkänningar om jag låter det eskalera. Om du gått länge med muskelspänningar kan det ta lång tid att få rätsida på kroppen.

Jag är också ganska överrörlig, och har tidigare i perioder haft onda knän, rygg och handleder, men naprapat, motion och starkare muskler hjälper mig.
 
Men det där verkar ju inte alls bra! Jag tycker också att du ska byta läkare, nånting är ju fel när man mår som du beskriver.
 
Jag kan tyvärr inte ge så mkt tips.

Men överrörlighet brukar iaf bli mindre med åren. Man får träna rätt och försöka inte hamna i ytterlägen.
Jag är också extremt överrörlig och får ont av det. Det är iaf mindre nu än för 15 år sedan.

Ang att du kissar hela tiden. Är du fortf överviktig?
Jag har själv haft samma problem. Jag låg väldigt nära diabetes 2. Det kom fram när jag gjorde utredning pga paj sköldkörtel.

Om du har fortsatt sköldkörtelproblem kan jag rek sköldkörtelföreningen. De har bra artiklar och kan även hjälpa medlemmar till läkare.
Tips är att åka utomlands för bättre hjälp. Det gjorde jag.

Jag får fö också illamående av smärta.
Får jag lite hjälp av kiropraktor och tränar och tänker rätt så mår jag inte så illa. Jag kräks iaf inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 775
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 939
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp