Gnälltråden - Dog edition

Fast det är ju dina grannar som förstör grannsämjan genom att låta sina hundar springa in i din trädgård. Det du kan göra som löser problemet utan att riskera grannsämjan är väl att nygga ett staket runt din tomt så att grannarnas hundar inte kan ta sig in.
Trist att du ska behöva extra jobb pga någon annans hund, men har du funderat på att hägna in trädgården?
Jodå, vi har diskuterat det... "Problemet" är att vi har ett sommarhus mellan oss och den störiga grannen med lite oklar gränsdragning och det enklaste/bästa hade varit att bygga staket mellan sommarhuset och grannen. Sommarhuset ägs av släktingar som är mycket trevliga och resonliga så det är kanske inte helt omöjligt, får prata lite med dem när de kommer nästa gång.
Både mitt hus (som vi hyr av mor och styvfar) och sommarhuset ligger liksom på en gammal släktgård, men har styckats av. Därav märklig gränsdragning. Svinsvårt att förklara på ett förståeligt sätt 😅 Ibland hade det varit gött att bo inne i samhället med väl avgränsad trädgård...

Men jag får helt enkelt ta det vidare och kolla om sommargrannarna är okej med ett staket längs med gränsen mellan gårdarna. Tack för tips!
 
Jodå, vi har diskuterat det... "Problemet" är att vi har ett sommarhus mellan oss och den störiga grannen med lite oklar gränsdragning och det enklaste/bästa hade varit att bygga staket mellan sommarhuset och grannen. Sommarhuset ägs av släktingar som är mycket trevliga och resonliga så det är kanske inte helt omöjligt, får prata lite med dem när de kommer nästa gång.
Både mitt hus (som vi hyr av mor och styvfar) och sommarhuset ligger liksom på en gammal släktgård, men har styckats av. Därav märklig gränsdragning. Svinsvårt att förklara på ett förståeligt sätt 😅 Ibland hade det varit gött att bo inne i samhället med väl avgränsad trädgård...

Men jag får helt enkelt ta det vidare och kolla om sommargrannarna är okej med ett staket längs med gränsen mellan gårdarna. Tack för tips!
Bygg ett tillfälligt staket av kompostgaller och eltrådstolpar. Jag har ca 1000 kvm inhägnat så och det har funkat i flera år. Lätt att flytta på vid behov men håller ändå grannens små hundar ute.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 112
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 643
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 079
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 705
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp