Gnälltråden - Dog edition

Lösa hundar, återigen. Lunchpromenaden blev allt annat än avslappnad när vi ska över en liten gräsyta och det plötsligt är en stor hund som är helt utan ägare, i släptåg på oss. Stannar, stirrar, kommer närmre, stannar, stirrar - repeat.

Nu löste det sig då den först inte vågade helt fram, sen visade sig vara en yngre tik också som min hane faktiskt gillade. Kunde faktiskt inte se det på håll direkt, iaf inte 100% säkert. Men men, löste sig. Men det vore fint om folk ändå använde koppel. Och jag är övertygad om detta med att "hundägare som går med hunden lösa och har perfekt inkallning / tränade hundar" är mer eller mindre en total myt. Även om jag känner till EN sån hund.
 
Och jag är övertygad om detta med att "hundägare som går med hunden lösa och har perfekt inkallning / tränade hundar" är mer eller mindre en total myt. Även om jag känner till EN sån hund.
Varför skulle det vara det? Jag känner gott om folk som har sina hundar lösa o kan kalla/stanna den/dom.
Jag har 2 småkräk som aldrig skulle komma på tanken att rusa fram eller nobba ett kommando.
 
Varför skulle det vara det? Jag känner gott om folk som har sina hundar lösa o kan kalla/stanna den/dom.
Jag har 2 småkräk som aldrig skulle komma på tanken att rusa fram eller nobba ett kommando.

Jadu. Kan vara för att 99,9% av alla hundar som sprungit lösa mot oss har inte kunnats kalla in. Att jag känner några som har lydnad på sina hundar på brukshundsklubben blir liksom en annan femma. De går inte runt med sina hundar lösa i stan.
 
Jadu. Kan vara för att 99,9% av alla hundar som sprungit lösa mot oss har inte kunnats kalla in. Att jag känner några som har lydnad på sina hundar på brukshundsklubben blir liksom en annan femma. De går inte runt med sina hundar lösa i stan.

Fast hade du mött mig och "min" hund hade det aldrig gått så långt som att han hade sprungit mot dig. Han hade ignorerat dig.
 
Fast hade du mött mig och "min" hund hade det aldrig gått så långt som att han hade sprungit mot dig. Han hade ignorerat dig.
Ja, som jag skrev känner jag några hundar privat som skulle bete sig så. Och i stan har jag sett en sån hund en gång. Men de andra 99% av fallen springer fram mot oss och skäller, eller i värsta fall attackerar som en gjorde.
 
Inget att gnälla över men hittar ingen tråd som passar , skulle behöva lite tips . Någon som vet en bra tråd med kunnit folk ?
 
Jag vill gnälla på folk som svarar i trådar på fb utan att faktiskt veta svaret på ts frågeställning. Alltså ger felaktiga svar.

Och så vill jag gnälla på folk som ställer frågor som lätt går att googla på, typ ”är labradoodle en godkänd ras?” Som sen innebär 55 olika svar och diskussioner huruvida labradoodle snart kommer godkännas och om alternativa klubbar som reggar :banghead:

Gäller alltså i hundgrupper.
 
Att öht gå ut - hela gångbanan är blank is med vatten på. Jag grejar inte att hålla balansen och hålla reda på hunden samtidigt som jag måste kolla att bilar och cyklar som korsar vägen verkligen stannar och inte kör över hunden...
 
Rasgruppen på fb.

en aktiv hästfamilj som haft hundar förr undrar om papillon kan vara nåt för dem.
Det rasar in svar. De har småbarn och det klarar inte papp. Den kommer att få vara i hundgård ibland och det är ju förfärligt. Dessutom fryyyyyser pappisar så hur uppvärmt är hundgårdshuset egentligen. De kan trassla in sig och fastna om de är med på ridturer.
:banghead:
 
Vet inte om det är plusgraderna häromdagen som gjorde alla stigar till skridskobanor eller snön idag som gör att jag inte ser isen som jag vill gnälla mest på. Kombinationen är vidrig i varje fall. Trots icebugs så gick jag som Bambi nu på lunchpromenaden. Med lös hund för att inte rycka i henne när jag halkade. Hon är en sån där 99,5% hund som passar på att hälsa om den mötande så mycket som ler/viftar på svansen åt henne. Men inga andra var ute på isbanan nu ändå...
 
Vet inte om det är plusgraderna häromdagen som gjorde alla stigar till skridskobanor eller snön idag som gör att jag inte ser isen som jag vill gnälla mest på. Kombinationen är vidrig i varje fall. Trots icebugs så gick jag som Bambi nu på lunchpromenaden. Med lös hund för att inte rycka i henne när jag halkade. Hon är en sån där 99,5% hund som passar på att hälsa om den mötande så mycket som ler/viftar på svansen åt henne. Men inga andra var ute på isbanan nu ändå...
Har du hunden lös för att du inte vill halka, när du har en hund som i princip alltid springer fram till hundar och folk för minsta lilla...?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 095
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 520
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 070
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 703
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp