Gnälltråden - Dog edition

iNHALE

Trådstartare
Idag vill jag gnälla på folk som släpper ut sina hundar i trädgården vind för våg utan uppenbar tillsyn och låter dem springa längs staketet och skälla som idioter när bilar, cyklister och fotgängare passerar. Hur orkar man lyssna på det?
 
Precis vad jag behöver, gnälla lite (och tycka synd om mej själv 😞)!

Sambons ena hund är halt och står på smärtis och vila i minst 3v (såhär i slutet på jaktsäsongen å allt). Gammeltanten klarar inte långisar längre då tar ryggen för mycket stryk och hon är dessutom halt på ett framben till och från. Wissla blev vrålhalt på ett framben mitt i långpromenad idag och kunde inte göra så mycket annat mitt ute i skogen än att fortsätta gå till bilen, och mer halt blev hon under tiden.
Uppepå detta har ALLA tre katter varit till vet de senaste 2v för olika saker.

Såatte -ETT av SJU djur får väl anses som helt och friskt :arghh: Går bra nu!

Sagt det innan, säger det igen. Börjar snart med frimärken..
 
Alla som inte plockar upp 💩 efter sina hundar.
Är så jävla trött på att trampa i hundskit.
Har en valp och en vuxen hund men kan inte gå ut med bägge två samtidigt ännu.
I morse vi 04.30 var jag ute med valpen och rastade henne på en gräsmatta i parken.
När jag kom hem och in i lägenheten för att byta hund och rasta den stora känner jag en bekant doft/stank.

Hela hissen, trapphuset och hallen med tillhörande hallmatta är full med hundskit
Har ju lust att strypa idioten som inte plockade upp efter sig.
Jag kan helt ärligt inte fatta att man inte tar upp efter sig.
Det kan ju vara dom själva som trampar i sin egen hunds skit nästa rastning.
 
Jag brukar ofta gå på promenad längs en väg i skogen. Jag tycker att det är helt okej att inte plocka upp efter sin hund där. Men om hunden skiter PÅ vägen, där det är upptrampat en stig (vi har snö), visst kan man ta upp det/sparka ner det i diket då?
 
Jag brukar ofta gå på promenad längs en väg i skogen. Jag tycker att det är helt okej att inte plocka upp efter sin hund där. Men om hunden skiter PÅ vägen, där det är upptrampat en stig (vi har snö), visst kan man ta upp det/sparka ner det i diket då?
Min tumregel är att om hunden skiter där folk vistas och går så plockar jag upp, oavsett om det är gräsmattan i en park eller mitt på en stig där folk promenerar. Går hunden ned i ett dike längs en landsväg och skiter plockar jag däremot inte upp eftersom folk väldigt sällan är nere och går i diken med flit.
 
Jag brukar ofta gå på promenad längs en väg i skogen. Jag tycker att det är helt okej att inte plocka upp efter sin hund där. Men om hunden skiter PÅ vägen, där det är upptrampat en stig (vi har snö), visst kan man ta upp det/sparka ner det i diket då?
Ja, men det tycker jag om hästskit också. Det verkar dock typ 0,1% av hästägare hålla med om (men nu var ju detta en hundtråd iofs). Så ja, tycker det är schysst att sparka bort skiten om den är på vägen/stigen pga att det är folk som går, springer och cyklar där också.
 
Alla som inte plockar upp 💩 efter sina hundar.
Är så jävla trött på att trampa i hundskit.
Har en valp och en vuxen hund men kan inte gå ut med bägge två samtidigt ännu.
I morse vi 04.30 var jag ute med valpen och rastade henne på en gräsmatta i parken.
När jag kom hem och in i lägenheten för att byta hund och rasta den stora känner jag en bekant doft/stank.

Hela hissen, trapphuset och hallen med tillhörande hallmatta är full med hundskit
Har ju lust att strypa idioten som inte plockade upp efter sig.
Jag kan helt ärligt inte fatta att man inte tar upp efter sig.
Det kan ju vara dom själva som trampar i sin egen hunds skit nästa rastning.

Men, håller med!! Gjorde ju samma för inte alls längesen. Vidrigt!! 💩🤮
 
Min tumregel är att om hunden skiter där folk vistas och går så plockar jag upp, oavsett om det är gräsmattan i en park eller mitt på en stig där folk promenerar. Går hunden ned i ett dike längs en landsväg och skiter plockar jag däremot inte upp eftersom folk väldigt sällan är nere och går i diken med flit.
Så gör jag också.
 
Ja, men det tycker jag om hästskit också. Det verkar dock typ 0,1% av hästägare hålla med om (men nu var ju detta en hundtråd iofs). Så ja, tycker det är schysst att sparka bort skiten om den är på vägen/stigen pga att det är folk som går, springer och cyklar där också.
Men det är ju milsvid skillnad att trampa i hästskit än i hundskit!
Nu sparkar jag iaf bort det när hästen bajsar på vägen och plockar givetvis upp när jag är ute med en hund. Men trampa i hundskit är ju 100gånger värre än i hästskit.
 
Men det är ju milsvid skillnad att trampa i hästskit än i hundskit!
Nu sparkar jag iaf bort det när hästen bajsar på vägen och plockar givetvis upp när jag är ute med en hund. Men trampa i hundskit är ju 100gånger värre än i hästskit.
Tycker inte jag. Men du kanske är så van vid hästbajs att du inte bryr dig?

Och min (och alla hundar jag känner) älskar att äta hästbajs, men skulle aldrig få för sig att äta hundbajs.
 
Jag vill gnälla på mina egna dåliga skills som hundägare.
Vi tränar inkallning och diverse amnat VARJE DAG. Ändå kommer han en halvminut efter att jag kallat på honom. Det går inte att skoja och busa för då tycker han jag är läskig.
Jag lyckas helt enkelt inte motivera.:banghead:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 941
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 398
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 657
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp