Gnällvarning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du störs av gnäll kan du sluta läsa direkt.
Mitt liv består bara av diverse sjukdomar och min fritid består mest av sömn. Jag har gjort massor med undersökningar och blivit skickad fram och tillbaka men man hittar ingen förklaring till mina problem.

Att äta mat ger magsmärtor och illamående. Spelar ingen roll vad jag äter. Det är värst på morgonen och jag har provat att vänta så länge som möjligt med att äta men besvären är samma oavsett när jag äter. Det är dagens första måltid som ger illamående och uppsvälldhet.

Om jag inte ställer klockan på väckning så sover jag bort halva dagen. Nu är klockan snart 13.00 och jag har precis ätit frukost. Är arbetssökande för tillfället.

Försöker promenera (läs lunka sakta fram) dagligen men ryggen smärtar väldigt. Igår fick jag dessutom skälvsprickor mellan tårna och det gör ordentligt ont.

Hade bilen på service igår och servicekillen anklagade mig för att inte ha varit ärlig. Han menade att jag inte hade berättat om bilens problem. Jag förstod inget. Jag har inte förstått att bromsarna på bilen var så dåliga som de tydligen är. Bilen är nybesiktigad utan anmärkning.

Jag har gräsligt mycket saker som måste göras men så fort jag försöker så får jag enormt ont i ryggen och svetten forsar. Det droppar från näsa och haka. Rinner in i ögonen och svider.

Hoppas att det hjälper att skriva av mig lite så att jag kanske kan släppa åtminstone verkstadsmannen. Jag vill inte kallas oärlig.
 

skulle inte ta så hårt på verkstadskillens ord iom att bilen gått igenom besiktningen. ÄR bromsarna så dåliga klarar de inte en besiktning.
Min mamma fick höra att hennes bromsar var heeeeeelt slut, när min man kollade dom var de inte alls så farligt som gubben på verkstan lät påskina :cool:
 
Mekaniker menade att det märktes vid kraftig inbromsning från hög hastighet. Jag kör mest korta sträckor inne i stan. Kör väldigt defensivt så att jag inte behöver bromsa så kraftigt.
 
Mekaniker menade att det märktes vid kraftig inbromsning från hög hastighet. Jag kör mest korta sträckor inne i stan. Kör väldigt defensivt så att jag inte behöver bromsa så kraftigt.
Jag kör också ganska defensivt men råkade tvärbromsa och då började bilen skaka :eek:, då kom jag på sen ABSbromsarna :D. Tänk om jag åkt till mekanikern och klagat, han hade ju skrattat på sig kanske eller gjort nåt och tagit betalt :nailbiting:
 
Hade bilen på service igår och servicekillen anklagade mig för att inte ha varit ärlig. Han menade att jag inte hade berättat om bilens problem. Jag förstod inget. Jag har inte förstått att bromsarna på bilen var så dåliga som de tydligen är. Bilen är nybesiktigad utan anmärkning.

Hoppas att det hjälper att skriva av mig lite så att jag kanske kan släppa åtminstone verkstadsmannen. Jag vill inte kallas oärlig.
Om bilen går igenom besiktningen utan problem och man inte har märkt någonting speciellt med bromsarna så skulle jag nog byta verkstad om dom påstod att dom var så extremt dåliga att dom inte klarar besiktningen. Verkstäder är inte alltid ärliga tyvärr.

Sen så kollar ju faktiskt besiktningen bromsarna från just hög hastighet också och blir dom godkända där så hade jag struntat helt i vad verkstan säger faktiskt.
 
Om bilen går igenom besiktningen utan problem och man inte har märkt någonting speciellt med bromsarna så skulle jag nog byta verkstad om dom påstod att dom var så extremt dåliga att dom inte klarar besiktningen. Verkstäder är inte alltid ärliga tyvärr.

Sen så kollar ju faktiskt besiktningen bromsarna från just hög hastighet också och blir dom godkända där så hade jag struntat helt i vad verkstan säger faktiskt.
Skulle inte våga chansa på att det är verkstaden som ljuger/överdriver.
Min transport fick i år ombesiktning på att att påskjutsbroms tog för sent, fixade det och åker in för ombesiktning och påskjutsbroms går igenom men där hittades även rosthål på bromsskivan, transport gick ju igenom nu då vi rättat till det vi skulle från förra besiktningen.

Förra året gick bilen igenom men han som besiktigad bilen nämnde att bromsarna bak troligen inte kommer klara det nästa år, tänkte att det är lika bra att fixa det med en gång (kör mycket och vill inte riskera att bromsarna pajar) så iväg till verkstad med bilen, även där blev det bytte av bromsskivan då det hade räckt med ett par/tre hårda inbromsning till så hade det gått riktigt illa efter det. Fick se dom gamla skivorna så inget överdrift om att det var hög tid att byta dom.

Har fler historier om bilar som inte borde gå igenom men gör det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag höra av min sambo att jag är tjock. Var kanske inte riktigt det första jag ville höra när han kommer från jobbet ( Efter...
Svar
13
· Visningar
4 597
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 529
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle skriva något om veckans ridlektioner... Min ridskola har redan börjat sin termin, men rent...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp