Gnagarsäker foderförvaring i stall

Ikeas plastlådor för källsortering. Smidigt att kunna stapla på varandra och ändå ta foder ut dem. Den största lådan rymmer en 25kg säck.
Väldigt praktiska. Men tyvärr inte så mussäkra, jag har haft både enstaka möss som tagit sig in i dem och en gång en hel musfamilj som bosatte sig i havren 😍😅
 
Väldigt praktiska. Men tyvärr inte så mussäkra, jag har haft både enstaka möss som tagit sig in i dem och en gång en hel musfamilj som bosatte sig i havren 😍😅
Oj då! 😅
Vi har inga problem med med möss så jag har aldrig testat dem i skarpt läge 😉
Jag har även haft så kallade svetstunnor att förvara två till tre säckar foder i. De är rätt höga så opraktiska om man ska hälla upp fodret i dem och sedan få tag på det sista i botten. Men de är absolut inbrottssäkra!
 
Oj då! 😅
Vi har inga problem med med möss så jag har aldrig testat dem i skarpt läge 😉
Jag har även haft så kallade svetstunnor att förvara två till tre säckar foder i. De är rätt höga så opraktiska om man ska hälla upp fodret i dem och sedan få tag på det sista i botten. Men de är absolut inbrottssäkra!
Jag har problem med möss, men hittills har de inte tagit sig in i de vita plastlådorna för källsortering som man staplar på varandra. Däremot kan jag tänka mig att det kan gå, framförallt med lite mindre möss.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
568
Senast: super
·
Utrustning Nytt stall och får leta efter nya lösningar. Jag har två sadlar (en hopp, en dressyr) men bara en hängare i nya stallet. Vilken av...
Svar
15
· Visningar
1 041
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
416
Senast: misswilma
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp