God herrparfym

Stinaelin

Trådstartare
Jag behöver hjälp!
Jag vill köpa mild god herrparfym till mina söner i julklapp.
Jag har INGEN koll på vad som gäller just nu, är aldrig i sådana affärer i vanliga fall, och framför allt inte nu. Jag tänkte handla på nätet, så det är lite svårt att lukta stig fram liksom.

Jag vill ha någon mild, lite kryddig herrdoft, som går hem hos de flesta.

Tips?
 
Dior Homme är en utav mina favoriter :) Tror inte den räknas som mild dock, men tycker sällan herrparfymer är just milda?
 
De jag har hemma som jag gillar mest (är lite luktgalen, doftar det fantastiskt MÅSTE jag ha det!) är:

Versace - Eros Flame, väldig manlig, kryddig, träig, rökig men finns också en del sötma som gör den till en nice kombo. Inte så diskret dock.

Dessa är jättefräscha och supergoda, men inte sådär överdrivet supermaskulina utan mer diskreta:
Hugo Boss - Unlimited
Yves Saint Laurent - Y

Paco Rabanne - 1 Million Lucky, denna är sockersöt blandat med ngt djupare träigare, beroendeframkallande :p

Unisex:
Replica - Sailing Day, luktar typ blommigt, träigt, rökigt hav, galet god.
 
Jag behöver hjälp!
Jag vill köpa mild god herrparfym till mina söner i julklapp.
Jag har INGEN koll på vad som gäller just nu, är aldrig i sådana affärer i vanliga fall, och framför allt inte nu. Jag tänkte handla på nätet, så det är lite svårt att lukta stig fram liksom.

Jag vill ha någon mild, lite kryddig herrdoft, som går hem hos de flesta.

Tips?
Sambon har i många år haft Aqua di Gio by Giorgio Armani. Jag tycker att den är mild men ändå lite maskulin utan att vara för mycket på något sätt. Sen om den är inne eller inte bland ungdomar idag det vet jag inte precis.
 
Jag behöver hjälp!
Jag vill köpa mild god herrparfym till mina söner i julklapp.
Jag har INGEN koll på vad som gäller just nu, är aldrig i sådana affärer i vanliga fall, och framför allt inte nu. Jag tänkte handla på nätet, så det är lite svårt att lukta stig fram liksom.

Jag vill ha någon mild, lite kryddig herrdoft, som går hem hos de flesta.

Tips?

Om de inte själva vet vad de gillar och de inte har provat ut parfymen tycker jag det är vanskligt. Dels kan det ju bli helfel att ha en doft på sig som en inte gillar att ha i näsan, dels kan en doft utvecklas helt annorlunda från person till person.

En idé kan vara att köpa gåvoset med småflaskor, då kanske någon passar i alla fall (bild som exempel)
Versace-Man-Eau-Fraiche-Geschenkset-86235.jpg
 
Jag hade satsat på ett "discovery set" från något av de ställen som har lite mer ovanliga parfymer. Då får man testa olika doftfamiljer från olika producenter, och kan hitta något som passar riktigt bra. :)

De jag har köpt kostar 4-500:- och ger mer parfym än de där små pytterören man kan få tag på i butik, så man kan använda den någon månad och känna efter.
 
Sambon har i många år haft Aqua di Gio by Giorgio Armani. Jag tycker att den är mild men ändå lite maskulin utan att vara för mycket på något sätt. Sen om den är inne eller inte bland ungdomar idag det vet jag inte precis.
Håller med, gillar den själv och har köpt den till malen flera gånger, som också uppskattar den. Annars har väl Hugo Boss några mildare varianter, iaf om man jämför med exempelvis Jean Paul Gaultier.
 
Visste inte att penisar kunde vara mer eller mindre moderna 😂

Luktar inte Fahrenheit rätt starkt?
Men gud, jäkla mobil 😫🙄

Jag tycker många parfymer är stickiga, även de som luktar svagare. Fahrenheit tycker jag har en djupare mer behaglig doft. Har köpt den som deodorant mig själv, tar lite ibland på armen så jag kan gå runt och snusa på nåt gott.

Sen kan man ta lite, eller mycket mindre än vad många gör.
 
Sambon har i många år haft Aqua di Gio by Giorgio Armani. Jag tycker att den är mild men ändå lite maskulin utan att vara för mycket på något sätt. Sen om den är inne eller inte bland ungdomar idag det vet jag inte precis.

Den luktar väldigt gott 😇 Överlag tycker jag herrparfymer från Giorgio Armani luktar gott. Det är bara ”stronger with you” som jag tycker luktar lite för starkt för min smak🙂
 
Jag tycker att Diors "Eau Sauvage" är helt fantastisk! Har funnits i typ 100 år så är säkerligen inte "inne", men jag älskar den. SÅ frisk och fräsch, tycker jag.
 

Liknande trådar

Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 988
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 999
Senast: Snurrfian
·
Ridning Hej alla kloka, Jag har stött på ett problem med en av hästarna jag rider och undrar om någon kan ge mig lite bra tips. När jag rider...
Svar
15
· Visningar
2 244
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp