God måltidsersättning?

Nevermind

Trådstartare
Jag är på jakt efter en god måltidsersättning, helst något i pulverform som man blandar själv och gärna billigt (men viktigast är att det är gott/drickbart såklart). Kvittar om det är soppa eller kalla shakes, jag vill bara ha nåt som går fort när jag inte hinner/orkar laga mat eller om jag är iväg utan tillgång till kylskåp under dagen. Jag bryr mig inte jättemycket om kaloriinnehåll, jag äter ordentliga måltider annars. Det gör med andra ord inget om det är en "dietvariant", jag får i mig det jag behöver energimässigt ändå i det långa loppet. Jag har provat några av Naturdiets smaker på shakes, men de har jag inte gillat. Tycker de har någon konstig bismak alternativt smakar kartong. Känns tråkigt att köpa ett paket som sedan bara står och blir gammalt för att jag inte tycker om det. Nu sist provade jag med ett proteinpulver istället, men det är så äckligt att jag klöks när jag försöker dricka det :wtf: Jag har hört att många gillar Huel, men det är ganska dyrt tycker jag om man jämför med andra märken. Hur är Allevo? Andra tips, eller generella tips på smaker? Jag har förstått att många verkar gilla kaffesmak, kanske är det en idé? :)
 
Tycker att man behöver få tugga maten för att bli mätt och nöjd. Ingen fan av pulver i vätska. Keso,kvarg med frukt och bär. Banan och frysta bär och frukt tex blåbär,hallon och mango. Strö på lite müsli.Med frysta bär behövs ingen kyl.
 
Jag är på jakt efter en god måltidsersättning, helst något i pulverform som man blandar själv och gärna billigt (men viktigast är att det är gott/drickbart såklart). Kvittar om det är soppa eller kalla shakes, jag vill bara ha nåt som går fort när jag inte hinner/orkar laga mat eller om jag är iväg utan tillgång till kylskåp under dagen. Jag bryr mig inte jättemycket om kaloriinnehåll, jag äter ordentliga måltider annars. Det gör med andra ord inget om det är en "dietvariant", jag får i mig det jag behöver energimässigt ändå i det långa loppet. Jag har provat några av Naturdiets smaker på shakes, men de har jag inte gillat. Tycker de har någon konstig bismak alternativt smakar kartong. Känns tråkigt att köpa ett paket som sedan bara står och blir gammalt för att jag inte tycker om det. Nu sist provade jag med ett proteinpulver istället, men det är så äckligt att jag klöks när jag försöker dricka det :wtf: Jag har hört att många gillar Huel, men det är ganska dyrt tycker jag om man jämför med andra märken. Hur är Allevo? Andra tips, eller generella tips på smaker? Jag har förstått att många verkar gilla kaffesmak, kanske är det en idé? :)
Jag gillar modifasts banan
Funkar super till frukost för mig.
Deras hallon och jordgubbar också ok
 
Om det ska vara i pulverform så tycker jag de som har chokladsmak är de som är bäst, jordgubb/vaniljsmak tycker jag smakar kemikalier.. Den jag har testat som är godast är Noka Choklad, blanda i en skvätt kallt kaffe så blir det till och med gott:up:
 
Jag brukar köra på "vatten och bröd" om jag skall iväg över dagen och vill ha lite enkel skaffning. En kaka grovt rågbröd och en flaska vatten, inte så dumt faktisk - förutsatt då att det är gott hembakt rågbröd :)
 
Om det ska vara i pulverform så tycker jag de som har chokladsmak är de som är bäst, jordgubb/vaniljsmak tycker jag smakar kemikalier.. Den jag har testat som är godast är Noka Choklad, blanda i en skvätt kallt kaffe så blir det till och med gott:up:
Tack! Det är vanilj och fruktsmaker jag testat, ingen höjdare någon av dem...
 
"Diet shake less sugar" i smaken Vanilla Apple Pie är jättegod. Smakar som det låter ;) och konsistensen är perfekt, inget pulvrigt över den alls.
 
Propuds shakes klarar tom kräsna jag av! 👌🏻😅 Har inte smakat alla dock..
Njies eller Barebells produkter är riktigt goda om man ska en färdig produkt! De flesta ”ready to drink” är nog rätt ok. Men just Njie sticker ut lite, men dom är mer en proteindrink än måltitidsersättning? Men om man ska ha pulver är det svårare tycker jag, för det är inte svingott.. En fesljummen pulvererdrink är det ingen som blir glad av🤣
 
Tack! Det är vanilj och fruktsmaker jag testat, ingen höjdare någon av dem...
Modifast är godare än de andra sorterna av pulverdieter, säger jag som testat flera under åren. Nu är det Modifast jag kör. Choklad ger jag mig inte in på att smaka ännu efter att hela tiden möts av besvikelse, choklad är gott, men inte som dietshake tyvärr så den skulle jag inte rekommendera. Har dock inte provat modifast variant, som min syster hävdar är jättegod, godast av alla.
Jordgubb och hallon i Modifast fungerar, exotic och vanilj inte riktigt.

Propud var annars ett bra tips. De är goda!
 
Jag tycker att Naturdiet har goda shakes. Finns som färdigblandade och pulver. Mina favoriter är bananchoklad och övriga med choklad-plus-något.
Nutrilett är också helt okej.
 
Njies eller Barebells produkter är riktigt goda om man ska en färdig produkt! De flesta ”ready to drink” är nog rätt ok. Men just Njie sticker ut lite, men dom är mer en proteindrink än måltitidsersättning? Men om man ska ha pulver är det svårare tycker jag, för det är inte svingott.. En fesljummen pulvererdrink är det ingen som blir glad av🤣
Precis, färdiga milkshakesen är oftast jättegoda! Pulver är det värre med, men hade ju både varit billigare och tagit mindre plats i skafferiet om jag hade kunnat hitta det :p
 
Frågan är ju om Huel verkligen är dyrare iom att det inte är en bantningsvariant och därmed innehåller mer = bör också mätta mer?
Näringsinnehåll påverkar ändå mättnadskänslan 😊
 
Jag har testat lite olika Propuds eftersom de varit enkla att ha med sig som lunch på jobbet, nu kräver de ju visserligen kylskåp men tänker smakmässigt. Choklad och chokladboll har varit helt okej, provade vanilj och fick nästan kräkas. Det var gott en sked, sen smakade det enbart kemikalier. Min hobbyanalys har varit att ”starka” smaker som choklad och kaffe tar bort kemikaliesmaken.

Annars har jag också gjort som @vilde och bara haft bröd med mig om jag vet att tillgången till kylskåp är bristfällig.
 
Jag har testat Mm Sports Diet shake, mest för att få i mig något som mellanmål, då jag är usel på att få i mig mellanmål annars. De var faktiskt riktigt goda (jag var skeptisk innan och tänkte att de bara publicerat bra recensioner på sin webbplats).
 

Liknande trådar

Mat Ja som rubriken säger, finns detta? Det känns lite tråkigt med alltid vatten och jag försöker hålla mig till att endast dricka...
2
Svar
27
· Visningar
4 250
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp