God Morgon

Sosken o varmt, verkar det som.

idag ska jag ringa Förnedringskassan o höra om jag skulle fortsatt ha begärt sjukpenning, eller om det kommer automatiskt i och med att jag gjorde det första månaden...

Dimetikonet verkar vara bra, magen har inte bubblat o haft sig i natt utan jag har sovit gott.

Nu väntar jag på M, och sen frukost.

Jag glömde sätta permon på laddning. Så jag ska be M göra det, så den får ladda ett par timmar i alla fall.
 

Klockan 15 tänkte jag glatt lossa batteriladdaren och puttra ut i solen, men upptäckte då att laddaren hade glidit i sär och det hade inte M sett när hon tryckt i den. Så, det blev ingen permobil. Men skam den som ger sig tänkte jag och monterade ihop manuella rullstolen och drog ut genom dörren och höll på att bryta fingrarna av mig i "rullhjulet" på höger sida i backen ner från porten. Sen kom jag inte mycket längre, det var för tungt för mina klena armar... :p Så jag satt i solen på gården en stund och lyckades sen baxa in rullstolen igen. Den står i hallen o skäms, jag får se om jag orkar få ihop den igen o ställa den i ett hörn, eller om jag ska be F fixa det i kväll när hen kommer.

Lite småtjurig, drog jag ett kort och pjaa... kanske inte var så tokigt att fastna här hemma "mitt hem är min borg" om man tittar på bilden och kvällen kan nog bli positiv.. Jag ska äta tortellini med rökt skinka och slänga käft på mumble med mina spelvänner. :) Och att babbla med dem, brukar alltid få mig på bättre humör, vi får se om C kör muskquiz kanske. Det brukar vi ha på fredagar.

Romantik.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Och det värsta är att den "väna Ragatan", börjar hamna där själv. Trots att jag försökt göra mitt bästa att vara just lugn, gladlynt...
Svar
2
· Visningar
538
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Gick o lade mig tidigt, pga att det var hyfsat svalt igår kväll med sovrumsfönstret öppet. Men i utbyte vaknade jag tidigt. Efter...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok God morgon, solen skiner, blå himmel och jag "glömde ihåg" att be J, sätta permon på laddning, jag blev väl så förvånad när h-n frågade...
Svar
5
· Visningar
387
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp