God vegetarisk korv?

Förvånad över att ingen nämnt ICA rökt kryddig sojakorv som jag tycker är superbra. Luktar som "riktig" grillkorv och den enda av alla jag provat som jag tycker är god. Finns i kyldisken men jag köper och fryser den hemma ibland, fungerar fint.
 
Förvånad över att ingen nämnt ICA rökt kryddig sojakorv som jag tycker är superbra. Luktar som "riktig" grillkorv och den enda av alla jag provat som jag tycker är god. Finns i kyldisken men jag köper och fryser den hemma ibland, fungerar fint.
Jag har petat på den men aldrig köpt. Kanske borde prova?
 
Ibland - ofta - undrar jag varför det framhålls att de vegetariska korvarna ska smaka så likt köttkorvar som möjligt. Det finns ju liksom en anledning till varför man valt bort köttet, så varför ska man ersätta det med något som smakar likadant??

jag personligen tycker att hälsans köks vanliga sojakorvar är helt okej. Och att Quornkorven smakar skit. Har inte orkat bry mig om att smaka fler sorter - mer än den i konservburk som jag köpte i hälsokostaffären när jag nyss slutat äta kött, för över 30 år sen... (och den smakade verkligen illa, är det enda jag minns...)
 
Ibland - ofta - undrar jag varför det framhålls att de vegetariska korvarna ska smaka så likt köttkorvar som möjligt. Det finns ju liksom en anledning till varför man valt bort köttet, så varför ska man ersätta det med något som smakar likadant??

jag personligen tycker att hälsans köks vanliga sojakorvar är helt okej. Och att Quornkorven smakar skit. Har inte orkat bry mig om att smaka fler sorter - mer än den i konservburk som jag köpte i hälsokostaffären när jag nyss slutat äta kött, för över 30 år sen... (och den smakade verkligen illa, är det enda jag minns...)

För att jag tycker korv är gott men inte vill äta kött i onödan.
Därför vill jag ha vegetarisk korv som smakar och är så vanlig korv som möjligt.

Min pv som är veg pga att han inte tycker om kött vill inte äta korv som snakar som kött.
 
Jag tycker faktiskt att Coops egna sojakorvar är godast, men gillar egentligen alla så är inte så kinkig.
Har dock ej provat pärsons, jag älskar deras pålägg vegoskivor och deras ”falukorv” är to die for. Fattar inte hur dom kan få den så saftig! Så god att äta stekt med stuvade makaroner eller i en stroganoff.

8835_825028_parsons_vegokorv_middagskorv-300g_vinkel2.png


Dessa från garant var förvånansvärt goda i stroganoff/gryta:
7340083465345_1524145567931_master_axfood_400
 

Liknande trådar

L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 611
Senast: Trasten
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
575
Senast: valy
·
Mat Vad har ni för kokböcker som ni tycker är bra? Jag behöver rycka upp mig när det gäller att laga mer mat, har blivit lite (läs...
2
Svar
23
· Visningar
819
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 893
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp