Godaste blötmaten?

Piek

Trådstartare
Fröken katt har, efter att ha fått en lillasyster, fått för sig att kattungemat är det enda som är gott nog att äta. Fröken katt är av typen som helst sover hela dagarna så en diet på kattungemat kommer resultera i att hon får identifiera sig som Fröken boll istället...

Hon vägrar all form av torrfoder så nu letar jag den godaste blötmaten som finns. Bozita har hon ätit hela livet, men varit ganska trött på ett bra tag. Vi har nu provat smaak (gick ner i två veckor), mush (totalvägrar) och labb (totalvägrar).

Vad kan vi prova? Spannmålsfritt hade jag önskat, absolut ingen sockerkaka a la shiba...
 
Min kräsna kisse gillar Cosma och Applaws, jag blir dock inte klok på om de är helfoder eller inte :down: (I vårt fall spelar det ingen roll, kisse äter torrfoder som huvudföda).
Smilla är också socker/spannmålsfritt, det åt kisse tidigare, men inte längre. Mjau och Bozita tycker kisse att jag kan äta själv :wtf:
 
Jag ger egentligen inte blötmat mer än någon ggr per månad kanske.
Har prövat lite olika ändå, nu senast Monster single protein Chicken.
Gluten och vetefritt (innehåller ris), inget tillsatt socker.
Dock dyrt att endast ge burkarna. Har inte prövat påsarna dock.
 
Hur långt är ett snöre? Vissa katter äter i princip all blötmat (Megara) andra vägrar att äta slasket och vad som var gott i går, är oätbart idag (Nikita).
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Sassy
·
Katthälsa En till fodertråd.. Har två katter, en äter färskfoder men lillan (6 månader) vägrar det. Har försökt men vill icke. Nu har hon ätit...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 270
Katthälsa Min katt har gått ner i vikt från 5 kg för två år sedan till 3,6 kg idag. Han är utekatt och har hållit sig undan och kommit in mer och...
Svar
7
· Visningar
3 819
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
1 885
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp