Bukefalos 28 år!

Godis som hundnamn

towe

Trådstartare
....i slutet på maj får jag hem min boxervalp. En tik som har ett kennelnamn som betyder godis (på ett annat språk). Funderar på att kalla henne för Godis, men vad tror ni? Kan det bli problem vid tex träningsplan och någon ropar "kom får du godis" :) till sin hund. Eller när jag kallar in min hund och hela granngårdens hundar kommer och tror att de ska få godis....

Och vad ska jag kalla godiset för istället :rofl:
 
Sv: Godis som hundnamn

Beror ju lite på färg.....

Är den brun o vit så kanske Polly funkar.
Dajm o Dumle är gulliga pojknamn.
Min uppfödare hade en hund hon kallade för karamell.... Lätt så sött när hon ropade "var e mattes karamell" och hunden kom rusandes.
 
Sv: Godis som hundnamn

....i slutet på maj får jag hem min boxervalp. En tik som har ett kennelnamn som betyder godis (på ett annat språk). Funderar på att kalla henne för Godis, men vad tror ni? Kan det bli problem vid tex träningsplan och någon ropar "kom får du godis" :) till sin hund. Eller när jag kallar in min hund och hela granngårdens hundar kommer och tror att de ska få godis....

Och vad ska jag kalla godiset för istället :rofl:

Jag tror inte så många brukar ropa "kom får du godis", på träningsplanen;) .

Men hur som helst, Godis är ett gulligt namn. Har själv en katt som heter det!
 
Sv: Godis som hundnamn

Folk kommer tro att du försöker muta in din hund när du ropar på den... :D "Godis!!"


Som om en annan skulle stå och ropa "Köttbulle!!" till min hund. :rofl:

Låt den heta Godis, jag tycker det var roligt/charmigt.
 
Sv: Godis som hundnamn

Hon kommer antagligen heta Okashi (det betyder godis, bakverk på japanska). Funderar på att kalla henne för Kashi.

Uppfödaren föreslog "Godis" som tilltalsnamn, därav frågan. I morgon ska vi dit och träffa henne! :bump:

Hon ska ett kennelnamn som börjar på O som har något med mat att göra så har ni något supernamn som förslag så släng ur er det nu! :)
 
Sv: Godis som hundnamn

Jag har lärt min hund ordet "godis", så när vi är ute i skogen och jag vill att hon kommer fort och med en gång då ropar jag GODIS, då kommer hon med en väldig fart!

Så ropar du det i närheten av oss, så kommer min hund att komma till dig, väldigt GLAD :D !!

Men min svågers hund hette också GODIS, så jag har hört det förr!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 127
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp