Godis till valp?

Londons

Trådstartare
Valpgodis har visst nästan samma kilopris som guld. 🙈. Vad använder ni?

Uppfödaren rekommenderade att vara lite försiktig med magen så när vågar man testa att belöna med typ korv och köttbullar? Eller kan man göra något eget ganska enkelt?
 
Jag använder vanligt hundgodis bara? Sedan försöker jag använda leksaker så mycket som möjligt istället för godis. Korv och köttbullar ger jag ogärna pga kryddor och så.

Har aldrig upplevt att man behöver vara speciellt försiktig med valpmagar heller för den delen, Men det är klart, om man i ett års tid ger enbart en sorts mat och enbart en sorts godis, då blir det nog till att vara försiktig den dag man väl provar något nytt sedan.
 
Jag ger alltid belöning till 99% av hundens vanliga foder, men alltid haft matglada hundar så vet inte hur det fungerar med mer kräsna
Det funkar sådär. Han tar det motvilligt men det märks stor skillnad på motivation när han får något han verkligen gillar!
 
Jag använder vanligt hundgodis bara? Sedan försöker jag använda leksaker så mycket som möjligt istället för godis. Korv och köttbullar ger jag ogärna pga kryddor och så.

Har aldrig upplevt att man behöver vara speciellt försiktig med valpmagar heller för den delen, Men det är klart, om man i ett års tid ger enbart en sorts mat och enbart en sorts godis, då blir det nog till att vara försiktig den dag man väl provar något nytt sedan.
Vilken sort? Behöver kunna dela och ge små bitar.
 
Jag har gett allt möjligt till vår valp så länge det inte är giftigt. Helt övertygad om att det är det bästa sättet att få en hund med tålig mage.
Har dock aldrig gett något speciellt valpgodis, på promenad har jag ofta katternas torrfoder med mig, det är amazing enligt Harry.
 
Min valp får också smaka det mesta. Som promenad och vardagsgodis duger det för hans del fint med vanliga torrfodret men till träning/ inlärning vill jag gärna erbjuda något mer spännande. Idag blev det överbliven grillad fläskfilé i spåret och det kan man lugnt säga var uppskattat :D . Annars är det mycket köttbullar och grillkorv eller falukorv som används hos oss.
 
Har man små hundar skulle man vara extra försiktig med de produkter som innehåller lök.
Jag gör gärna eget godis av kött, det hjälper när det är mycket störning annars tycker jag att torrfoder är att föredra om det funkar, då får hunden i sig näri g och inte bara bakfylla.
 
Jag tränar aldrig med godis utan med glada tillrop. men jag ger godis för annat eller bara för att, kör med bla monsters frystorkade 100% kött bitar, även Buddys godis och köttiga mjuka pinnar från Lidl, dom är så otroligt lätt delade.
Inget av det kletar i fickan,eller på fingrarna
 
Mina djur äter färskfoder/barf till vardags så jag föredrar att göra eget godis - tycker det är billigt och och praktiskt och bra, men ibland slinker det ned en bit leverpastej eller korv också. Eller ost och popcorn. :angel: Men det är ingenting jag skulle använda till vardags.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 615
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 739
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: iNTOHiMO
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp