Bukefalos 28 år!

Godisbollarna!

C

Carolina

Hej!
Är det någon som har prövat den där "godis bollen", vet ej namnet på den?
Ni vet den man proppar i lite godis i ett hål så ska hunden/hästen rulla på den så rinner det ut godis ur den...:)
Vill bara säga att alla som inte har en sån, köp den.. Om ni har hundar som vill ha något att göra (hela tiden).. fungerar jättebra till våran tax (valp)...:idea: Hon tycker att den är skit bra, lika så mina hästar...;)
//Carro
 
Sv: Godisbollarna!

Japp, min italienare har en sådan och hon älskar den (eller godiset inuti). Dock begränsas användandet eftersom jag är lite rädd att hon ska överanstränga sig. Hon far omkring som en tok med den och dribblar och slår med frambenen. Max 15-20 minuter per gång blir det.
 
Sv: Godisbollarna!

Jag har en sån men tycker inte den är så jättebra.. Maten som Selma äter är för stora bitar för att få ner i bollen = kan bara lägga godis i den. Sen tycker jag hon blir för stressad av att använda den, hon far runt och nästan skriker.. Det blir högst några minuter åt gången.. fast vi använder den väldigt sällan.
 
Sv: Godisbollarna!

Ja man får juh inte hålla på förlänge, för då kommer dom för första bli överansträngda och kanske till och med tröttna lite...
Jag brukar heller inte låta henne hålla på varje dag, utan kanske varannan, var tredje...
Men det är så kul att se när hon håller på, verkar som våra hundar håller på lite lika dant med den.. :rofl: ser ganska kul ut..
Mina hästar tyckte också att den var ganska kul, men inte som hunden...
Hon är bara för söt när hon håller på:love:
 
Sv: Godisbollarna!

Ja herregud, min skulle kunna hålla på tills hon fick slaganfall :crazy: . Lovar! Men tröttna, näe. Inte så länge det finns godis i den.
 
Sv: Godisbollarna!

När jag jobbade på hunddagis var det en boxer där som var helt galen i bollen. Han brydde sig inte alls om godiset som flög ut, och så vaktade han bollen noga så inte någon annan kunde ta den.. :D
 
Sv: Godisbollarna!

Ja herregud, min skulle kunna hålla på tills hon fick slaganfall :crazy: . Lovar! Men tröttna, näe. Inte så länge det finns godis i den.

Nej det har du rätt i... Min gammel hund, hon fattar ingenting, hur man ska göra,:rofl: Hon ser bara att "valpen" får ut en massa godis och då går hon dit och smakar, men hon kan bara inte förstå hur det kan gå till:crazy: ...
 
Sv: Godisbollarna!

När jag jobbade på hunddagis var det en boxer där som var helt galen i bollen. Han brydde sig inte alls om godiset som flög ut, och så vaktade han bollen noga så inte någon annan kunde ta den.. :D

Typiskt boxer:)
Dom är såå himla underbara:love:
 
Sv: Godisbollarna!

Jajjamensan, har prövat på min hund, och sett hästar med den. Hunden absolut älskar den, det är hans bästa kompis :D
 
Sv: Godisbollarna!

Ja, så lekfulla och glada :) Skulle gärna ha en själv :)
 
Sv: Godisbollarna!

Ja ska ha en också...:love: har alltid velat haft, men dom är juh ganska busiga och vilda och glada så, då tänkte jag skaffa den andra hunden först och låta den bli några år äldre, innan jag skaffar mig en boxer...
Men dom är bara för gooa...:d
 
Sv: Godisbollarna!

Precis.. Den hunden jag har nu är ganska vild och busig så jag kan nog inte ha en boxer samtidigt. :D Det får bli senare.
 
Sv: Godisbollarna!

Min "gamla" tik älskar sin kula (har inte en från nina ottosson, men å andra sidan det finns en uppsjö med modeller). Det var enda sättet att få i henne ordentligt med mat när hon var valp. :) Sen bryr hon sig inte så mycket om ifall det är mat eller godis i :) Vår är inställbar så man kan köra olika storlekar på godiset i.
 
Sv: Godisbollarna!

Jag har provat såna saker, fast mina hundar käkar upp leksaken när godiset är slut, så det blir inte så ekonomiskt...

//E
 
Sv: Godisbollarna!

Min "gamla" tik älskar sin kula (har inte en från nina ottosson, men å andra sidan det finns en uppsjö med modeller). Det var enda sättet att få i henne ordentligt med mat när hon var valp. :) Sen bryr hon sig inte så mycket om ifall det är mat eller godis i :) Vår är inställbar så man kan köra olika storlekar på godiset i.

Den som jag har är också inställbar, det är kanon tycker jag för då kan man göra olika "svårhets grader", också om man har smått godis/mat...Jag är kanon nöjd över den... Speciellt för att både valpen och mina hästar kan använda den...:banana: men mest för valpens skull, för hon tycker bara att den är för kul;)
 
Sv: Godisbollarna!

Jag har provat såna saker, fast mina hundar käkar upp leksaken när godiset är slut, så det blir inte så ekonomiskt...

//E

Även fast det är hård plast???
För min valp, hon är också sån som tuggar på mycket, men den tuggar hon inte på faktiskt..
 
Sv: Godisbollarna!

Även fast det är hård plast???
För min valp, hon är också sån som tuggar på mycket, men den tuggar hon inte på faktiskt..

Hårdplast är ingen match för mina jyckar, här får dte vara av härdad stål om de inte ska få sönder det... :angel:

//E
 
Sv: Godisbollarna!

Jag hade en liten i gummi från kong när min valp var mindre, tyvärr försvann den på en fest, men hon tyckte jättemycket om den, speciellt när det var köttbullar i den.
 
Sv: Godisbollarna!

Hårdplast är ingen match för mina jyckar, här får dte vara av härdad stål om de inte ska få sönder det... :angel:

//E

HAHAH.. okej, låter kul, att dom är så glada att få något;) hihi skojja bara...
Bara dom inte börjar käka på allt annat... som min valp gör nu, även fast hon har massor av ben mm....:devil:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 292
Senast: lilstar
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 795
Senast: Gruvan
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 823
Senast: anna_panna
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 349
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp