Godismonster och andra olater!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cillavan

Hur har ni det med mat-och snasknojor? Är ni riktiga hormonmonster som bara skäller på era stackars karlar? :devil:
Jag hoppas verkligen att ni är det så jag inte behöver känna mig ensam! ;)
Jag har precis goffat i mig en burk glass (750 ml) :d medan jag suttit här på Buke så nu fryser jag. Vissa dagar har jag ätit kopiöst med kakor och bakverk av olika slag. Nu har jag förträngt rekordet som jag hade någon dag med ett par pajbitar, bullar, chokladbollar och vad det nu var. Usch, usch, mycket snask, men min bäbis verkar behöva det, anser jag. :angel: Som tur är äter jag också massor med spenat, broccoli och annat nyttigt. Men lite ågren kan man få av allt snask!

Sedan undrar jag om ni är tjuriga och tvära?? Under min förra gravditet kändes allt bra och jag hade väl något enstaka utbrott, men mådde väldigt bra både mentalt och fysiskt. Nu är allt som det ska fysiskt, men jag har ett otroligt mycket sämre humör har jag märkt! Nu är det bättre än vad det var för ett par månader sedan, men jag tror att det mest beror på att jag inte fått så mycket egen tid för mig själv som jag hade förra gången och sämre sömn. Det tar ju trots allt på krafterna att hålla ordning på en 1,5-åring, även om det är härligt!

Har ni haft skillnader på humöret i era graviditeter? Nu känns det som om det har varit då jobbigt att det inte ska bli någon mer unge, för omgivningens skull! :o Eller i alla fall inte än på ett tag. Men man vet ju aldrig... :smirk:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Godismonster och andra olater!

Hm än så länge har jag klarat mig ganska så bra, jag är "bara" hungrig lite då och då, vaknde kl fyra en morgon och var vrålhungrig... Jag håller medvetet efter mig själv oxå den här gången, jag har verkligen inte något behov att extra kilon och jag vet att det kommer att bli svårare och svårare ju längre tiden går...

Så mycket humörsvängningar har jag inte heller kännt av, däremot har jag mindre tålamod och vissa dagar känns det som om dottern klänger extremt mycket på mig och då håller jag på att gå upp i atomer framåt efm... Då är det väldigt skönt att karln kommer hem så jag kan gå undan en stund och få lite tid för mig själv.

Men på det stora taget, riktigt bra än så länge men det kommer nog att hindra ändra sig.
 
Sv: Godismonster och andra olater!

Cillavan skrev:
Hur har ni det med mat-och snasknojor? Är ni riktiga hormonmonster som bara skäller på era stackars karlar? :devil:
Jag hoppas verkligen att ni är det så jag inte behöver känna mig ensam! ;)
Känn dig för all del inte ensam :devil:
När jag blev gravid med mitt andra barn som har en annan pappa än det första så frågade mannen om jag var en sån där som blev ilsken och argsint under graviditeten.
Neeeeej, det tror jag inte svarade jag så oskyldigt :angel: Jag hade fel, fel, fel ;)

Men den mannen är modig och genomlever just nu sin tredje graviditet med mig :D
Den här gången har jag, medveten om att jag faktiskt får jobbigt humör, försökt lägga band på mig och maken säger att jag varit lugnare den här gången så medvetenhet och lite försök till självkontroll kan göra skillnad.
Men inte är jag lika lugn och behaglig som när jag inte är gravid inte :devil:

Skrev för några veckor sen det här inlägget
Jag har lugnat ner mig igen kan tilläggas :crazy:
 
Sv: Godismonster och andra olater!

Min första graviditet gick i marmeladlinjen....Fazers stora marmeladkulor :angel: , jordgubbar med socker o GRÄDDE, chokladkringlor... Det är väldigt länge sedan nu, barnet blir 24 år detta år och jag minns inte längre om jag verkligen åt vanlig mat?? Men det gjorde jag säkert, har ett minne att jag kokade rotmos o bakade bröd.

När jag gick upp 2,5 kg på en vecka tittade barnmorskan allvarligt på mej.

O ja, slängde en glasbunke efter sambon som hann ducka så den slog i dörren.

De andra två graviditerna senare var lugnare o inte så mycket godisinriktade.
 
Sv: Godismonster och andra olater!

Trevligt att höra att det finns fler gravidgalningar! Vad har ni för ätrekord då?

Förra graviditeten var jag ute och åt lunch med min man ibörjan då jag var så enormt hungrig och då åt jag mer än honom! Annars har det vissa dagar som sagt blivit gaaanska många kakor av olika slag. Det bakas hej vilt här också, bla cheesecake, chokladmojänger och pajer.
 
Sv: Godismonster och andra olater!

Mat. Mat. Maaaat! O glass i mängder! Jag äter som en häst och kan inte hejda mig. Men jag inbillar mig också att jag och magen behöver det....

En dag är bra fattig om den saknar glass! Helst riktigt smarrig glass, med kolasås o lite nötter o sånt.

Brukar annars vara ganska så nyttig av mig, men det vore synd att säga om mig nu. Allt som är onyttigt är gott.

Åh, vilken dum tråd... Nu blev jag ju sugen på glass. Hm, kanske ska ta en vända i automaten på jobbet igen. Det är väl bara jag som köper glass när snön vräker ner utanför.... :o
 
Sv: Godismonster och andra olater!

Närå! Jag köper också glass! Men glassuget är inte större än normalt, utan jag känner mer att jag behöver degiga saker och fett. Brukar inte heller äta enorma mängder onyttigheter i vanliga fall.
Jag åt också väldigt mycket förut, men nu med en dryg månad kvar finns inte så mycket plats längre.
 
Sv: Godismonster och andra olater!

Jag tänker faktiskt att om några månader (ska inte ha förrän i juni) så är jag så stor att det här frosseriet säkert lugnar ner sig av sig självt.... Förra gången jag var gravid var det så - jag åt som en häst i mitten, o sen så avstannade det liite i slutet.

O jag inbillar mig att man går upp det man går upp ändå. Jag åt som en gris förra gången också och gick ändå bara upp 10 kg. Och en kompis - som är sundheten själv - gick upp det dubbla. Fast det kanske bara är en dålig ursäkt för att slippa ta ansvar för mitt frosseri..... (För det verkar som om jag kommer att öka betydligt mer än 10 kg denna gången....)

Glass! Glass! Glass!
 
Sv: Godismonster och andra olater!

För min del har det gått upp och ner i frossandet. Ibland kan jag vara hungrig som en varg och bara kasta mig över närmsta ätbara. Under en sån period bör godis och annat sötslisktigt hållas på många mils avstånd från mig. Därimellan har jag inga som helst sug.

Vad gäller humöret är det samma sak. Jag har haft perioder då jag varit så nere så jag inte riktigt vet vad jag gjort. Tårarna har bara sprutat omkring mig och allt har varit fullkomligt botten. Ibland har det känts som om jag lika gärna kunde lägga mig ner och dö. Nästa dag kan jag vara solstrålen själv och vara full med energi. Stackars min sambo vad han får genomlida...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp